Τα λάθη που καλό είναι να αποφύγεις στο χριστουγεννιάτικο πάρτι του γραφείου

22.12.2022
Τα λάθη που καλό είναι να αποφύγεις στο χριστουγεννιάτικο πάρτι του γραφείου
Οι ειδικοί τονίζουν ότι είναι καλύτερο να αποφύγεις αυτά τα λάθη για να μην φέρεις τον εαυτό σου και τους συναδέλφους σου σε δύσκολη θέση

Μπορεί να έχουν περάσει μόνο δύο χρόνια από το τελευταίο σου πάρτι στο γραφείο - αλλά για κάποιους, αυτό είναι αρκετό για να ξεχάσουν κάθε στοιχείο του πρωτοκόλλου μιας τέτοιας περίστασης. Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι εκατομμύρια άνθρωποι εργάζονται από το σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα, σημαίνει ότι είναι πιθανό πολλοί να θέλουν να φύγουν μακριά στη σκέψη της φετινής επιστροφής στις εκδηλώσεις εργασίας. Ωστόσο, η εν λόγω επιστροφή είναι σχεδόν αναπόφευκτη - και σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι σημαντικό να δώσεις το παρών, ανεξάρτητα από το πόσο το φοβάσαι. Επομένως, δεν συνιστάται μόνο να ακολουθήσεις τη σωστή προσέγγιση στο πάρτι του γραφείου, αλλά είναι ζωτικής σημασίας να αποφύγεις μερικά σημαντικά λάθη.

Τα 5 στοιχεία που συνθέτουν την προσωπικότητα ενός "κλασάτου" ατόμου

Αν και αυτό μάλλον ακούγεται τρομακτικό, δεν υπάρχει πραγματικά κανένας λόγος για άγχος. Όπως λένε οι ειδικοί, υπάρχουν μερικοί απλοί κανόνες που πρέπει να τηρούνται όταν πρόκειται για τέτοιου είδους συγκεντρώσεις.

Κάντε ό,τι καλύτερο μπορείς για να παρευρεθείς
Το χριστουγεννιάτικο πάρτι στο γραφείο μπορεί να μην είναι το πιο αναμενόμενο γεγονός της χρονιάς — αλλά σύμφωνα με την Christin Gomes, μια από τις συνιδρυτές της εταιρείας lifestyle Comon Courtesy, είναι γενικά ένας καλός εμπειρικός κανόνας να παρευρεθείς. «Ανάλογα με την κουλτούρα του γραφείου σου, η συμμετοχή σε πάρτι και εκδηλώσεις γραφείου ή η έλλειψή της, μπορεί να θεωρηθεί έμμεσα θετική ή αρνητική από τους υπεύθυνους και άλλους συναδέλφους. Όλοι συμπαθούν τα άτομα με ομαδικό πνεύμα και η συμμετοχή σου σε κοινωνικές εκδηλώσεις μπορεί να έχει κάποια επίδραση στις μελλοντικές σου ευκαιρίες».

Η ειδικός εθιμοτυπίας Carey Sue Vega των Expeditions in Etiquette συμφωνεί. «Το να μην εμφανιστείς μπορεί να δώσει την εντύπωση ότι δεν σε ενδιαφέρει η δουλειά σου ή οι συνάδελφοί σου».
Μπορεί να μην μπορείς να παρευρεθείς - και αυτό είναι εντάξει. «Στο σημερινό κλίμα, είναι απολύτως κατανοητό αν κάποιος δεν αισθάνεται άνετα σε μεγάλες κοινωνικές καταστάσεις. Είναι επίσης αποδεκτό να μην πας σε ένα πάρτι εάν έχεις κάτι άλλο κανονισμένο για εκείνη την ημερομηνία και την ώρα», λέει η Gomes. Εάν συμβαίνει αυτό, φρόντισε απλώς να ενημερώσεις για την απουσία σου.

