5 μάρκετινγκ τρικς που σε πείθουν να αγοράζεις πράγματα που δεν χρειάζεσαι

09.08.2023
5 μάρκετινγκ τρικς που σε πείθουν να αγοράζεις πράγματα που δεν χρειάζεσαι
Ο βασικός στόχος των επαγγελματιών του μάρκετινγκ είναι η αύξηση των πωλήσεων και η ενθάρρυνση της υπερκατανάλωσης. Και φυσικά είναι αυτοί που χρησιμοποιούν κάθε κόλπο για να σε πείσουν να αγοράσεις κάτι, είτε πρόκειται για προϊόν είτε για υπηρεσία.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι συχνά πέφτουμε σε αυτές τις παγίδες και καταλήγουμε να ξοδεύουμε πάρα πολλά σε κάτι που δεν χρειαζόμαστε. Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν κόλπα για να αποφύγεις να πέσεις σε τέτοιες παγίδες.

Παρακάτω θα διαβάσεις ποια πράγματα πρέπει να προσέχεις στις αγορές σου προκειμένου να μην υπερκαταναλώσεις και να μην χαλάσεις τα χρήματά σου.

Οι προσφορές θέλουν προσοχή

Ένα από τα κύρια σημεία μιας προσφοράς είναι να μεγιστοποιήσει το κέρδος και να σε κάνει να θέλεις να αγοράσεις περισσότερα, αλλά μπορεί επίσης να είναι σημάδι ότι το προϊόν είναι υπερτιμημένο ή κακής ποιότητας. Για να μην πέσεις θύμα των προσφορών, αναρωτήσου αν θα πληρώνες την πλήρη τιμή για το προϊόν. Εάν η απάντηση είναι αρνητική, άσε το προϊόν πίσω και μάθε ότι απλώς κυνηγάς την άμεση ικανοποίηση να αγοράσεις κάτι νέο.

Άσε μας κουκλίτσα μου: Η Gwyneth Paltrow μιλά για μοναξιά και νοικιάζει το σπίτι της, όμως ο κόσμος αντιδρά έντονα

Μην ακολουθείς τυφλά τα trends

Αν σου αρέσουν τα μοντέρνα ρούχα, ίσως να θέλεις να ξανασκεφτείς τα ρούχα που έχεις στην γκαρνταρόμπα σου. Κάθε δύο μήνες, υπάρχει ένα νέο στυλ τζιν ή trendy χρωματισμός που λανσάρεται στο διαδίκτυο. Ο στόχος αυτής της τάσης είναι να σε κάνει να ξοδεύεις χρήματα όλον το χρόνο χωρίς να στοχεύεις στο δικό σου στυλ. Το κομμάτι που είναι πλέον trendy και sold out θα είναι ξεπερασμένο όταν κυκλοφορήσει κάτι άλλο.

Καλύτερα να αφιερώσεις χρόνο και προσπάθεια για να βρεις το δικό σου στυλ και να φτιάξεις μια διαχρονική γκαρνταρόμπα.

Μην πέφτεις στην ψευδαίσθηση της έλλειψης

Οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να επιθυμούν πράγματα εάν φαίνονται σπάνια να τα αποκτήσουν. Σκέψου πόσοι άνθρωποι ενδιαφέρονται να διαβάσουν ένα βιβλίο αφού μαθαίνουν ότι η πρώτη έκδοση εξαντλήθηκε σε λίγες ώρες. Ένα παράδειγμα της ψευδαίσθησης της σπανιότητας είναι όταν μια αεροπορική εταιρεία λέει, «Έμειναν μόνο λίγα εισιτήρια σε αυτή την τιμή» ή ένα ξενοδοχείο λέει, «Έμειναν μόλις 3 δωμάτια!».

Κρίση κόστους ζωής: Οι 7 απλοί τρόποι για να επιβιώσεις και να εξοικονομήσεις χρήματα

Μην πέφτεις στην παγίδα του να πάρεις κάτι επειδή είναι limited edition

Μερικές φορές οι εταιρείες κατασκευάζουν περιορισμένες εκδόσεις με την ελπίδα ότι οι καταναλωτές θα τις δουν ως σπάνια και μοναδικά αντικείμενα. Αυτές οι επιχειρήσεις γνωρίζουν ότι οι καταναλωτές θα πληρώσουν επιπλέον για κάτι αποκλειστικό και ασυνήθιστο, ειδικά όταν αυτό κυκλοφορεί κατά τις εορταστικές περιόδους – κάτι που συμβαίνει συχνά - όπου οι άνθρωποι τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα.

Δεδομένου ότι αυτά τα προϊόντα θα βρίσκονται στα ράφια του εκάστοτε brand μόνο για μικρό χρονικό διάστημα, οι κατασκευαστές σπάνια καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια για να επιτύχουν καλή ποιότητα.

Οι εύκολοι τρόποι να εξοικονομείς χρήματα κάθε μέρα

Ποτέ μην εμπιστεύεσαι το πώς φαίνεσαι σε ένα καθρέφτη δοκιμαστηρίου

Όλοι έχουμε βιώσει την εμπειρία του να βλέπουμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη ενός δοκιμαστηρίου και να συνειδητοποιούμε ότι δεν μοιάζει σε τίποτα με αυτό που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στον καθρέφτη του σπιτιού μας. Οι καθρέφτες του καταστήματος σου δίνουν την πιο κολακευτική εικόνα κάθε σημείου του σώματός σου και του πρόσωπού σου. Όλα αυτά οφείλονται στον φωτισμό που χρησιμοποιούν πολλά καταστήματα.

Αυτό το τέχνασμα του μάρκετινγκ παίζει με την αυτοπεποίθηση του καταναλωτή για να τον πείσει να αγοράσει πρόσθετα είδη - σε αυτήν την περίπτωση, ρούχα - που θα τον κάνουν να αισθάνεται καλύτερα με τον εαυτό του.



Τελευταία τροποποίηση στις 09.08.2023 - 12:04