Θάνος Καλλίρης: «Με τη Ναταλία είχαμε πρότυπο τη Βίσση και τον Καρβέλα και αυτό μας βοήθησε να μείνουμε φίλοι»

20.03.2022
Θάνος Καλλίρης: «Με τη Ναταλία είχαμε πρότυπο τη Βίσση και τον Καρβέλα και αυτό μας βοήθησε να μείνουμε φίλοι»
Τι λέει για την κυκλοφορία του νέου του τραγουδιού; Ποια η γνώμη του για τη Eurovision και τη φετινή συμμετοχή της Ελλάδας; Τι τον ενόχλησε πρόσφατα στην εκπομπή Chartshow και τι απαντά; Τι λέει για το bullying που δέχεται για τη Ναταλία Γερμανού; O Θάνος Καλλίρης μιλά στη Νικολέτα Μακρή και το WomenOnly με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του single «Θα βγω να διασκεδάσω».

«Θα βγω να διασκεδάσω» έχει τίτλο το νέο σου single και νομίζω έχεις πιάσει 100% το mood του κόσμου.

Ναι εννοείται, ουσιαστικά ήταν το δικό μου mood. Και κατά κάποιον τρόπο ο ευσεβής μου πόθος, γιατί το έγραψα μέσα στην καραντίνα οπότε ήρθε και έδεσε. Βέβαια, αν θέλω να είμαι ακριβής, για να γίνει σλόγκαν πρώτα πρέπει να αλλάξουν δύο-τρία πράγματα. Να γίνει μια ανακωχή στη Ουκρανία, να ζεστάνει λίγο ο καιρός και να πέσουν λίγο οι τιμές του πετρελαίου. Αν γίνουν αυτά νομίζω θα βγούμε έξω αλαλάζοντας (γέλια).

Eίχες πολύ καιρό να βγάλεις κάτι καινούργιο. Πώς το υποδέχτηκαν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί;

Πράγματι είχα πάρα πολύ καιρό να βγάλω νέο single και η αλήθεια είναι ότι αυτό σε βγάζει λίγο έξω από τα πράγματα. Είχα όμως ένα τραγούδι το οποίο θεωρούσα καλό και χαρούμενο, αν θες μια πιθανή επιτυχία, οπότε τα ραδιόφωνα αρχίζουν και με παίζουν σιγά σιγά. Τώρα έχει συμπληρώσει τέσσερις εβδομάδες κυκλοφορίας και έχει μια ανοδική πορεία. Η μετοχή του στο ραδιόφωνο και στο youtube, γιατί ουσιαστικά εκεί ακούμε σήμερα τη μουσική, πηγαίνει προς τα πάνω. Θέλω να πιστεύω ότι το καλοκαίρι θα παίζει πολύ.

Πάμε λίγο στο κεφάλαιο Eurovision. Έχεις ακούσει το φετινό τραγούδι;

Ναι το άκουσα και μου άρεσε πάρα πολύ.

Από την εμπειρία σου στη Eurovision τι πιστεύεις; Τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν προκαθορισμένα;

Όχι, προκαθορισμένα δεν είναι. Φυσικά παίζουν ρόλο οι φιλίες των κρατών αλλά υπάρχουν και εξαιρέσεις. Υπάρχουν δηλαδή κάποια τραγούδια που επικρατούν γιατί έχουν το κάτι ξεχωριστό. Φέτος νομίζω ότι έχουμε ένα πολύ όμορφο τραγούδι – καθόλου «Γιουροβιζιονέ» να το πω – εμένα μου αρέσουν αυτές οι επιλογές. Τραγούδια σαν το φετινό είναι του ύψους ή του βάθους, δεν έχουν δηλαδή μια μεσαία αντιμετώπιση, μια μετριότητα καθώς ή θα αρέσουν σε πολλούς ή σε λίγους. Δεν θα είναι ένα μέτριο τραγούδι. Εγώ πιστεύω ότι θα αρέσει σε πολλούς και το ελπίζω για τη χώρα μας.

