Carmen μια "γυναίκα ελεύθερη" στο Badminton

11.08.2008
Μια ανυπότακτη και αισθησιακή γυναίκα, η Carmen, δυο μεγάλοι δημιουργοί και καλλιτέχνες, οι Gades και Saura, και μια καταπληκτική ομάδα χορού, η Compania Antonio Gades που έχει ως στόχο να κρατήσει ζωντανό το έργο του Gades, να το διαδώσει και να διδάξει την τέχνη του, σας προσκαλούν για 4 ανεπανάληπτες βραδιές γεμάτες μουσική, πάθος, ένταση και συναίσθημα στο Θέατρο Badminton.

Τι: Carmen - Η Carmen των Saura και Gades έρχεται στο Badminton
Πότε: 30 Οκτωβρίου - 2 Νοεμβρίου 2008
Πού: Θέατρο Badminton

Εισιτήρια:

Α ζώνη - 65 €
Β ζώνη - 55 €
Γ ζώνη - 45 €
Δ ζώνη - 35 €
Ε ζώνη - 25 €
Φοιτ. - 15 €
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Πέμπτη 30 Οκτωβρίου στις 21.00
Παρασκευή 31 στις 21.00
Σάββατο 1 Νοεμβρίου στις 21.00
Κυριακή 2 Νοεμβρίου στις 19.00

Έναρξη προπώλησης: 30 Αυγούστου 2008

Η θρυλική παράσταση με το αιώνιο σύμβολο της ελεύθερης και χειραφετημένης γυναίκας, η Κάρμεν, έρχεται στο Badminton για 4 μοναδικές παραστάσεις: 30 & 31 Οκτωβρίου και 1 & 2 Νοεμβρίου. Η παράσταση φλαμένκο με την υπογραφή του Antonio Gades, θα παρουσιαστεί από το μπαλέτο που ο ίδιος δημιούργησε και δίδαξε, την Compania Antonio Gades.

H θεατρική εκδοχή της Carmen δημιουργήθηκε σχεδόν παράλληλα με την ομώνυμη ταινία του διάσημου Ισπανού σκηνοθέτη Carlos Saura. Η μεγάλη επιτυχία της τελευταίας, που εξέπληξε ακόμα και τους ίδιους τους δημιουργούς, παρακίνησε τον Gades να δώσει στην ταινία τη θεατρική της μορφή που θα κερδίσει πανάξια μια θέση ανάμεσα στα πιο σημαντικά έργα του ισπανικού χορού.

Η Carmen είναι το τρίτο έργο του μεγάλου χορογράφου και χορευτή Antonio Gades, ο οποίος μετρούσε ήδη στο ενεργητικό του δυο έργα με τεράστιο «καλλιτεχνικό βάρος», το Ματωμένο Γάμο και τη Ισπανική Σουίτα. Το πασίγνωστο δράμα και η ιστορία της Carmen βασίστηκε στην νουβέλα του Prosper Merimee από την οποία εξ άλλου και ο Μπιζέ εμπνεύστηκε την πασίγνωστη όπερα με τα χαρακτηριστικά μουσικά θέματα.

Η ταινία τιμήθηκε με πάμπολλα βραβεία και της απενεμήθησαν όλες οι μεγάλες διακρίσεις των γνωστών κινηματογραφικών φεστιβάλ, η δε φλαμένκο απόδοση της Carmen καθιερώθηκε σαν την πιο φλογερή χορευτική παράσταση του είδους συγκρινόμενη ισάξια με την ομώνυμη όπερα του Μπιζέ.

Antonio Gades και Carlos Saura, δυο μεγάλες μορφές της Ισπανικής τέχνης, o πρώτος στο χορό και ο δεύτερος στον κινηματογράφο, ένωσαν τις δυνάμεις τους και κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα έργο φλογερό, γεμάτο πάθος και συναίσθημα, όπως ακριβώς και η προσωπικότητα της θρυλικής πια πρωταγωνίστριας του. Ο ίδιος ο Gades έχει δηλώσει με έμφαση για την παράσταση ότι αποφάσισε να χορογραφήσει και να παρουσιάσει την Carmen γιατί δεν είδε ποτέ αυτή την γυναίκα σαν ένα άτομο «ελαφρύ» ή σαν μία γυναίκα «ανδροφάγο».

Γι’ αυτόν είναι μία γυναίκα τίμια που όταν λέει ότι αγαπάει το εννοεί και όταν δεν αγαπάει το λέει με ειλικρίνεια. Με άλλα λόγια η Carmen των Gades -Saura είναι μία «ελεύθερη γυναίκα».

