Ο δεκάλογος μιας πωλήτριας για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές

14.12.2016
Αν εργάζεσαι στο χώρο των πωλήσεων θα ταυτιστείς - έστω σε ένα βαθμό- με το παρακάτω κείμενο. Η περίοδος των εορτών και ειδικά των Χριστουγέννων είναι από τις πιο κουραστικές περιόδους για έναν πωλητή, πόσο μάλλον αν εργάζεται σε κατάστημα με ρούχα, παιχνίδια και είδη δώρων. Ρωτήσαμε την Ελένη Κ., να μας δώσει τη δικιά της οπτική του "μικρού θανάτου" της όπως ονομάζει την εορταστική περίοδο. Το αποτέλεσμα είναι απλά απολαυστικό.

Οι μέρες των γιορτών είναι οι σταρς του Hollywood του ημερολογίου, είναι μέρες όπως ΟΛΕΣ οι άλλες αλλά με μία έξτρα δόση glam. Και καταναλωτισμού. Στη σύντομη λοιπόν σταδιοδρομία μου στην εξυπηρέτηση (τρία χρόνια κιόλας;) και τις πωλήσεις σας παρουσιάζω τον (ωμό) δεκάλογο μίας πωλήτριας την περίοδο του μικρού θανάτου της, τα Χριστούγεννα.

  1. Η δουλειά μας είναι η εξυπηρέτησή σας. Πείτε μας τι ψάχνετε και το budget σας χωρίς ντροπές και εμείς θα βάλουμε τα δυνατά μας να το βρείτε. Τώρα εάν κάτι από τα δύο δεν ανταποκρίνεται με τα προϊόντα της εταιρίας που αντιπροσωπεύουμε δεν είναι προσωπική μας ήττα αλλά δικά σας ατυχία (καταβάθος και δική μας γιατί δεν γίνατε πελάτες μας).

  2. Εάν είστε ευγενικοί μαζί μας θα γίνουμε χαλί να μας πατήσετε. Αυτό φυσικά εξαρτάται και από τον επαγγελματισμό του κάθε πωλητή αλλά σαφώς ένας ευγενικός πελάτης απολαμβάνει πάντα εξυπηρέτηση ανωτάτου επιπέδου. Πείτε μας κάτι αστείο, κάντε μας ένα κομπλιμέντο για τη δουλειά και παρακαλώ μη ξεχάσετε να μας ευχαριστήσετε αν μείνετε ικανοποιημένοι από την εξυπηρέτησή μας. Κανείς αγενής δε κατάφερε ΠΟΤΕ τίποτα παραπάνω. Όταν ψωνίζετε με όπλο την αγένεια η επιχείρηση είναι νικητής και όχι εσείς.

  3. Ένας σωστός πωλητής ξέρει πολύ καλά τα προϊόντα και πώς θα τα πουλήσει και όλα αυτά σε συνάρτηση με τις ανάγκες του καταστήματος. Αυτό σημαίνει πως έχει την δύναμη να σας κατευθύνει σε μία πολύ καλή αγορά με το ποσό που έχετε να διαθέσετε.

  4. Είστε το προσωπικό μας στοίχημα. Σε μία δουλειά με πολύ συγκεκριμένα καθήκοντα κάθε εξυπηρέτηση είναι μία πρόκληση. Επιτυχία στη δουλειά μας είναι να σας δώσουμε αυτό ακριβώς που ζητάτε παράλληλα όμως να σας πείσουμε ότι έχετε ανάγκη κάτι (έστω λίγο) ακριβότερο. Γι' αυτό θέλουμε να ξέρετε τι ψάχνετε ή αν δεν ξέρετε να μας αφήσετε να βοηθήσουμε.

  5. Το ρητό «ο,τι πληρώσεις παίρνεις» ισχύει. Τέλος. Παραδείγματα που περιγράφουν το αντίθετο είναι οι εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

  6. Οι παραμονές χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς δεν είναι μέρες σαν όλες τις άλλες. Ταχύτητα και εξυπηρέτηση με σύντομες αλλά πλήρεις απαντήσεις, ικανότητες και επιδόσεις στον μέγιστο βαθμό- καθώς προσωπικά τρέχω κοντά πέντε πελάτες το λεπτό. Γι’ αυτό θέλουμε κατανόηση και υπομονή και από τη δική σας πλευρά- άλλωστε είστε εκεί, παρόντες και βλέπετε τους ρυθμούς.

Τις μέρες αυτές κάθε κατάστημα λιανικής που σέβεται τον εαυτό του βγάζει μπροστά τα καλύτερα ανθρώπινα εργαλεία του και δεν ανυπομονεί να κλείσει τις πόρτες του αλλά να πιάσει τον στόχο του. Γιατί ξαναλέω για εμάς είναι ένα στοίχημα. Παλεύουμε να μείνετε ευχαριστημένοι. Όταν λήξει η βάρδια, κλειδώνοντας τις πόρτες και τρώγοντας κάτι θα κολλήσουμε τα χέρια και θα συγχαρούμε την ομάδα για την προσπάθεια.

Καλές αγορές & καλές γιορτές!