Έχεις πει ότι το τραγούδι σας ως Bang το 1987 στο διαγωνισμό της Eurovision, ήταν γραμμένο αρχικά για διαφήμιση τσίχλας. Σωστά;

Όχι, δεν είναι ακριβώς έτσι. Η πρωταρχική ιδέα του ρυθμού αυτού και του στυλ βγήκε από μία διαφήμιση. Ήταν δηλαδή η ακατέργαστη ιδέα που μετά δημιούργησε το «Stop». Η διαφήμιση ήταν για την τσίχλα ΕΛΜΑ. Το 1986 η εταιρεία αποφάσισε να κάνει τη συσκευασία λίγο πιο εμπορική και έτσι ανέθεσαν σε μια μεγάλη διαφημιστική να τους φτιάξει το τηλεοπτικό σποτ και εμείς φτιάξαμε τη μουσική. Σε αυτή τη μελωδία λοιπόν ήταν η βάση που φτιάξαμε μαζί με τον Βασίλη το τραγούδι «Stop» που πήγε στη Eurovision.

Η δεκαετία του ΄90 έχει επανέλθει στο προσκήνιο τόσο με καλλιτέχνες που διασκευάζουν τις παλιές επιτυχίες τους όσο και με εκπομπές όπως της Βανδή με το Chartshow. H ερώτησή μου έχει δύο σκέλη: Πρώτον αν η μουσική κάνει κύκλους. Και δεύτερον, φαίνεται ότι με την ανάρτησή σου για το Chartshow αναδύεται μια πικρία.Τι ήταν αυτό που σε ενόχλησε;

Ένα τραγούδι τόσο αγαπημένο μια παλαιότερης δεκαετίας έχει ήδη τις βάσεις για να γίνει ξανά επιτυχία. Είναι γνώριμη η μελωδία στο μυαλό, φυσικά αυτό ισχύει για τους παλιότερους. Στους νεότερους είναι όμως το διακύβευμα: θα το αγαπήσουν και αυτοί με το καινούργιο περιτύλιγμα ή θα τους είναι αδιάφορο; Συνήθως οι διασκευές των μεγάλων επιτυχιών αν γίνουν και με καλό και έξυπνο τρόπο πετυχαίνουν. Αλλά ποτέ δεν υπάρχει πεπατημένη, στη μουσική είναι όλα λίγο ρευστά.

Όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης να κάνω μια διευκρίνηση γιατί πολλοί μίλησαν για «το ξέσπασμα του Θάνου Καλλίρη» το οποίο θέλω να το εξηγήσω. Κανένα ξέσπασμα δεν υπήρχε για τη Δέσποινα Βανδή. Η Δέσποινα είναι μια καταπληκτική και πετυχημένη τραγουδίστρια, μια πολύ ωραία παρουσιάστρια και δεν κατάλαβα γιατί έβαλαν αυτόν τον τίτλο. Προφανώς για να προκαλέσουν. Αυτό είναι φάουλ γιατί δεν αναφέρθηκα στην Δέσποινα, δεν φταίει για μένα άλλωστε εκείνη. Ακούγοντας και πάλι κάποιες δικαιολογίες που έχουν ειπωθεί κατά καιρούς και έχουν διαρρεύσει, αυτά τα ακούω βερεσέ. Αυτά που λένε είναι μια δικαιολογία.

Εγώ επειδή έζησα την εποχή των ‘90s και ως τραγουδιστής και ως μουσικός και τα έχω τετρακόσια, έχω πάει επίσης στο Chartshow των προηγούμενων χρόνων και ήμουν και σε μεγάλη δισκογραφική εταιρεία όπου γνωρίζω τις πωλήσεις μου, αυτά που λένε για κάτι views είναι αλλοπρόσαλλα. Λυπάμαι που δεν είπαν να το διορθώσουμε αλλά θέλουν να επιμένουν σε μια κατάσταση η οποία για μένα είναι ψεύτικη. Δεν έχω τρόπο ούτε μπορώ να γίνω υπέρμαχος και η Ζαν Ντ' Αρκ του πράγματος. Έτσι κι αλλιώς δέχτηκα τόση αγάπη, πραγματικά κατακλύστηκε το προφίλ μου από ανθρώπους που συμφωνούσαν μαζί μου, εκτός από αυτούς που βρήκαν μια δικαιολογία ότι τα αποτελέσματα βγαίνουν μέσω αλγόριθμων και κάποιων views.

