Solomon Kane

29.12.2010
Ο Solomon Kane είναι ένας μισθοφόρος καπετάνιος του 16ου αιώνα, που δε σταματά πουθενά προκειμένου να ικανοποιήσει την ακόρεστη πλεονεξία του. Οταν σε μια λεηλασία έρχεται αντιμέτωπος με τον Θεριστή του Διαβόλου, που διεκδικεί την διεφθαρμένη ψυχή του, συνειδητοποιεί πως πρέπει να απαρνηθεί τη βία και να αφιερωθεί πλήρως σε μια ειρηνική και αγνή ζωή. Η νέα του αντίληψη τίθεται γρήγορα σε δοκιμασία, όταν μια οικογένεια φίλων δολοφονείται κι εκείνος πρέπει να σώσει την μοναχοκόρη τους Μέρεντιθ -αλλά και όλη την Αγγλία- από τις δυνάμεις του Κακού.

Τον πολύ Κόναν τον βάρβαρο, τον ξέρουν και οι πέτρες. Toν Solomon Kane πάλι, το έτερο -και πιο παραγνωρισμένο- δημιούργημα του συγγραφέα Ρόμπερτ Ε. Χάουαρντ, τον γνωρίζουν ελάχιστοι, κι αυτοί είναι οι πορωμένοι κομιξάδες, που έχουν διαβάσει το ομώνυμο κόμικς της Marvel. Tώρα, ο «Πουριτανός Εκδικητής» έρχεται σε επαφή με το ευρύ κοινό μέσα από την μεγάλη οθόνη. O Kane, στο λογοτεχνικό παρελθόν του, είχε την πολυτέλεια να διασχίζει τον κόσμο εκτονώνοντας τα αιμοσταγή του ένστικτα ως μισθοφόρος κι εν συνεχεία να μάχεται το απόλυτο κακό, ακροβατώντας στα όρια της ηθικής που επέβαλε η κυρίαρχη θρησκεία αλλά και η συνείδησή του. Στην κινηματογραφική εκδοχή του, o ξεπεσμένος αριστοκράτης του Μεσαίωνα, εμφανίζεται ως καρικατούρα -αρχικά του κακού, έπειτα του καλού και στο τέλος του διφορούμενου- με ψυχικά τραύματα από την παιδική του ηλικία.

Αν υπάρχει κάτι χειρότερο από μια ταινία φαντασίας με κακό σενάριο, είναι μια ταινία φαντασίας με κακό σενάριο και σφιχτό μπάτζετ. Ο Μάικλ Μπάσετ («Deathwatch») κάνει ό,τι μπορεί από την καρέκλα του σκηνοθέτη, καθοδηγώντας συμπαθητικά το καστ και τον Solomon-Τζέιμς Πιούρφοι-Kane αλλά τα φτηνά cgi και τα δήθεν εντυπωσιακά εφέ ρίχνουν τον πήχυ σημαντικά. Αρκετή ένταση, ψευδο-ιστορικό περίβλημα και μπόλικη φαντασία γεμίζουν δύο ώρες «μεσαιωνικής» διασκέδασης.

Φαίδρα Βόκαλη