Λάκη, ο γάμος δεν είναι ντεμοντέ!

31.10.2008
Αρχές Νοέμβρη ανεβαίνει από τη Μιμή Ντενίση το έργο του Νόελ Κάουαρντ «Το σ’ αγαπώ δεν είναι ντεμοντέ» σε ελεύθερη απόδοση δική της στο θέατρο Ιλίσια Ντενίση. Η διασκευή στηρίζεται σε ένα από τα καλύτερα έργα του Κάουαρντ, το «Still life» ήταν ένα από τα έργα του συγγραφέα που αποτελούσαν μια θεματική ενότητα και παίζονταν διαδοχικά σε τρεις βραδιές, με γενικό τίτλο "Απόψε στις 8.30".

Τα πούλμαν από την επαρχία μαρσάρουν, ο Λαζόπουλος ακονίζει τα νύχια του και σύσσωμη η ελληνική showbiz υποκλίνεται στο νέο θεατρικό πόνημα της Μιμή Ντενίση, που από ότι φαίνεται ούτε ο γάμος της δεν κατάφερε να την κρατήσει μακριά από το αγαπημένο της θέατρο - θα καταφέρει όμως μια χαρά να της "κόψει" έξτρα εισιτηριάκια ...

Αρχές Νοέμβρη ανεβαίνει από τη Μιμή Ντενίση το έργο του Νόελ Κάουαρντ «Το σ’ αγαπώ δεν είναι ντεμοντέ» σε ελεύθερη απόδοση δική της στο θέατρο Ιλίσια Ντενίση.

Η διασκευή στηρίζεται σε ένα από τα καλύτερα έργα του Κάουαρντ, το «Still life» ήταν ένα από τα έργα του συγγραφέα που αποτελούσαν μια θεματική ενότητα και παίζονταν διαδοχικά σε τρεις βραδιές, με γενικό τίτλο "Απόψε στις 8.30". Ξεχώρισε απ' όλα και παίχτηκε δεκάδες φορές σε όλο τον κόσμο.

Πριν το πενήντα έγινε ταινία από τον Kάουαρντ και τον Ντέβιντ Λιν με τίτλο "Σύντομη συνάντηση" και θεωρείται μια από τις σημαντικότερες ταινίες του αγγλικού σινεμά. Ακόμα και σήμερα βρίσκεται ανάμεσα στις τρεις δημοφιλέστερες ταινίες της Μεγάλης Βρετανίας. Πέρυσι ανέβηκε στο Λονδίνο και γνώρισε τεράστια καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία.
Διαβάζοντας την βιογραφία του Κάουαρντ, η Μιμή Ντενίση, διαπίστωσε πως ο αγαπημένος συγγραφέας του Κάουαρντ ήταν ο Τολστόι.

Χαριτολογώντας ο ίδιος, έλεγε πως την επιτυχία του την οφείλει στο ότι το όνομα του ήταν αναγραμματισμός του ονόματος ενός μεγάλου συγγραφέα Noel - Leon. Πραγματικά, διαβάζοντας το κείμενο, η Μιμή Ντενίση έχοντας διασκευάσει την Καρένινα στο παρελθόν, διαπίστωσε τις ομοιότητες ανάμεσα στα δύο κείμενα. Η Καρένινα αρχέτυπη ιστορία παράνομου έρωτα, με κύριο θέμα το τρίγωνο και τις επιπτώσεις του στους πρωταγωνιστές αλλά και στο περιβάλλον τους, ήταν στο έναυσμα για να γράψει ο Κάουαρντ το δικό του έργο.

Στο "Σ’ αγαπώ δεν είναι ντεμοντέ" στηρίζεται σε ολόκληρο το κείμενο του Κάουαρντ αλλά και σε κομμάτια από την Καρένινα. Η Λόρα, η πρωταγωνίστρια του Κάουαρντ, παντρεμένη με μεγαλοαστό, ζει μια έντονη κρυφή ερωτική σχέση που στα μάτια της φαντάζει όμοια με της αγαπημένης της ηρωίδας του σινεμά. Στην πραγματικότητα όμως όλα γίνονται διαφορετικά γιατί όπως λέει και η ίδια, είναι μια συνηθισμένη γυναίκα και τίποτα μεγάλο και ηρωικό δεν συμβαίνει στην ζωή της. Η μόνη ομοιότητα, είναι η ανάγκη για ένα αληθινό σ’ αγαπώ.