Καταρχάς κανενός παλιού καλλιτέχνη τα τραγούδια δεν έχουν views τέτοια που να κάνουν ένα τραγούδι καλύτερο από το άλλο γιατί όλα αυτά βγήκαν σε μια άλλη δεκαετία όπου δεν υπήρχε το youtube. Αν υπάρχει μια εξαίρεση που θα ακουστεί χιουμοριστικά αλλά εγώ το λέω γιατί θέλω να προκαλέσω κιόλας, το μοναδικό τραγούδι που είναι σε όλους τους καταλόγους όλων των εποχών του youtube είναι το δικό μου τραγούδι το «Ρούντολφ το ελαφάκι» από το ’95. Είναι το μόνο τραγούδι που αν έβλέπαν τα views, είναι το μόνο που είναι στη δωδεκάδα, και κάτω από τους Βέρτη, Οικονομόπουλο και Αργυρό, Φουρέιρα δηλαδή κάτω από τέτοιους καλλιτέχνες και είναι το μόνο που γράφει χρονολογία 1995 ενώ όλα τα άλλα είναι από το 2012 και πάνω. Άρα λοιπόν το θεωρώ υποκριτικό και δεν καταλαβαίνω γιατί να μην κάνουν εκπομπές αφιερωμένες στα ‘90s ή στα ‘80s.

Έχουν κάνει,όμως, ένα σημαντικό λάθος ότι τα έχουν βάλει όλα σε ένα τσουβάλι. Δεν μπορεί δηλαδή η ποπ να μπει στο ίδιο τσουβάλι με την ραπ, το ροκ, το έντεχνο και το λαικό. Δεν γίνεται λοιπόν αυτό και το λέω με όλη μου την αγάπη και την καλοσύνη. Τα πήρα στο κρανίο γιατί ξαφνικά εξαιρέθηκα εγώ και κάποιοι συνάδελφοι ως δια μαγείας.

Αναπολείς τις πετυχημένες στιγμές του παρελθόντος;

Όχι. Τις έζησα, τις χόρτασα και προσδοκώ τις επόμενες όσο μεγάλες ή μικρές να είναι.

Αν η κόρη σου ή ο γιος σου, σου έλεγαν ότι θέλουν να πάρουν μέρος σε ένα μουσικό talent show, πώς θα σου φαινόταν;

Ευτυχώς δεν έχουν καμία σχέση με το άθλημα γιατί θα με έβαζαν σε δύσκολη θέση να λέω τη γνώμη μου για πράγματα που έχω πιο εμπεριστατωμένη άποψη από άλλα. Εγώ προσωπικά συμβουλεύω τους μαθητές μου, γιατί κάνω επιλεκτικά μαθήματα ορθοφωνίας σε κάποιους ανθρώπους, να μην πάνε σε talent shows. Είναι μια πρόσκαιρη όμορφη εμπειρία με πολύ ωραία φώτα, με πολύ ωραίους κριτές, το οποίο όμως εγώ προσωπικά θεωρώ ότι όταν κλείνουν τα φώτα και τελειώνει η εκπομπή, οι μόνοι που έχουν πάρει κάτι καλό από αυτό είναι μόνο οι κριτές.

