Έργα τέχνης υψηλής ακριβείας

18.11.2008
Μια μικρή Βασιλεία σε μορφή Γενεύης στήθηκε πριν από λίγες μέρες στο εκθεσιακό κέντρο Helexpo.

Μια μικρή Βασιλεία σε μορφή Γενεύης στήθηκε πριν από λίγες μέρες στο εκθεσιακό κέντρο Helexpo. Η πρώτη Διεθνής Έκθεση Ωρολογoποιίας ΑΤΗΙΝΑ FAIR σημείωσε τεράστια επιτυχία, όχι μόνο γιατί κατάφερε να συγκεντρώσει τα κορυφαία brands, αλλά και γιατί παρουσίασε για πρώτη φορά στη χώρα μας το ρολόι, όπως ακριβώς του αρμόζει... ως αντικείμενο τέχνης. Τα εγκαίνια έκανε ο δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης παρουσία ενός από τους σπουδαιότερους ωρολογοποιούς, του ιδρυτή της γερμανικής Manufacture Cronoswiss, Dr Gerd Lang.

Οι περισσότερες από τις σπουδαιότερες μάρκες της παγκόσμιας αλλά και ελληνικής αγοράς παρουσίασαν αντιπροσωπευτικά δείγματά τους, αλλά και σπάνιες συλλογές, που ήρθαν στην Ελλάδα μόνο για την ΑΤΗΙΝΑ FAIR. Ο εκθεσιακός χώρος είχε μεταμορφωθεί σε σαλόνι υψηλής αισθητικής από την αρχιτεκτονική ομάδα Archkt και κάθε εταιρεία παρουσίαζε τα ρολόγια της με μοναδικό τρόπο. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε η πολυβραβευμένη Γιαπωνέζα ωρολογοποιός η οποία συναρμολόγησε σε πραγματικό χρόνο ένα πολύπλοκο Seiko Spring Drive.

Ασφαλώς και η τέχνη δεν θα μπορούσε να μη συμμετέχει με το δικό της τρόπο σε αυτό το μεγάλο γεγονός. Δώδεκα σπουδαίοι ζωγράφοι και δώδεκα εικαστικοί σχεδιαστές παρουσίασαν έργα τους στο κοινό, τα οποία είχαν αναφορά στο χρόνο. Με ένα ποτήρι Chivas Regal 18 ετών (τι άλλο θα ταίριαζε εκτός από ένα σπάνιο παλαιωμένο ουίσκι) έκανα μια βόλτα στα περίπτερα, μίλησα με τους πραγματικούς γνώστες του ρολογιού, αλλά και θαύμασα ξεχωριστά κομμάτια, όπως το Grande Complication της IWC, τα σπάνια μοντέλα της Chopard, της Hermes και της Hublot, αλλά και των Vacheron Constantin, Jaeger LeCoultre, Piaget, Harry Winston, Girard Perregaux, Roger Dubuis, Maurice Lacroix, Chronoswiss, TAG Heuer, Corum, Carrera y Carrera, Paul Picot, Eberhard & Co, Lange & Sohne, Montblanc, Frederique Constant και Guess.

Η πρωτοποριακή σχεδίαση της διοργάνωσης, η υψηλή αισθητική των περιπτέρων, τα πολλά και υψηλού επιπέδου κοινωνικά δρώμενα κατά τη διάρκειά της και η συμμετοχή της πλειονότητας των μαρκών που αντιπροσωπεύονται στην Ελλάδα αποτέλεσαν τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία μιας νέας ποιοτικής έκθεσης, που έλειπε. Σε μια εποχή που η έγκυρη πληροφόρηση έχει ένα φανατικό κοινό, που διψάει τόσο να γνωρίσει το ρολόι καλύτερα όσο και να μπορεί να το θαυμάσει, να το ονειρευτεί ή ακόμα και να το αποκτήσει, μια έκθεση αντάξια στο κύρος του αντικειμένου, που πλέον αποτελεί status symbol, κρίθηκε αναγκαία. «Η ευχή είναι», όπως υπογράμμισε και ο δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης, «η έκθεση να γίνει θεσμός. Ραντεβού, λοιπόν, σε ένα χρόνο...».