Γιατί γκρεμίζουν το σπίτι του Vangelis

05.09.2007
Ο διεθνούς φήμης Έλληνας μουσικοσυνθέτης Βαγγέλης Παπαθανασίου είναι έντονα εκνευρισμένος. Ένα εντυπωσιακό οίκημα που έχει στην ιδιοκτησία του και βρίσκεται στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου κινδυνεύει να κατεδαφιστεί.

Από τον Βασίλη Λούκα

Οχι, δεν έπαθε κάποια ζημιά από σεισμό ή από πλημμύρα. Απλώς, όπως μάθαμε, κάποιες αρμόδιες αρχές έχουν ζητήσει το συγκεκριμένο σπίτι να μπει σε διαδικασία κατεδάφισης. Θα σκεφτείτε, μα πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο; Όταν μάλιστα μιλάμε για διατηρητέο κτίσμα που δεν είναι καθόλου επικίνδυνο, ώστε να πρέπει να κατεδαφιστεί. Κι όμως. Η αιτία, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, κρύβεται πίσω από μια συγκεκριμένη λεπτομέρεια. Το σπίτι αυτό λοιπόν του Βαγγέλη Παπαθανασίου πρέπει να γκρεμιστεί για να μην περιορίζεται η θέα του εστιατορίου του νέου μουσείου της Ακρόπολης προς τον ιερό βράχο.

Η αντιπαράθεση φούντωσε με αφορμή την πίσω πλευρά του σπιτιού.

Οι αιτιάσεις μάλιστα, όπως μάθαμε από πρόσωπο που κινείται στο περιβάλλον του κορυφαίου Έλληνα δημιουργού, κάνουν λόγο για άμεση ανάγκη αποχαρακτηρισμού του ως διατηρητέου. Κάτι που, εάν τελικά συμβεί, θα έχει ως άμεση συνέπεια να δοθεί από πλευράς αρμοδίων το «πράσινο φως» για την κατεδάφισή του.

Ο γνωστός μουσικοσυνθέτης, ο οποίος δηλώνει μέγας λάτρης της πατρίδας μας, άσχετα αν μοιράζει τη ζωή του ανάμεσα στην Αθήνα και στο εξωτερικό, όπου τον καλούν οι υποχρεώσεις του, όπως είναι φυσικό δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια.

Οι νομικοί σύμβουλοί του είναι ενημερωμένοι για το ζήτημα που έχει προκύψει και, όπως όλα δείχνουν, μάλλον το επόμενο διάστημα θα έχουμε σειρά τοποθετήσεων και αντιπαραθέσεων από όλες τις πλευρές μέχρι να κριθεί η τύχη του συγκεκριμένου οικοδομήματος.

Το βέβαιο είναι ότι δεν μιλάμε για μια απόφαση που είναι άμεσα εκτελεστή και απαιτούνται χρόνος, χρήμα, επιχειρήματα και πολλή υπομονή.

Όσο εθνικό έργο θεωρείται ένα μουσείο, όπως είναι στην προκειμένη περίπτωση το νέο μουσείο της Ακρόπολης, άλλο τόσο μείζονος σημασίας είναι για τον εθνικό πλούτο και ένα διατηρητέο κτίριο. Δεν παύει λοιπόν να απαιτείται σειρά διαδικασιών, ώστε να αποχαρακτηριστεί ένα διατηρητέο οίκημα και εν συνεχεία να απαλλοτριωθεί.

Χρειάζεται λοιπόν υπομονή μέχρι να διαπιστώσουμε εάν τελικά ο τιμημένος με Όσκαρ και βραβευμένος από τη NASA Έλληνας δημιουργός θα βγει δικαιωμένος ή χαμένος από την «κόντρα» του αυτή με το ελληνικό δημόσιο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