Η ηρωίδα του Τολστόι είχε την ίδια ανάγκη το 1890, του Κάουαρντ το 1950 και εμείς σήμερα. Οι μόδες αλλάζουν, ο τρόπος έκφρασης αλλάζει, οι λέξεις γίνονται παρωχημένες και ντεμοντέ, το σ’ αγαπώ μένει ίδιο.

Όλο το έργο διαδραματίζεται σε δέκα Πέμπτες, τόσο κρατάει η ιστορία του ζευγαριού. Μέσα σε αυτές τις Πέμπτες, βλέπουμε τις σχέσεις και των ζευγαριών γύρω τους. Άλλες με πολύ γέλιο κι άλλες με πολύ συγκίνηση. Ο Όσκαρ και η Μπέτυ είναι το κλασικό ζευγάρι που ο άντρας απατάει και η γυναίκα υπομένει, αλλά με την αγάπη και το χιούμορ ξεπερνιούνται όλα, η Φραν και ο Σταν το νεαρό αναρχικό ζευγάρι που παριστάνει πως αδιαφορεί για σχέσεις και αισθήματα και τελικά φτιάχνει την ουσιαστικότερη σχέση και ο Φρέντ, ο σύζυγος της Λόρα, που ξεπερνάει τις αστικές προκαταλήψεις και δείχνει την αγάπη του με την συγχώρεση.

Μια παράσταση που στηρίζεται εξίσου στο θέατρο, όσο και στο σινεμά. Ζωντανό σινεμά χαρακτηρίστηκε στην Αγγλία. Οι ηθοποιοί μπαίνουν και βγαίνουν στους ρόλους τους, παρακολουθούν την παράσταση, παίζουν στην οθόνη με τους αγαπημένους τους ήρωες, τραγουδούν με την ζωντανή μπάντα αγαπημένα τζαζ κομμάτια και γίνονται μια παρέα με το κοινό. Μια παράσταση με ιδιαίτερη φόρμα που φιλοδοξεί να συνδυάσει πολλές μορφές τέχνης, στον καινούργιο δρόμο που προχωράει το θέατρο σήμερα.

Ο χορός και το τραγούδι είναι οργανικά δεμένα με το έργο καθώς διαδραματίζεται στο καφέ το σινεμά που οι πελάτες του τρώνε, πίνουν το τσάι τους και παρακολουθούν το σόου που γίνεται πριν τη προβολή. Μίνιμαλ σκηνικά, κινηματογραφικά και φωτιστικά εφέ και απαραίτητη συμμετοχή των θεατών.

«ΤΟ Σ’ ΑΓΑΠΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ... ΝΤΕΜΟΝΤΕ»
Live Cinema από την Μιμή Ντενίση
Στο Θέατρο ΙΛΙΣΙΑ ΝΤΕΝΙΣΗ από τις αρχές Νοέμβρη

Ελεύθερη απόδοση και σκηνοθεσία: Μιμή Ντενίση
Κινηματογραφική σκηνοθεσία: Μέμη Σπυράτου
Σκηνικά/Κοστούμια: Αναστασία Αρσένη
Φωτισμοί: Ανδρέας Μπέλλης
Ενορχήστρωση & Μουσική Διδασκαλία: Παναγιώτης Τσεβάς
Χορογραφίες: Ελπίδα Νίνου-Φιλιππίδη

Πρωταγωνιστούν: Μιμή Ντενίση, Στράτος Τζώρτζογλου, Χρήστος Σιμαρδάνης, Αγγελική Λάμπρη, Τζένη Διαγούπη, Πρόδρομος Τοσουνίδης και ο Μιχάλης Μητρούσης.

Επίσης οι: Νεφέλη Μαρκάκη, Στέλλα Σμυρνάκη, Ανδρέας Γυφτάκης, Μπάτης Πεφάνης.

ΘΕΑΤΡΟ ΙΛΙΣΙΑ ΝΤΕΝΙΣΗ, Β. Σοφίας 54 & Παπαδιαμαντοπούλου 4, τηλ. 210 7210045.