Σοδειές τέχνης

06.06.2011

Eίναι εντυπωσιακό ότι αυτό το αλκοολούχο δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με τα υπόλοιπα ποτά. Το κρασί ως πολιτιστικό στοιχείο ήταν πάντα άρρηκτα συνδεδεμένο με την Τέχνη σε όλες της τις εκφράσεις. Στη γλυπτική, οι γλύπτες της αρχαιότητας έφτιαχναν περίτεχνα αγγεία, αμφορείς και οινοχόες, όλα έτοιμα να υποδεχτούν τον οίνο τον άκρατο. Η συμπόρευση κρασιού και Τέχνης δεν έχει τέλος.

Ζωγράφοι εμπνέονται απ’ αυτό και φτιάχνουν περίτεχνες ετικέτες ή ζωγραφίζουν φιάλες, μουσικοί το εξυμνούν («Red» or «Summer Wine») και εκατοντάδες παραγωγοί σε όλο τον κόσμο συγκινούνται από την επαφή του οίνου και του πνεύματος. Eνας από τους τολμηρότερους, ο βαρόνος Philippe de Rothschild του Mouton Rothschild, αποφασίζει να βγάζει το κρασί του κάθε χρόνο με διαφορετική ετικέτα, που θα είναι φιλοτεχνημένη από έναν διάσημο ζωγράφο.

Σε ένα τέτοιο διάσημο κρασί κανένας δεν αρνείται την προσφορά. Ετσι, θα περάσουν από το Chateau όλοι οι μεγάλοι ζωγράφοι της εποχής: ο Picasso το 1973, ο Kandinsky το 1971, ο Warhol το 1975, ο Dali το 1958, ο Cocteau το 1947 και δεκάδες άλλοι, που βάζουν το πινέλο τους στην υπηρεσία του κρασιού.

Από αυτήν τη διαδρομή δεν ξεφεύγουν ούτε οι δικοί μας παραγωγοί κι έτσι βλέπουμε την εταιρεία Μπουτάρης να προσφέρει την ετικέτα των nouveau κρασιών της, για κάποια χρόνια, φιλοτεχνημένη από διάσημους ζωγράφους της εποχής. Παράλληλα, ο Κώστας Λαζαρίδης κυκλοφορεί μία ολόκληρη σειρά από τα κρασιά του με εξαιρετικές ετικέτες, ζωγραφισμένες από γνωστούς δημιουργούς.

Οι Φασιανός και Σταθόπουλος επιστρατεύουν τα χαρακτηριστικά μοτίβα τους στον οίνο που ευφραίνει καρδίαν, ενώ το «Φλογερό» του Αβέρωφ είναι ετικέτα ζωγραφισμένη από τον Πάνο Σάμιο, η δε «Πορφυρή Γη» του ίδιου οινοποιείου φέρει στην ετικέτα της τον ομώνυμο πίνακα του Κώστα Παντάρα. Τέλος, το Κτήμα Γεώργα θέλει να συνδέσει τα κρασιά του με τη μουσική κι έτσι φιλοτεχνεί στις ετικέτες του μουσικά όργανα όπως το σαξόφωνο. Τέχνη και οίνος. Σχέση άρρηκτη.

Από τον ΝΙΚΟ ΜΑΟΥΝΗ