Σε ενοχλεί που μετά από τόσα χρόνια σε ρωτάνε ακόμα για την Ναταλία Γερμανού;

Αυτό που με ενοχλεί είναι που δεν έχουν καταλάβει ποτέ το πόσο αγαπιόμαστε και πόσο χιούμορ κάνουμε σε σχέση με την σχέση μας. Για παράδειγμα πριν λίγες μέρες είχα βγει στον Γρηγόρη Αρναούτογλου σε μια τεράστια σε τηλεοπτικό χρόνο συνέντευξη, κάπου 45 λεπτά, μιλήσαμε για όλα, με πολύ χιούμορ, αγάπη και νοσταλγία. Στα 45 αυτά λεπτά υπήρξε και μια ερώτηση για τη Ναταλία όπου με χιούμορ κάτι απάντησα. Σε πληροφορώ ότι βάσει των αλγόριθμων της Google, βγήκαν 50 με 60 δημοσιεύματα την επόμενη μέρα και το ξέρω γιατί άρχισαν να έρχονται ειδοποιήσεις στο κινητό μου non stop.

Ουδείς ασχολήθηκε να γράψει στο τέλος του κειμένου κάτι για αυτό το παλικάρι που έγραψε ένα καινούργιο τραγούδι. Όλοι έγραψαν «τα πεντέμιση χρόνια σκλαβιάς του Θάνου Καλλίρη με την Ναταλία Γερμανού» ή κάτι τέτοιο. Επίσης, πολλά site απομονώνουν το βιντεάκι με αυτό που έχεις πει και σε πληροφορώ ότι υπήρξαν κάποιοι άνθρωποι που πειράχτηκαν. Δεν μπορούν να ξέρουν αν έχω χιούμορ εγώ ή η Ναταλία. Είναι μερικοί άνθρωποι που γυρίζουν εναντίον σου χωρίς να φταις σε τίποτα και όλο αυτό το έχουν κάνει τα ίδια τα κανάλια, κάποιοι δημοσιογράφοι, η δύναμη του copy-paste και αυτοί που είναι υπέρμετροι υποστηρικτές της ισότητας και του να μην κάνουμε κακό, να μην σκοτώνουμε και να μην κατακεραυνώνουμε προσωπικότητες.

Εγώ πήγα ο δύστυχος σε μια καταπληκτική συνέντευξη που είχε τόσο χιούμορ και αλήθεια και κανείς δεν έγραψε ότι αυτός ο άνθρωπος ουσιαστικά πήγε εκεί γιατί έχει βγάλει ένα νέο τραγούδι. Ήμαρτον βρε παιδιά. Εγώ δεν λέω να μη γράψεις για τη Ναταλία, βάλε τον τίτλο για να τραβήξεις τους αναγνώστες αλλά πες με πολύ χιούμορ ότι ο Θάνος μίλησε για τη Ναταλία για ακόμη μια φορά και γράψε και με ένα αστερίσκο: ότι ο άνθρωπος έβγαλε και ένα τραγουδάκι μωρέ παιδιά. (γέλια) Το βλέπεις ότι τρώω bullying για την Ναταλία Γερμανού έτσι; (γέλια)

Τελικά έχετε καταφέρει να παραμείνετε με την Ναταλία τόσο καλοί φίλοι. Πράγμα σπάνιο.

Καταρχήν χωρίσαμε το 1995 οπότε έχουν περάσει 27 χρόνια. Από την πρώτη στιγμή κρατήσαμε μια πολύ υγιή φιλική σχέση.

Είναι δύσκολο η αλήθεια είναι...

Τότε εμείς είχαμε πρότυπο την Βίσση και τον Καρβέλα και αυτό μας βοήθησε να μείνουμε φίλοι.

Τέλος, να σου πω ότι θα συμφωνήσω με τον Γρηγόρη Αρναούτογλου ότι στα 60 σου φαίνεσαι πολύ νέος και φρέσκος. Ποιο είναι το μυστικό σου;

Υπάρχει το μότο «παν μέτρον άριστον». Δεν θα φάω τον άμπακο, δεν θα κάνω καταχρήσεις, δεν έχω κάνει ποτέ καταχρήσεις στη ζωή μου. Το τσιγάρο, το αλκοόλ, τα drugs συντελούν στη γήρανση. Συν το γεγονός ότι είμαι ένας άνθρωπος που προσέχω. Όπως έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι: «Νους υγιής, εν σώματι υγιεί».