Η Μπελούτσι διαβάζει

13.11.2008
Την παράσταση... έκλεψε για μία ακόμη φορά η φλογερή Μόνικα Μπελούτσι στο 3ο Φεστιβάλ της Ρώμης, το πιο αμφιλεγόμενο από τα δύο προηγούμενα λόγω του παρασκηνίου του. Σε περίπου δέκα ημέρες προβολών ταινίες οτέρ και εμπορικές, ιταλικές με ό,τι αυτό συνεπάγεται και αφιερώματα έμπλεξαν καλά τα μαφιόζικα πλοκάμια τους στην ομερτά, σε ένα βυθό χάους, όπου όμως τα σπάνια κοράλλια δεν έλειψαν.

Από τον Αλέξανδρο-Ρωμανό Λιζάρδο

Ολα τα φλας των φωτογράφων άναψαν όταν η Μόνικα πέρασε το κόκκινο χαλί για να παρουσιάσει τη νέα της ταινία «Ο άντρας που αγαπάει». Το ιταλικό κοινό ενθουσιάστηκε, αλλά οι υπόλοιποι που παρακολούθησαν την ταινία ήταν πιο συγκρατημένοι. Όσο για τον ιταλικό Τύπο, σχολίασε δεόντως τη συνάντησή της με νεαρό σε κεντρική καφετέρια, που τελικά αποκαλύφθηκε ότι δεν ήταν άλλος παρά ένας φίλος συνεργάτη της, τον οποίο γνώρισε μετά από τις συνεντεύξεις που έκανε για την προώθηση της ταινίας της. Η Μπελούτσι συνομίλησε μαζί μας και μάλιστα ξεφύλλισε το ΛΟΙΠΟΝ (βλ. φωτό) επισημαίνοντας ότι η ύλη και το ύφος του ταιριάζει πολύ στο μεσογειακό μας ταμπεραμέντο. Επίσημος καλεσμένος ήταν ο Αλ Πατσίνο, που παρουσίασε την off-off Βrοadway ταινία που σκηνοθέτησε με τίτλο «Κινέζικος καφές», βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό, παραγωγής 2000. Η έκπληξη της βραδιάς ήταν όμως η προβολή των πρώτων σκηνών από τη νέα του ταινία με τίτλο «Salomaybe?», που αποτελεί μια ιδιαίτερη ανάγνωση του μύθου της Σαλώμης.

Ο υποψήφιος για Όσκαρ Βίγκο Μόρτενσεν παρουσίασε τις δύο νέες του ταινίες, το «Good», που αφηγείται την ιστορία ενός ανθρώπου που σταδιακά προσχωρεί στο ναζιστικό κίνημα, και το γουέστερν «Απαλούζα», στο οποίο τον ακολούθησε και ο σκηνοθέτης και συμπρωταγωνιστής του Εντ Χάρις.

Η Τζέσικα Μπίελ και ο Μπεν Μπαρνς βρέθηκαν εκεί για να παρουσιάσουν τη νέα τους δουλειά με τίτλο «Εasy Virtue» και λίγες ώρες μετά την πρεμιέρα πήραν το επόμενο αεροπλάνο για την αντίστοιχη πρεμιέρα της στο Λονδίνο. Το σενάριο βασίζεται σε μια άγνωστη ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ.

Ποιοι πήραν βραβείο
Καλύτερη ταινία αναδείχτηκε το αμφιλεγόμενο πολιτικό δράμα «Ο πόλεμος για το όπιο». Αργή και αποδυναμωμένη στο ρυθμό της, σταθερή στη σκιαγράφηση των χαρακτήρων, ευέλικτη στην πλοκή της υπόθεσης και την έλλειψη επικοινωνίας των ηρώων, αλλά πάνω απ όλα «πολιτικώς ορθή» και φτιαγμένη για να συγκινήσει, η ταινία καταγράφει τα στοιχεία που στοιχειοθετούν τον παραλογισμό ενός φαινομενικά ιδεολογικού πολέμου. Αργυρό βραβείο MarcAurelio στην καλύτερη ηθοποιό απονεμήθηκε στην Donatella Finocchiaro για το «Galantuomini» σε σκηνοθεσία Edoardo Winspeare.

Αργυρό βραβείο MarcAurelio στον καλύτερο ηθοποιό απονεμήθηκε στον Bohdan Stupka για το «With a Warm Ηeart» σε σκηνοθεσία Krzysztof Zanussi. Ειδική μνεία έγινε στο «Νorthern Land» σε σκηνοθεσία Joao Botelho, καθώς και στο «With a Little Help from Μyself» σε σκηνοθεσία Francois Dupeyron.

Τιμητική διάκριση για το συνολικό της έργο έλαβε η Τζίνα Λολομπρίτζιντα και οι ταινίες «Μagique» (σκηνοθεσίας Philippe Muyl) και «Summer» (σκηνοθεσίας Kenneth Glenan) έφυγαν με το βραβείο της επιτροπής νέων. Το βραβείο κοινού πήρε η ταινία «Resolution 819» σε σκηνοθεσία Giacomo Battiato μαζί με το ποσό των 75.000 ευρώ! Τα υπόλοιπα βραβεία ήταν δίκαιη μοιρασιά τούρτας γάμου, όπως εύστοχα σχολίασε Ιταλός δημοσιογράφος: Όλοι έφαγαν από λίγο και κανείς δεν ασχολήθηκε για το μέγεθος του κομματιού... Φτωχότερο αποδείχτηκε φέτος το φεστιβάλ, που ψάχνει την ταυτότητά του και επιθυμεί να είναι το επίκεντρο αγοραπωλησιών ταινιών στην Ευρώπη. Ευχόμαστε στο μέλλον να τα πάει καλύτερα!