Γυναικεία κλισέ

31.05.2011
Υποτίθεται ότι ειδικά στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις, επομένως γιατί πολλές επώνυμες δεν σκέφτονται καλύτερα προτού μιλήσουν δημοσίως;

Oσο κι αν διαμαρτύρονται για την όχι και τόσο κολακευτική τυποποίηση με την οποία τις αντιμετωπίζει ο Τύπος, υπάρχουν επώνυμες που σχεδόν με κάθε τους δήλωση σκάβουν μόνες τους τον λάκκο για τον οποίο κάνουν μετά τη φασαρία. Χωρίς κανείς να αρνείται ότι, για παράδειγμα, η Μαρία Σολωμού ή η Ρούλα Κορομηλά είναι άψογες επαγγελματίες, οι τίτλοι των συνεντεύξεών τους σπάνια έχουν να κάνουν με θέματα αμιγώς επαγγελματικά. Η ευκολία της ταμπέλας είναι ασφαλώς ένα ζήτημα, καθώς κανένας άνθρωπος δεν χαρακτηρίζεται επαρκώς από ένα μόνο πράγμα, αλλά ο light Τύπος που ασχολείται με τα πρόσωπα της ελληνικής showbiz δεν φημίζεται για τα εις βάθος καλλιτεχνικά ψυχογραφήματά του. Κάθε celebrity που έχει τη χαρά να βλέπει τον εαυτό του ρετουσαρισμένο στην εντέλεια μέσα από τις σελίδες των περιοδικών υπηρετεί και κάποιο είδος ψυχαγωγίας, οπότε τα παράπονα κατόπιν εορτής μάλλον δεν έχουν και πολύ νόημα. Και για τον ίδιο λόγο που η Κατερίνα Λέχου δεν θα βγει ποτέ να ισχυριστεί ότι δεν είναι κατά βάση σοβαρός άνθρωπος και την παρεξηγήσαμε διότι στις συνεντεύξεις της απομονώνουν αυτά που λέει για την ψυχανάλυση και κόβουν τις τρελές ατάκες της περί σεξ και γλωσσοφαγιάς (σ.σ. αυτό ήταν υπονοούμενο), έτσι και π.χ. η Σταματίνα Τσιμτσιλή οφείλει να μην ισχυριστεί ποτέ ότι δεν θέλει να μιλάει για την προσωπική της ζωή.

Διότι μέχρι σήμερα έχει προσφέρει στο κοινό της ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για τον μικρόκοσμό της, όπως για παράδειγμα ότι ο μέλλων σύζυγός της χαίρεται όταν του μαγειρεύει κοτόπουλο, ότι είναι ο άντρας της ζωής της και ότι θα ήθελε να τη δει να παρουσιάζει δελτίο ειδήσεων (προφανώς δεν την είχε δει ποτέ στην εκπομπή της, ώστε να εύχεται πιο εφικτά πράγματα). Η Μαρία Σολωμού, πάλι, έχει πει αξέχαστες ατάκες που υποτίθεται στηρίζουν το αντισυμβατικό προφίλ της. Εχοντας γίνει μικρο-είδηση με δηλώσεις όπως ότι έχει απατήσει όλους τους συντρόφους της, ότι η εγκυμοσύνη ήταν η χειρότερη περίοδος της ζωής της και άλλα επαναστατικά, πρόσφατα ισχυρίστηκε σε συνέντευξή της ότι έχει μετανιώσει για όλα όσα (βαρύγδουπα) έχει πει. Στην επόμενη συνέντευξή της, είναι βέβαιο ότι θα μιλήσει και πάλι περί σεξ και το επιχείρημα ότι δεν φταίει εκείνη, αλλά οι δημοσιογράφοι που της κάνουν τέτοιες ερωτήσεις δεν στέκει, διότι όταν για τη συγκεκριμένη συνέντευξη φωτογραφίζεσαι με έναν τόνο eyeliner και μπικίνι, μάλλον γνωρίζεις ότι η συζήτηση δεν θα στραφεί στο Μπακούνιν!

Ομοίως, η Ρούλα Κορομηλά σε κάθε της σχεδόν δημόσια δήλωση δεν χάνει την ευκαιρία να μιλήσει για κάποιους που την πολεμούν, για το ότι είναι survivor και άμα τα πάρει θα κάνει τους εχθρούς της με τα κρεμμυδάκια. Ολα αυτά συνθέτουν ένα πολύ παράξενο προφίλ, στο οποίο το τηλεοπτικό πρόγραμμα που υπηρετεί, αυτό καθ’ εαυτό, δεν έχει και πολλή σημασία, πράγμα περίεργο όταν η βασική σου διακήρυξη είναι ότι είσαι επαγγελματίας. Για την Ευγενία Μανωλίδου, φυσικά, δεν χρειάζονται πολλά λόγια, αφού ενώ επιμένει ότι δεν ξέρει γιατί ξυπνά τόσο σαδιστικά ένστικτα στον μέσο τηλεθεατή, σε κάθε της εμφάνιση ακκίζεται σαν «γατούλα» στη φορμόλη, ενώ οι δηλώσεις περί «εκπομπής μου» κάνουν σαφές ότι οι ισχυρισμοί της πως δεν έχει τρελές τηλεοπτικές φιλοδοξίες δεν ανταποκρίνονται απαραίτητα στην πραγματικότητα.

Παραπονούμενες ή μη για το προφίλ που τους αποδίδεται, οι επώνυμες των περιοδικών είναι βέβαιο ότι σε μεγάλο βαθμό επέλεξαν να τυποποιηθούν, η κάθε μία στο είδος της. Και μπορεί το κοινό της showbiz συχνά να μην έχει κρίση, διαθέτει όμως πάντα ένστικτο, ώστε τις περισσότερες φορές να βάζει τις ταμπέλες του εκεί που πρέπει.

ΤΗΣ ΑΛΙΝΑΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΗