Η πανδημία έχει χαραχτεί για πάντα στις μνήμες μας, όσο κι αν θα προτιμούσαμε να την ξεχάσουμε. Σε μια εποχή όπου η ανθρώπινη επαφή ήταν περιορισμένη και οι ειδήσεις ζοφερές, η καθιέρωση ρουτινών αυτοφροντίδας στο σπίτι ήταν ένας τρόπος να επαναφέρουμε μια αίσθηση κανονικότητας και χαράς στη ζωή μας. Μια έρευνα του Δεκεμβρίου 2020 σε πάνω από 2.000 άτομα κατέληξε ότι «το 75% των Αμερικανών πιστεύει ότι οι δραστηριότητες αυτοφροντίδας μπορούν να μειώσουν το άγχος», με το 40% να συμφωνεί ότι τα σπιτικά spa αποτελούν μια αποτελεσματική πρακτική.
Παρά τον καταιγισμό DIY περιεχομένου ομορφιάς στα social media, κανείς δεν ήταν έτοιμος για την άνοδο των eye patches. Από τη Forever Eye Mask της Dieux έως τη Faded Under Eye Mask της Topicals, τα patches κάτω από τα μάτια με λογότυπα έγιναν viral.
Η άνοδος των eye patches
«Η αγορά eye masks αποτιμήθηκε στα 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 2,5 δισεκατομμύρια έως το 2033, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,5% από το 2026 έως το 2033», σύμφωνα με έκθεση του Φεβρουαρίου. Αλλά γιατί τόσος ενθουσιασμός; Δεν είναι σαν να είναι τα eye patches κάτι νέο.
Οι digital influencers έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στην άνοδο αυτή, φορώντας τα σε δημόσιους χώρους, σε τρένα, κλαμπ κ.ά., όπως κάποιος θα φορούσε oversized γυαλιά ηλίου ή μια στοίβα βραχιόλια. Δεν είναι πια απλώς λύση για τα πρησμένα μάτια, αλλά έχουν μετατραπεί σε σύμβολα αυτοέκφρασης.
Έχουμε δει τα Awake Under Eye Patches να μετατρέπονται από ένα λειτουργικό προϊόν σε ένα lifestyle αξεσουάρ, αναδεικνύοντας το στυλ αν θες! Ένα σχόλιο στο TikTok που μου έμεινε ήταν: “Το eye patch κάνει μια βαρετή ρουτίνα περιποίησης δέρματος πιο ενδιαφέρουσα και άξια για κοινοποίηση”.
Η ομορφιά ως μέσο έκφρασης
Αυτή η μετάβαση, από το να φορά κανείς eye patches μόνο στο σπίτι, στο να τα ποστάρει σε selfies ή να τα φορά έξω, αντικατοπτρίζει την εποχή μας: τα προϊόντα skincare έχουν αποκτήσει βαθύτερο νόημα για τους νεότερους καταναλωτές. Έρευνα των Ulta Beauty και Bread Financial σε 1.849 Αμερικανούς έδειξε ότι το 34% θεωρεί τις ρουτίνες ομορφιάς μορφή αυτοέκφρασης. Επιπλέον, το 52% της Gen Z χρησιμοποιεί προϊόντα ομορφιάς για να δείξει πτυχές της ταυτότητάς του, με τους millennials να ακολουθούν στο 48%. Αντιθέτως, μόνο το 33% της Gen X και το 20% των boomers ανέφερε κάτι ανάλογο.
Όπως είπε η @thedigifairy στο TikTok: «Είναι δύσκολο να δείξεις status μέσω των προϊόντων ομορφιάς. Αν δεν δείξεις σε κάποιον τη συλλογή μακιγιάζ σου ή δεν του πεις τι φοράς, πώς θα το μάθει; Αν όμως φοράς ένα eye patch γεμάτο με το λογότυπο ενός brand έξω, είναι ξεκάθαρο.» Αν η Gen Z και οι millennials βλέπουν την ομορφιά ως μέσο έκφρασης ή status, τότε το να φορούν επώνυμα eye patches έχει απόλυτη λογική.
Μοντέρνα σχέδια eye patches
Οι εταιρείες σε όλα τα επίπεδα τιμών έχουν ακολουθήσει τη μόδα με λογότυπα και statement σχέδια. Πολυτελή brands όπως η Chanel και η Dolce & Gabbana προσφέρουν eye patches με τιμές 145 και 40 ευρώ αντίστοιχα. Οι ανεξάρτητες εταιρείες όπως οι Bolden, Topicals και Dieux είναι γνωστές για τα viral under-eye masks τους, διακοσμημένα με τα χαρακτηριστικά σχέδιά τους (κάθε προϊόν κοστίζει κάτω από $25).
Η άνοδος των eye masks έφερε και δημιουργικές εκδοχές του προϊόντος: σε σχήματα, χρώματα και φράσεις. Η KNC Beauty έχει επαναχρησιμοποιούμενα μοβ eye masks με τη λέξη «self-care», ενώ η ESW Beauty λάνσαρε τον Σεπτέμβριο του 2024 τα Iced Chai Latte Energizing & Firming και Strawberry Matcha Latte Depuffing & Hydrating eye patches.
Δεν είναι μόνο στυλ — Είναι ευεξία
Κάποιοι ίσως πουν ότι το να φοράς eye patches για λόγους αυτοέκφρασης είναι επιφανειακό. Όμως, υπάρχει αναμφισβήτητη αξία στο να κανονικοποιούμε την αυτοφροντίδα, ειδικά σε ένα ταραχώδες κοινωνικοπολιτικό περιβάλλον. Το ψηφιακό boom των eye patches δίνει την ευκαιρία στους χρήστες να χτίσουν και να συνδεθούν με κοινότητες. Πλέον περισσότεροι άνθρωποι βλέπουν την περιποίηση της επιδερμίδας ως βασικό κομμάτι της γενικής ευεξίας, και τα social media εμπνέουν πολλούς να πάρουν τις ρουτίνες τους πιο σοβαρά.
Τα eye patches θα παραμείνουν βασικό βήμα στις ρουτίνες περιποίησης δέρματος. Έχουν γίνει απαραίτητα στις ρουτίνες ομορφιάς και, καθώς η βιομηχανία συνεχίζει να καινοτομεί, θα δούμε ακόμα πιο εξελιγμένες συνθέσεις και θεραπείες. Η αισθητική εξέλιξη θα συνεχιστεί με ακόμα πιο πρωτοποριακά σχέδια στα eye patches.