Οι 10 φράσεις που καλό είναι να αποφύγεις αν θέλεις να δείχνεις γεμάτη αυτοπεποίθηση

Ακολούθησε τους κανόνες του επισκέπτη
Σε ό,τι αφορά τους καλεσμένους στο πάρτι του γραφείου, οι κανόνες είναι σαφείς. «Μην προσκαλέσεις τον σύντροφο σου ή μια φίλη σου σε μια εκδήλωση της εταιρείας, εκτός εάν αναφέρεται ρητά ότι επιτρέπονται οι επισκέπτες», λέει η Ida Gibson, επίσης συνιδρύτρια του Common Courtesy. Και αν επιτρέπονται; Να είσαι πολύ επιλεκτική, τονίζει. «Βεβαιώσου ότι ο καλεσμένος σου μπορεί να φερθεί επαγγελματικά και θα αισθάνεται άνετα με τις συζητήσεις που θα γίνουν. Προσκάλεσε κάποιον που γνωρίζεις και εμπιστεύεσαι».

Το να πιείς είναι εντάξει — μέχρι ένα σημείο
Αν και η Gomes σημειώνει ότι δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να πιείς ένα ποτό σε ένα πάρτι γραφείου, τόσο αυτή όσο και η Vega λένε ότι πρέπει να περιοριστείς σε ένα έως δύο ποτά το πολύ. «Όλοι έχουμε ακούσει ιστορίες για συναδέλφους που μέθυσαν πολύ στο πάρτι του γραφείου και ντράπηκαν πολύ. Μην κάνεις το ίδιο!» λέει η Gomes.

Κινήσου έξω από τον εσωτερικό σου κύκλο
Είναι πολύ εύκολο να «κολλήσεις» στους πιο στενούς σου συναδέλφους στα πάρτι, ειδικά αν είσαι πιο ντροπαλή. Παρόλα αυτά, όπως το θέτει η Vega, «Τα πάρτι γραφείου είναι εξαιρετικές ευκαιρίες δικτύωσης και ένας πολύ καλός τρόπος για να δημιουργήσεις σχέσεις με συναδέλφους με τους οποίους δεν συνεργάζεσαι καθημερινά», εξηγεί η Gibson. «Βάλε έναν προσωπικό στόχο να μιλήσεις σε τρία διαφορετικά άτομα από διαφορετικά τμήματα», προτείνει η Vega. «Κάνε τους ερωτήσεις ανοιχτού τύπου και δείξε πως είσαι ανοιχτή στο να τους ακούσεις. Αυτό θα αφαιρέσει την πίεση από πάνω σου και δημιουργεί μια πολύ πιο άνετη συνομιλία».

Να είσαι προσεκτική σχετικά με τα θέματα συζήτησης
Πιθανότατα αποφεύγεις ήδη ευαίσθητα θέματα όπως η θρησκεία και η πολιτική στο γραφείο. Σύμφωνα με την Gomes, θα πρέπει επίσης να τα αποφύγεις στο πάρτι των Χριστουγέννων «πάση θυσία». Όπως εξηγεί η Vega, «Ποτέ δεν ξέρεις ποιος θα είναι εκεί, όπως ένας τρέχων ή ένας πιθανός πελάτης».

Εάν κάποιος τυχαίνει να ξεκινήσει μια άβολη συζήτηση ή να πει κάτι ακατάλληλο, η Gomes συνιστά να αλλάξεις γρήγορα το θέμα. «Δοκίμασε να πεις κάτι όπως, ‘Θα προτιμούσα να μιλήσω για κάτι λίγο πιο ελαφρύ, άκουσα ότι σου αρέσει το…, πες μου περισσότερα γι' αυτό’».

Στο ίδιο πνεύμα, η Gomes τονίζει επίσης ότι είναι σημαντικό να μην κουτσομπολεύεις ή να επικρίνεις τους άλλους. «Οτιδήποτε κάνεις ή πεις σε ένα πάρτι γραφείου μπορεί να έχει αντίκτυπο στη δουλειά σου».

Ντύσου επαγγελματικά
Μπορεί να είναι ένα πάρτι, αλλά τόσο η Gibson όσο και η Vega προειδοποιούν να μην ντυθείς αντιεπαγγελματικά. «Αν και είναι πάρτι, εξακολουθείς να είσαι σε ένα εργασιακό περιβάλλον», λέει η Gibson. Η Vega μοιράζεται παρόμοιες σκέψεις, λέγοντας «μη φορέσεις κάτι πολύ casual όπως τζιν ή κάτι που θα ταίριαζε καλύτερα σε μια βραδινή έξοδο στο κλαμπ με φίλους», λέει.