Τα... βατερλό στη μικρή οθόνη

19.11.2007
Μπαίνοντας στο δεύτερο μήνα της νέας τηλεοπτικής σεζόν, άρχισε να φαίνεται στον ρίζοντα ποιες εκπομπές «σαρώνουν», ποιες σειρές τη βγάζουν δεν τη βγάζουν μέχρι το τέλος

Από τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΥΡΙΔΗ


Μπαίνοντας στο δεύτερο μήνα της νέας τηλεοπτικής σεζόν, άρχισε να φαίνεται στον ρίζοντα ποιες εκπομπές «σαρώνουν», ποιες σειρές τη βγάζουν δεν τη βγάζουν μέχρι το τέλος και άλλες που ήδη ετοιμάζουν τις βαλίτσες για μια θριαμβευτική έξοδο (βλ. «Last Ρassenger» με Θέμη Γεωργαντά). Εμείς απλώς καταγράψαμε κάποιες από τις πιο χαρακτηριστικές τηλεοπτικές αποτυχίες-βατερλό των τελευταίων ετών.

Αννίτα Πάνια
«Σπάνια πουλιά»

Στα τέλη Δεκεμβρίου του 1998 η Αννίτα Πάνια βρισκόταν σε μια μεταβατική φάση, που την ήθελε να αφήνει πίσω της τα προξενιά και να αναζητά κάτι καινούργιο. Βρισκόταν τότε στο Star. Ανάμεσα σε άλλα, λοιπόν, ξεκίνησε την εκπομπή της «Σπάνια πουλιά» κάθε Σαββατοκύριακο, ένα πρωτότυπο σόου που φιλοδοξούσε να παρουσιάσει «ταλεντάρες»... Ποιος περίμενε, φυσικά, ότι 8 χρόνια αργότερα θα επέστρεφε με την ίδια ιδέα, αλλά με διαφορετικό τίτλο, «Je t aime», και θα έβγαζε ταλέντα όπως ο Κάτμαν, η γυναίκα-Μαραντόνα, η μις Λίλι, που θα γίνονταν από τη μια μέρα στην άλλη γνωστοί σε ολόκληρη την Ελλάδα και θα... σφάζονταν εκπομπές για να τους αποκτήσουν, ενώ η τηλεθέαση θα χτυπούσε κόκκινο! Το τότε σόου πάντως «άντεξε» μόλις τρία Σαββατοκύριακα, ενώ η τηλεθέασή του κυμάνθηκε σε μονοψήφια νούμερα. Μάλιστα, έπειτα από κοινή απόφαση του Star και της παρουσιάστριας το κανάλι ανακοίνωσε: «Η τηλεπτηνολόγος Αννίτα Πάνια, συνειδητοποιώντας έγκαιρα την αδυναμία των πουλιών να υποστούν τον εγκλωβισμό στα τηλεοπτικά πλατό, ανέλαβε να τους ανοίξει απλόχερα τις πόρτες, προκειμένου εκείνα να πετάξουν στο φυσικό τους αέρα με ελαφρά φτερουγισματάκια»!

Τάκης Ζαχαράτος
«Ζω ένα δράμα»

Ατυχής η επιλογή της συγκεκριμένης εκπομπής, αφού ούτε οι μιμήσεις του απολαυστικού Τάκη Ζαχαράτου ούτε καν η διπλή εμφάνιση της Άντζελας Δημητρίου (σ.σ.: με την ίδια καλεσμένη κι εκείνον ως παρουσιαστή και μίμο της) δεν κατάφεραν να συγκινήσουν τους τηλεθεατές, που γύρισαν την πλάτη τους σε αυτό το πολυδιαφημισμένο σόου με το μάλλον προφητικό τίτλο. Πραγματικά, εκείνη τη χρονιά ο Τάκης, εξαιτίας του συγκεκριμένου σόου, έζησε ένα δράμα!

Κατερίνα Λάσπα
«Ρarty»

Η δεύτερη εκδοχή του πετυχημένου ριάλιτι «Βar», το οποίο ανέδειξε μεταξύ άλλων και μορφές όπως η Μπεζαντάκου, πέρασε μάλλον απαρατήρητη, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της Κατερίνας Λάσπα. Το ριάλιτι, που ακόμη και στις live εμφανίσεις του σημείωνε μονοψήφια νούμερα τηλεθέασης, ολοκλήρωσε τον αριθμό των εμφανίσεών του νωρίτερα απ όσο προβλεπόταν, αποτυχαίνοντας να κερδίσει την προσοχή ακόμη και του φανατικού κοινού των ριάλιτι.

