Η άτιμη Μαρία και η χαμένη τιμή του prime time του ΑΝΤ1

20.02.2008
Στον ΑΝΤ1, τα τρία τελευταία χρόνια, δύο λέξεις αρκούν για να δημιουργήσουν νευρική κρίση «prime time»!

Στον ΑΝΤ1, τα τρία τελευταία χρόνια, δύο λέξεις αρκούν για να δημιουργήσουν νευρική κρίση «prime time»! Το κραταιό κανάλι δεν μπορεί να λύσει το γρίφο και να ξανακερδίσει σε ένα «γήπεδο» που κάποτε έπαιζε μονότερμα τα αντίπαλα κανάλια. Τρεις φορές άλλαξε το πρόγραμμά του τη σεζόν 2006-2007. Φέτος το prime time ξαναστήθηκε από μηδενική βάση!

Ξηλώθηκαν ελληνικές παραγωγές και ήρθαν εκπομπές πρωτόγνωρες για τα τηλεοπτικά ήθη του ΑΝΤΙ. Δηλαδή, ξένα σίριαλ, ποδόσφαιρο και τηλεπαιχνίδια. Είναι μια λύση ριζοσπαστική, η οποία όμως με κανέναν τρόπο δεν μπορώ να φανταστώ ότι υπηρετεί μια συγκεκριμένη στρατηγική. Είναι λύση ανάγκης, που καταρχήν είχε καλή ανταπόκριση στο κοινό και στα νούμερα της ΑGΒ. «Lost», «Ρrison Βreak» και παιχνίδια του ΟΥΕΦΑ έδωσαν καλά νούμερα από την ΑGΒ. Όμως, το πρόβλημα παραμένει: Ο ΑΝΤ1 δεν μπορεί πλέον να κάνει σίριαλ-επιτυχίες; Και πώς μπορεί το Mega; Και πώς μπορεί ο Alpha; Προσωπικά βρήκα καλές έως άριστες τις φετινές παραγωγές που ετοίμασε η ομάδα του Γιάννη Λάτσιου. Ο «Γιούγκερμαν» δεν έχει βάθος, αλλά έχει θέαμα. Ο «Φάρος» είναι καλογυρισμένος, με δυνατό καστ. Ο «Γητευτής» λίγο αργός, αλλά ενδιαφέρων. Το «Δεληγιάννειο Παρθεναγωγείο» έχει καλύτερη δομή και από αυτό το «Καφέ της Χαράς». Ακόμη και το κακό «Coupling» δεν ήταν κλάσεις... κατώτερο από τα υπερτιμημένα «Υπέροχα πλάσματα» του Alpha. Αλλά αυτά δεν φαίνεται να τα συμμερίζεται το κοινό και βέβαια οι διαφημιστές. Είναι γεγονός ότι ο ΑΝΤ1 περιλαμβάνει στους τηλεθεατές του το μεγαλύτερο ποσοστό ατόμων ώριμων ηλικιών. Αντίθετα, η «μόδα» για να μην πω «υστερία» των διαφημιστών εστιάζει το ενδιαφέρον της στο κοινό 15-34 ετών, στο οποίο έχουν στρέψει προ πολλού το στρατηγικό πλάνο των προγραμμάτων τους το Star και το Mega. Αυτό το μοντέλο υπηρετούν τα «Μαρία η άσχημη», «Γοργόνες», «Ειδήσεις του Star». Ένα, λοιπόν, το κρατούμενο για τον ΑΝΤ1... Ένας δεύτερος λόγος της αποτυχίας του prime time του καναλιού του Αμαρουσίου μπορεί να έχει σχέση με τις ειδήσεις. Το πρόγραμμα ενός καναλιού είναι αλληλένδετο με το «πριν» και το «μετά». Οι ειδήσεις του Μega, λοιπόν, αυξάνουν συνεχώς τη διαφορά τους από «Τα Νέα του ΑΝΤ1» στις 8. Αλλά το ίδιο συμβαίνει και με το αμέσως προηγούμενο πρόγραμμα. Και εκεί θα συναντήσουμε το μοιραίο για τον ΑΝΤ1 σίριαλ του Mega, τη «Μαρία την άσχημη». Η «Μαρία» καταλαμβάνει κάθε εβδομάδα τουλάχιστον 5 θέσεις στο Top-20 της AGB, με τηλεθέαση 1-1,2 εκατ. θεατές. Τι θεαματικότητα, λοιπόν, παραλαμβάνει ο ΑΝΤ1 με τον Ευαγγελάτο και τι το Mega με την Όλγα Τρέμη; Και τι παραδίδουν μετά, στο prime time, τη ζώνη που περιλαμβάνει συνήθως τα ελληνικά σίριαλ των καναλιών; Σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, το πρόβλημα του ΑΝΤ1 δεν είναι πρόβλημα απλώς του prime time, αλλά συνολικά του απογεματινού-βραδινού προγράμματος, το οποίο «βυθίζεται» αργά από την εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου μέχρι τα μεσάνυχτα. Εκεί, λοιπόν, εστιάζεται το πρόβλημα και αυτό καλούνται να λύσουν δραστικά από την επόμενη σεζόν οι «στρατηγοί» του ΑΝΤ1.