Μικρές ή μεγάλες αναποδιές

04.07.2008
Μικρές ή και μεγάλες αναποδιές μπορεί να συμβούν ακόμη και στις καλύτερα προγραμματισμένες διακοπές. Αν σας τύχουν, δείτε πώς μπορείτε να τις αντιμετωπίσετε.

ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΒΗ ΠΑΣΠΑΛΑΡΗ

Μικρές ή και μεγάλες αναποδιές μπορεί να συμβούν ακόμη και στις καλύτερα προγραμματισμένες διακοπές. Αν σας τύχουν, δείτε πώς μπορείτε να τις αντιμετωπίσετε. Οι διακοπές φτάνουν, και δεν έχουμε μυαλό παρά μονάχα για το πώς θα τις οργανώσουμε καλύτερα ώστε να μας ξεκουράσουν, να μας χαλαρώσουν. Θέλουμε όλα να είναι ιδανικά, ο τόπος, το ταξίδι, η παρέα, η διαμονή, και κανένα εμπόδιο να μη βρεθεί μπροστά μας. Όμως, πολλά απρόοπτα μπορούν να συμβούν, απειλώντας να καταστρέψουν το όνειρο. Μην πτοηθείτε. Ό,τι κι αν τύχει, αντιμετωπίστε το με ψυχραιμία. Για όλα υπάρχει λύση.

Χάσατε τη βαλίτσα σας στο πλοίο;
Σε κάθε ταξίδι με πλοίο δικαιούστε να μεταφέρετε αποσκευές μέχρι 50 κιλά, χωρίς να πληρώσετε επιπλέον αντίτιμο. Αν τις παραδώσετε στο πλοίο για φύλαξη και χάσετε κάποια, γι αυτό ευθύνεται ο πλοίαρχος και το πλήρωμα (το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση φθοράς ή καταστροφής). Οι υπεύθυνοι είναι υποχρεωμένοι να σας αποζημιώσουν η ανώτερη αποζημίωση ανέρχεται στο ποσό των 736,70 ευρώ, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νομοσχεδίου για τα δικαιώματα του επιβάτη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με την προϋπόθεση ότι κατά την παράδοση των αποσκευών έχετε κάνει δήλωση του περιεχομένου και της αξίας του και έχετε λάβει σχετική απόδειξη. Προσωπική ευθύνη για τυχόν απώλεια ή φθορά των αποσκευών σας έχετε μόνο στην περίπτωση που τις μεταφέρετε μαζί σας στα καταστρώματα.

Δεν σας αρέσει το δωμάτιο που σας έδωσαν;
Αν δεν ζητήσατε να έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές, τότε δεν μπορείτε να απαιτήσετε τίποτα. Ή μένετε εκεί που σας βάζουν ή φεύγετε, χάνοντας τα μισά χρήματα που θα κόστιζε η διαμονή σας. Σε περίπτωση όμως που άλλο δωμάτιο ζητήσατε κι άλλο σας δίνουν, τότε πρέπει να απαιτήσετε από τον ξενοδόχο ή τον ιδιοκτήτη του ενοικιαζόμενου δωματίου να σας δώσει αυτό που συμφωνήσατε. Αν δεν το κάνει, μπορείτε να απευθυνθείτε στην τοπική Διεύθυνση Τουρισμού ή στο τηλέφωνο 1572 του ΕΟΤ για να υποβάλετε τα παράπονα και τις καταγγελίες σας και να αναζητήσετε μια άμεση λύση. Σε ακραία περίπτωση μπορείτε να κάνετε γραπτή καταγγελία και, εφόσον αποδειχτεί ότι έχετε δίκιο, έπειτα από κάποιες διαδικασίες δικαιούστε να πάρετε τα χρήματά σας πίσω.

Νοικιάσατε αυτοκίνητο και τρακάρατε;
Αν το ατύχημα δεν γίνει με δική σας υπαιτιότητα, τα πράγματα είναι απλά: η ασφαλιστική εταιρεία του υπαίτιου οδηγού αποζημιώνει την εταιρεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και το ζήτημα λήγει. Αν όμως για το τρακάρισμα ευθύνεστε εσείς, τότε τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα. Στην περίπτωση που η εταιρεία έχει καλύψει το συγκεκριμένο όχημα με μικτή ασφάλιση (οπότε και χρεώνει την ενοικίασή του πιο ακριβά) έχετε ξεμπερδέψει, γιατί η ασφαλιστική εταιρεία θα καλύψει τα έξοδα κι εσείς δεν θα εμπλακείτε καθόλου. Στην άλλη περίπτωση, της απλής ασφάλισης, ίσως η εταιρεία ενοικιάσεως σας ζητήσει τη δαπάνη για την επισκευή των ζημιών του οχήματος.

Κι όμως, συμβαίνουν

Η περίοδος των διακοπών μπορεί να βάλει σε δοκιμασία τις σχέσεις σας με τους άλλους. Ακόμη και μια απρόσμενη αδιαθεσία του παιδιού μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω. Γι αυτό:

Αν διαλέξατε λάθος παρέα
Δεν χρειάζεται πανικός. Εκείνο που πρέπει να κάνουμε, όπως μας συμβουλεύει η ψυχολόγος κ. Μαρία Λαζαρίδου, «είναι να βρούμε τα κομμάτια του εαυτού μας που μπορούν να προσαρμοστούν σ' όλη αυτή την κατάσταση. Για παράδειγμα, μπορούμε να προτείνουμε εμείς πράγματα που θέλουμε να κάνουμε: να επισκεφθούμε κάποιο αξιοθέατο ή μπορούμε να απομονωθούμε στην παραλία διαβάζοντας ένα βιβλίο, να γνωρίσουμε στο μπαράκι καινούργια άτομα. Το μυστικό είναι να φροντίσουμε να περνάμε καλά, έχοντας επικουρικά την παρέα μαζί μας, γιατί πρέπει να βγούμε το βράδυ, να πάμε να φάμε μαζί κ.λπ.».

Αν τσακωθείτε με τον/τη σύντροφό σας
«Δεν είναι η ώρα να δείτε αν ταιριάζετε. Τις διακοπές τις περιμένατε για να ξεκουραστείτε και να διασκεδάσετε. Προσπαθήστε να ρουφήξετε την κάθε στιγμή κι αν ταιριάζετε ή αν διαφωνείτε με κάποια κομμάτια της προσωπικότητας του άλλου, τα εξετάζετε όταν γυρίσετε», προτείνει η κ. Λαζαρίδου.

Αν το παιδί σας αρρωστήσει
Πριν από το ταξίδι προγραμματίστε μια επίσκεψη στον παιδίατρο, ώστε να γίνει μια πλήρης κλινική εκτίμηση της ιατρικής κατάστασης του παιδιού. Αν, ωστόσο, το «κακό» συμβεί στις διακοπές, δεν χρειάζεται να τα μαζέψετε και να φύγετε. Όπως μας λέει η παιδίατρος-νεογνολόγος κ. Μάιρα Μυλωνοπούλου: «Επισκεφθείτε έναν παιδίατρο ή το νοσοκομείο της περιοχής κι εφόσον δεν διαπιστωθούν επιπλοκές και η ίωση εξελίσσεται ομαλά, μπορείτε να μείνετε και να χαρείτε τις διακοπές σας. Εννοείται ότι δεν θα έχετε το παιδί συνέχεια μέσα στη θάλασσα και κάτω από τον ήλιο αλλά ούτε και θα το κλείσετε μέσα στο δωμάτιο».