Η Carmen δεν μεταχειρίστηκε τα αισθήματά της σαν μία προσωπική ιδιοκτησία. Είχε μία τέτοια σχέση με την ελευθερία της που προτιμούσε να πεθάνει παρά να την χάσει. Η Carmen είχε μία ουσιαστική σχέση με την τάξη της και την καταγωγή της και η ζωή της ήταν μία κραυγή. Αντιμετωπίστηκε για πολλά χρόνια σαν μία ασυνήθιστη περίπτωση γυναίκας γιατί όταν ο Μεριμέ έγραψε την νουβέλα του το 1837, η συμπεριφορά της ηρωίδας σκανδάλισε τους πουριτανούς και όλους αυτούς που δεν μπορούσαν να δουν ότι η Carmen ενσάρκωνε την επερχόμενη γυναικεία απελευθέρωση. Από την άλλη ο Don Jose ήταν ένας μεγαλοαστός που έχοντας ξεφύγει από τις συνήθειες της κοινωνικής του τάξης, νόμιζε ότι η αγαπημένη του ήταν και ιδιοκτησία του. Ο Gades ξαναείδε την Carmen με τα δικά του μάτια και με τα δικά του αισθήματα γιατί μέσα του βαθειά δεν πίστεψε ποτέ στην στερεότυπη ψευδή εικόνα που είχε αποδοθεί σε αυτή την ηρωίδα μέσα από την νουβέλα του Μεριμέ. Γι’ αυτόν η Carmen ήταν μία γυναίκα που όταν ερωτευόταν έδινε το είναι της και που ποτέ δεν είχε ξεχάσει από πού προερχόταν.

Η μεγάλη επιτυχία αυτής της παράστασης σε όλο τον κόσμο - τη δεύτερη πιο γνωστή μετά του Μπιζέ στην ιστορία της τέχνης - συνοψίστηκε σε μία φράση των Γάλλων κριτικών που έγραψαν: «ο Μεριμέ έφερε την Carmen στην Γαλλία αλλά ο Gades την επέστρεψε στην Ισπανία». Οι δυο δημιουργοί της θεατρικής Carmen, είπαν σχετικά : «Είναι παράξενο που ένας γυναικείος χαρακτήρας τόσο Ισπανικός, στην ψυχή, στους τρόπους, στο ταμπεραμέντο, μία γυναίκα που ερωτεύονται όλοι οι άνδρες, ήταν έμπνευση δύο Γάλλων δημιουργών, του Μεριμέ και του Μπιζέ. Αυτοί οι δύο ήταν οι υπαίτιοι για να γίνει η Κάρμεν το σύμβολο του εθνικού μας ταμπεραμέντου. Η νουβέλα του Μεριμέ και η αξεπέραστη μουσική του Μπιζέ υπήρξαν η βάση της δικής μας Κάρμεν αλλά εμείς την προσεγγίσαμε μέσα από τον χορό, τον ρυθμό, την μουσική, την κίνηση. Προσπαθήσαμε να βρούμε τα στοιχεία της Κάρμεν στις ρίζες μας, στην ιδιοσυγκρασία μας σαν λαός και χρησιμοποιήσαμε το cante flamenco χωρίς φυσικά να αγνοήσουμε την πανέμορφη παρτιτούρα του Μπιζέ. Η ελπίδα μας είναι να σας μεταδώσουμε την χαρά και το πάθος που νοιώσαμε δημιουργώντας αυτό το έργο»

Στην παράσταση που θα δούμε στο θέατρο Badminton (30 & 31 Οκτωβρίου και 1 & 2 Νοεμβρίου) την Carmen θα ενσαρκώσει η Stella Arauzo, η πολύπειρη χορεύτρια και ταυτόχρονα καλλιτεχνική διευθύντρια της Compania Antonio Gades μετά το θάνατο του μεγάλου χορευτή. Στο ρόλο του Don Jose ο γεννημένος στην Αργεντινή Adrian Galia, χορευτής φλαμένκο με μεγάλη διεθνή καριέρα στην Ισπανία και το εξωτερικό. Οι δυο αυτοί πρωταγωνιστές πλαισιώνονται από τους χορευτές της Compania Antonio Gades και από μια ομάδα σπουδαίων μουσικών.

Και δυο λόγια για τον δημιουργό της Carmen που μάλιστα έφυγε πρόσφατα από τη ζωή: Ο Gades πέθανε από καρκίνο στη Μαδρίτη σε ηλικία 67 ετών το 2004, αλλά άφησε για κληρονομιά το συγκρότημα που ο ίδιος ίδρυσε και του δίδαξε χορογραφικά όλες τις παραστάσεις θρύλους που τον καθιέρωσαν: την Κάρμεν, τον Μάγο Ερωτα, τον Ματωμένο Γάμο, την Ισπανική σουίτα και την Fuenteovejuna. Βασικός συνεργάτης του Carlos Saura σε όλες τις ταινίες του και επί πολλά χρόνια ο κύριος παρτενέρ της Cristina Hoyos, σημάδεψε με την τέχνη του το φλαμένκο και τη διαχρονική ιστορία του.

Βασισμένη στη νουβέλα του Prosper Merimee
Σύλληψη, Χορογραφία, Φωτισμοί: Antonio Gades & Carlos Saura
Σκηνικά : Antonio Saura
Mουσική των Gades, Solera, Freire
Georges Bizet: «Κάρμεν»
M. Penella: El gato Montes
Jose Ortega Heredia/Federico Garcia Lorca: Verde que te quiero verde

Την ηχογραφημένη μουσική ερμηνεύει η Orchestra della Suisse Romande υπό την διεύθυνση του Thomas Schippers με τους Regina Rosnik, Mario den Monaco, Tom Krause
Στους βασικούς ρόλους χορεύουν οι: Stella Arauzo (Carmen), Adrian Galia (Don Jose), Primitivo Daza (Toreador) και Joaquin Mulero (Σύζυγος)