Jack and Jill

12.05.2012
Ο Τζακ είναι ένας επιτυχημένος διαφημιστής και καθωσπρέπει οικογενειάρχης από το Λος Άντζελες, ο οποίος μια μέρα δέχεται μια απροσδόκητη επίσκεψη από την Τζιλ, τη δίδυμη αδερφή του, που κατοικοεδρεύει στις κακόφημες συνοικίες του Μπρονξ. Κι ενώ ο Τζακ προσπαθεί να συμβιβαστεί με την ιδέα της προσωρινής συγκατοίκησής τους, πολύ σύντομα βρίσκεται αντιμέτωπος με δύο αναπάντεχες καταστάσεις: από τη μία η Τζιλ δε δείχνει την παραμικρή διάθεση να του αδειάσει τη γωνιά και από την άλλη, στα καλά καθούμενα, ο διάσημος ηθοποιός Αλ Πατσίνο την ερωτεύεται κεραυνοβόλα...

Σκηνοθεσία: Ντένις Ντάνγκαν
Πρωταγωνιστούν: Άνταμ Σάντλερ, Κέιτι Χολμς, Αλ Πατσίνο

Πλοκή: Ο Τζακ είναι ένας επιτυχημένος διαφημιστής και καθωσπρέπει οικογενειάρχης από το Λος Άντζελες, ο οποίος μια μέρα δέχεται μια απροσδόκητη επίσκεψη από την Τζιλ, τη δίδυμη αδερφή του, που κατοικοεδρεύει στις κακόφημες συνοικίες του Μπρονξ. Κι ενώ ο Τζακ προσπαθεί να συμβιβαστεί με την ιδέα της προσωρινής συγκατοίκησής τους, πολύ σύντομα βρίσκεται αντιμέτωπος με δύο αναπάντεχες καταστάσεις: από τη μία η Τζιλ δε δείχνει την παραμικρή διάθεση να του αδειάσει τη γωνιά και από την άλλη, στα καλά καθούμενα, ο διάσημος ηθοποιός Αλ Πατσίνο την ερωτεύεται κεραυνοβόλα...

Γνώμη: Έχοντας ήδη εξαντλήσει όλη τη καλή πίστη που εξασφάλισε με την παρουσία του στο «Punch Drunk Love» ή την αυτογνωσία του στο «Funny People», το εργοστάσιο 'κωμωδίας' που ακούσει στο όνομα Άνταμ Σάντλερ επιστρέφει με άλλη μια ξεκαρδιστική ταινία και έχει επιτέλους την ευκαιρία να δοκιμάσει ένα φετίχ που μοιράζεται με σχεδόν όλους τους κακόγουστους κωμικούς των ΗΠΑ: την (κακή) γυναικεία μεταμφίεση. Όσοι λοιπόν θεωρούσατε ότι ένας Σάντλερ δεν είναι αρκετός σε μια ταινία (το γιατί πρέπει να το συζητήσετε με τον ψυχολόγο σας), μπορείτε εδώ να απολαύσετε διπλή δόση: τον ζάμπλουτο και πετυχημένο αδερφό και τη ζουρλή, άξεστη αντρογυναίκα αδελφή του, που του φορτώνεται στην τεράστια έπαυλή του και ενοχλεί την τέλεια ζωή του.

Φυσικά η ταινία ανήκει στον Σάντλερ και μόνο αυτόν. Όλοι ανεξαιρέτως οι δεύτεροι χαρακτήρες είναι εκεί για να αντιδρούν στην μονοδιάστατη, ανέκφραστη κωμωδία του, και στην πλειοψηφία τους το κάνουν με μια προφανή αποστασιοποίηση, που μάλλον δημιουργείται από την αίσθηση του εγκλωβισμού τους. Ο Αλ Πατσίνο καταστρέφει λίγο ακόμα από την εικόνα του για μυστηριώδεις λόγους (χρειάζεται χρήματα; Τον εκβιάζουν με κάποιο τρόπο;), ενώ ο Σάντλερ απολαμβάνει την ευκαιρία να ρίξει τα στάνταρ του καλού γούστου με ιλιγγιώδη ταχύτητα: χιούμορ της τουαλέτας, ρατσιστικά στερεότυπα και μια ανατριχιαστικά μισανθρωπική ματιά, τα συνήθη συστατικά δηλαδή των ταινιών του.

Βέβαια όλη αυτή η δυσωδία που αναδύεται από την ταινία, αναιρείται βιαστικά τα τελευταία λεπτά χάρη στο γλυκερό της φινάλε γιατί, εκτός των άλλων, ο συν-σεναριογράφος Σάντλερ δεν έχει τα κότσια να μείνει πιστός στο μισανθρωπισμό που έχει ξεράσει η ταινία του για μιάμιση ώρα και επιδιώκει ένα χάπι εντ για να μη βγει κανένας δυσαρεστημένος. Ανεκδιήγητο.

Χριστίνα Λιάπη