Η σπουδαιότητα του Chronos με την πολυτέλεια του Οro

10.11.2008
Και από Λονδίνο... Γενεύη! Περίπου δηλαδή, αφού στο εκθεσιακό κέντρο Helexpo στήθηκε μια «μικρή Βασιλεία σε μορφή Γενεύης»!

Και από Λονδίνο... Γενεύη! Περίπου δηλαδή, αφού στο εκθεσιακό κέντρο Helexpo στήθηκε μια «μικρή Βασιλεία σε μορφή Γενεύης»! Η πρώτη Διεθνής Έκθεση Ωρολογoποιίας ΑΤΗΙΝΑ FAIR παρουσίασε για πρώτη φορά στη χώρα μας το ρολόι, όπως ακριβώς του αρμόζει... ως αντικείμενο τέχνης.

Η αλήθεια ήταν ότι οικογενειακοί λόγοι δεν μου επέτρεψαν να παρευρεθώ στα εγκαίνια, όμως... σε καλό μου βγήκε! Κοσμοσυρροή (ή να πω κοσμικο-συρροή;) από εκατοντάδες επώνυμους λάτρεις της ωρολογοποιίας, όπου πιο πολλή ώρα θα μου έπαιρνε να χαιρετάω, παρά να θαυμάσω τα καταπληκτικά περίπτερα. Μάλιστα, ιδιαίτερο κύρος, αλλά και διεθνή αναγνώριση στην έκθεση έδωσε η παρουσία ενός από τους σπουδαιότερους ωρολογοποιούς, του ιδρυτή της γερμανικής Manufacture Cronoswiss, Dr Gerd Lang, ο οποίος μαζί με το δήμαρχο Αθηναίων Νικήτα Κακλαμάνη εγκαινίασαν την έκθεση.

Την Κυριακή, πάντως, που πήγα πρέπει να πω πως εντυπωσιάστηκα (αν και πάλι γινόταν πανικός, αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να το χάσω, αφήστε που ο Γκόφας θα μου έβαζε απαγόρευση εισόδου στη Μύκονο!). Τα περισσότερα από τα σπουδαιότερα brands της παγκόσμιας αλλά και ελληνικής αγοράς παρουσίασαν αντιπροσωπευτικά δείγματά τους, αλλά και σπάνιες συλλογές, που ήρθαν στην Ελλάδα μόνο για την ΑΤΗΙΝΑ FAIR. Ο εκθεσιακός χώρος είχε μεταμορφωθεί σε σαλόνι υψηλής αισθητικής από την αρχιτεκτονική ομάδα Archkt και κάθε εταιρεία παρουσίαζε τα ρολόγια της με μοναδικό τρόπο. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε η πολυβραβευμένη Γιαπωνέζα ωρολογοποιός, η οποία συναρμολόγησε σε πραγματικό χρόνο ένα πολύπλοκο Seiko Spring Drive.

Ασφαλώς και η τέχνη δεν θα μπορούσε να μη συμμετέχει με το δικό της τρόπο σε αυτό το μεγάλο γεγονός. Δώδεκα σπουδαίοι ζωγράφοι και δώδεκα εικαστικοί σχεδιαστές παρουσίασαν έργα τους στο κοινό, τα οποία είχαν αναφορά στο χρόνο. Με ένα ποτήρι Chivas Regal 18 ετών (τι άλλο θα ταίριαζε εκτός από ένα σπάνιο παλαιωμένο ουίσκι) έκανα μια βόλτα στα περίπτερα, μίλησα με τους πραγματικούς γνώστες του ρολογιού, αλλά και θαύμασα ξεχωριστά κομμάτια, όπως το Grande Complication της IWC, τα σπάνια μοντέλα της Chopard, της Hermes και της Hublot, αλλά και των Vacheron Constantin, Jaeger Le Coultre, Piaget, Harry Winston, Girard Perregaux, Roger Dubuis, Maurice Lacroix, Chronoswiss, TAG Heuer, Corum, Carrera y Carrera, Paul Picot, Eberhard & Co, Lange & Sohne, Montblanc, Frederique Constant και Guess.

Η πρώτη ΑΤΗΙΝΑ FAIR ήταν κάτι που έλειπε. Σε μια εποχή που η έγκυρη πληροφόρηση έχει ένα φανατικό κοινό, που διψάει τόσο να το γνωρίσει καλύτερα όσο και να μπορεί να το θαυμάσει, να το ονειρευτεί ή ακόμα και να το αποκτήσει, μια έκθεση αντάξια στο κύρος του αντικειμένου, που πλέον αποτελεί status symbol, κρίθηκε αναγκαία.

«Η ευχή είναι», όπως υπογράμμισε και ο δήμαρχος Αθηναίων, «η έκθεση να γίνει θεσμός. Ραντεβού, λοιπόν, σε ένα χρόνο...».