Ανδρέας Μικρούτσικος
«Μission»
«Αυτό που θέλουν οι γυναίκες»

Παρά την παρουσία αξέχαστων συμμετεχόντων και την έξυπνη προσπάθεια του «μπουρλοτιέρη» Ανδρέα Μικρούτσικου, το πρώτο ελληνικής πατέντας ριάλιτι κινήθηκε σε μετριότατα επίπεδα σε μια εποχή που «σάρωνε» στο απέναντι στρατόπεδο το «Survivor». Το κύριο πρόβλημα του παιχνιδιού φάνηκε, πάντως, να είναι η απουσία συγκεκριμένου στόχου κατάκτησης από τους παίκτες, αλλά και η συνεχής φαγωμάρα τους. Τον αμέσως επόμενο χρόνο ο Ανδρέας, παρά την ηχηρή μεταγραφή του στον Alpha, σημείωσε μία ακόμη τηλεοπτική αποτυχία με την εκπομπή «Αυτό που θέλουν οι γυναίκες», στο οποίο εμφανιζόταν περικυκλωμένος από πρώην παίκτριες ριάλιτι και μιλούσαν επί παντός γυναικείου επιστητού! Πολύ σύντομα και αυτή η εκπομπή «κόπηκε», αφού δεν βρήκε ανταπόκριση από τους νοικοκυραίους της ΑGΒ.

Γρηγόρης Αρναούτογλου
«Στην πρίζα»

στις συνεντεύξεις του «μετανιώνει» για την εκπομπή «Στην πρίζα», με φάρσες σε επώνυμους και μη, αστειάκια στο στούντιο και ένα αρκετά έξυπνο concept, που μάλλον όμως δεν υποστηρίχθηκε κατάλληλα από τους ίδιους τους συντελεστές της. «τιμωρήθηκε» μπαίνοντας στη μεταμεσονύκτια ζώνη κι έπειτα στο χρονοντούλαπο της τηλεοπτικής ιστορίας.

Νίκος Μαστοράκης
«Αυτή είναι η ζωή σου»

Η εντυπωσιακή επανάκαμψη του σπουδαίου Νίκου Μαστοράκη στην τηλεόραση μέσα από μια παλιά συνταγή και έπειτα από μια θεαματική πρεμιέρα, στην οποία συγκεντρώθηκαν μεγάλοι σταρ της τηλεόρασης, κατέληξε να τερματίζεται πρόωρα. Τα νούμερα της AGB είχαν και σ' αυτή την περίπτωση τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο κι έτσι οδήγησαν πρώτα τον παρουσιαστή της εκπομπής κι έπειτα το κανάλι να αποσύρουν κακήν κακώς την τηλεοπτική τους πρόταση.

Τατιάνα Στεφανίδου
«Βig Μother»

Για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του συγκεκριμένου παιχνιδιού ο ΑΝΤ1 έφτασε μέχρι και στα δικαστήρια με τον Alpha, που διεκδικούσε την αποκλειστικότητα του concept. Τα μηχανάκια της AGB δεν επιβράβευσαν, ωστόσο, αυτόν το δικαστικό πανικό. Είδαμε την παραγωγή του παιχνιδιού να σκαρφίζεται διάφορους τρόπους για να ανεβάσει το ενδιαφέρον του κοινού, μέχρι που περίπου στα μισά το γύρισαν σε κανονικό «Βig Βrother», βγάζοντας έξω όλες τις μανάδες, που συζητούσαν με την μάλλον «αμήχανη» γι αυτό το είδος Τατιάνα Στεφανίδου.

Φώτης Σεργουλόπουλος - Μαρία Μπακοδήμου
«Από στόμα σε στόμα»

Το γνωστό και πολύ πετυχημένο δίδυμο της ελληνικής τηλεόρασης πειραματίστηκε με ένα ανατρεπτικό σόου, το οποίο φιλοδοξούσαν να διαδοθεί από στόμα σε στόμα. Αυτό δεν έγινε όμως και τα νούμερα τηλεθέασης ήταν απογοητευτικά από την πρώτη κιόλας προβολή της εκπομπής. Το κοινό δεν τσίμπησε, παρά το γεγονός ότι οι παρουσιαστές τραγουδούσαν, χόρευαν, έκαναν μεταμορφώσεις και ταρζανιές ασταμάτητα.