FYI

Αφήνεις το παιδί μπροστά στην τηλεόραση; 5 λεπτά διαφημίσεων junk food αρκούν για να αυξήσει τις θερμίδες του!

12.05.2025
Αφήνεις το παιδί μπροστά στην τηλεόραση; 5 λεπτά διαφημίσεων junk food αρκούν για να αυξήσει τις θερμίδες του!
Photo by Pete Wright on Unsplash
Oι έρευνες επιβεβαιώνουν το προφανές και πλέον δεν αφορά μόνο την τηλεόραση

Άλλη μία έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει τη βλαβερή επίδραση που έχει η έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού στο να αυξήσουν τις περιττές θερμίδες που προσλαμβάνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Η νέα έρευνα παρουσιάστηκε στο φετινό Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία (ECO) στη Μάλαγα της Ισπανίας.

Οι ερευνητές θέλησαν να ποσοτικοποιήσουν τον αντίκτυπο της έκθεσης παιδιών σε διαφημίσεις τροφίμων και να αξιολογήσουν εάν η πρόσληψη τροφής επηρεάζεται είτε από το περιεχόμενο της διαφήμισης είτε από τον τύπο του μέσου ενημέρωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 240 παιδιά ηλικίας 7-15 ετών από σχολείο στην κομητεία του Μέρσεϊσαϊντ, στην Αγγλία.

Τα παιδιά εκτέθηκαν για πέντε λεπτά σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων και στη συνέχεια σε διαφημίσεις μη τροφίμων, σε τέσσερις τύπους μέσων ενημέρωσης: οπτικοακουστικά (όπως τηλεόραση), οπτικά (αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), ηχητικά (podcasts) και στατικά (χάρτινες διαφημιστικές πινακίδες).

Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά που εκτέθηκαν σε μόλις πέντε λεπτά διαφημίσεων για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη ή/και αλάτι, κατανάλωναν κατά μέσο όρο 130 επιπλέον θερμίδες την ημέρα, ποσότητα που ισοδυναμεί με δύο φέτες ψωμιού.

Συγκεκριμένα, κατανάλωναν περισσότερα σνακ (+58,4 θερμίδες), περισσότερο μεσημεριανό γεύμα (+72,5 θερμίδες) και συνολικά περισσότερο φαγητό (σνακ και μεσημεριανό γεύμα συνδυαστικά +130,90 θερμίδες) από ό,τι μετά την έκθεση σε διαφημίσεις χωρίς τρόφιμα.

Μάλιστα σύμφωνα με την έρευνα, τα παιδιά επηρεάστηκαν το ίδιο είτε προέρχονταν από πλούσια είτε φτωχή οικογένεια.

Η τυχαιοποιημένη έρευνα παρουσιάστηκε σε μια περίοδο που πολλές χώρες στην Ευρώπη και παγκοσμίως εξετάζουν το ενδεχόμενο εφαρμογής περιορισμών στη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων επιπέδων παιδικής παχυσαρκίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία τροποποίηση στις 12.05.2025 - 12:41