Στροφή στην ποιότητα

14.10.2008
Το πείραμα των Οnirama και των Emigre έδειξε ότι το κοινό βαρέθηκε τα μουσικά σκουπίδια και προτιμάει τις ποιοτικές δουλειές. Καιρός ήταν!

Aπό τον ΒΑΣΙΛΗ ΛΟΥΚΑ

Το πείραμα των Οnirama και των Emigre έδειξε ότι το κοινό βαρέθηκε τα μουσικά σκουπίδια και προτιμάει τις ποιοτικές δουλειές. Καιρός ήταν! Επιτέλους, έχει πέραση το έντεχνο, έστω και σαν επίφαση. Το μανδύα του ποιοτικού λοιπόν θα προσπαθήσουν και φέτος να φορέσουν πολλά μεγάλα ονόματα του ελληνικού πενταγράμμου, για τα οποία η στροφή στο ρεπερτόριο αποτελεί πλέον μονόδρομο.

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι αθηναϊκές πίστες περνούν κρίση. Από τη μία οι υψηλές τιμές και από την άλλη ο κόσμος, που δείχνει ότι έχει βαρεθεί τα τουρκοτσιφτετέλια και αναζητάει ένα διαφορετικό τρόπο διασκέδασης. Αρκετοί είναι οι καλλιτέχνες που έχουν λάβει το μήνυμα του κόσμου και σιγά σιγά, αλλά σταθερά, επιχειρούν να κάνουν στροφή στην καριέρα τους και να περάσουν στο χώρο του έντεχνου τραγουδιού. Άλλωστε, όλοι έχουν διαπιστώσει ότι η ποιότητα πουλάει αυτή τη στιγμή και αυτό είναι πάνω απ όλα το ζητούμενο. Για τους περισσότερους η λέξη «μπουζούκια» σημαίνει ξέφρενη διασκέδαση! Το διαφορετικό είναι οι μπουάτ, που έχουν όμως ταυτιστεί με τον προβληματισμό και τη μελαγχολική διάθεση. Συνήθως το... πολύ έντεχνο μάλλον το βαριέται κι ο Θεός, καθώς δεν πουλάει από μόνο του και συνήθως χρειάζεται υποβοήθηση κεφιού και ενίοτε ανατολίτικου στυλ. Με τη Μαρινέλλα για σημαία τους και με οδηγό την αλήθεια που λέει πως όποιος και να πει κάτι, αν το πει καλά, θα κάνει επιτυχία, πολλοί διάσημοι καλλιτέχνες ακροβατούν αναζητώντας τη χρυσή τομή ανάμεσα στην ποιότητα, στις πωλήσεις και στην πετυχημένη συνταγή διασκέδασης.

Ερμηνευτικές αλλαγές: Έχει δείξει εδώ και καιρό τη διάθεσή της να κάνει κάποια αλλαγή στην καριέρα της. Όσο και αν φαίνεται δύσκολη και ριψοκίνδυνη μια τέτοια απόφαση, η Πέγκυ Ζήνα δείχνει αποφασισμένη να βάλει στην άκρη την 100% διασκεδαστική πλευρά της, υιοθετώντας την επίδειξη των φωνητικών ικανοτήτων της. Το πείραμα, άλλωστε, με τα τραγούδια «Τρέξε» και «Νόημα» κρίνεται από το περιβάλλον της ως πετυχημένο και προφανώς αναμένεται να έχει ανάλογη συνέχεια. «Είναι δεδομένο ότι πάει προς την πλευρά της λεγόμενης ποιότητας και αποφεύγει διακριτικά το χορευτικό στυλ», λέει γνωστός παραγωγός και επισημαίνει: «Όλο αυτό το στυλ παραπέμπει στην εικόνα μ έναν προβολέα στραμμένο πάνω της κι εκείνη να είναι πάνω σε ένα σκαμπό και να ερμηνεύει».

Σε αναζήτηση: Η Άννα Βίσση χρόνια τώρα υιοθετεί ένα διαφορετικό στυλ από εκείνο που έχουμε συνηθίσει στα μπουζούκια. Τα σόου της στην πίστα χαρακτηρίζονται από την πολυτέλεια, ενώ είναι εμφανής η ροκ διάθεσή της. Φέτος, σύμφωνα με πληροφορίες, ίσως και να κάνει στροφή σε ερμηνευτικές μπαλάντες. Επειδή όμως τα άδεια τραπέζια δεν βοηθάνε σε τίποτα, το εμπορικό, σε σαφώς περιορισμένες δόσεις, θα έχει κι εκείνο τη δική του θέση στις εμφανίσεις που ετοιμάζει για το «Αθηνών Αρένα». «Πολλά συζητιούνται», λέγεται χαρακτηριστικά από την εταιρεία της. Σίγουρα, πάντως, η κίνηση θα γίνει μόνο όταν θα είναι έτοιμη, μιας και «το σκαλίζει εδώ και καιρό», όπως λέγεται χαρακτηριστικά.

Με νέο παραγωγό: Ο Αντώνης Ρέμος μας έχει συνηθίσει σε διαφορετικά πράγματα. Τον γνωρίσαμε ως ερμηνευτή λαϊκών επιτυχιών, όμως εκείνος μας εξέπληξε ευχάριστα όταν ερμήνευσε μελοποιημένους στίχους Μίκη Θεοδωράκη και έκανε πολύ προσεκτικά επιλεγμένες δουλειές με έντεχνες αναφορές. Θα μου πείτε, μα ένας καλός αμανές είναι ένα ποιοτικό τραγούδι! Τέλος πάντων Ο Αντώνης Ρέμος προσέχει πολύ τις συνεργασίες του και δεν έχει καμία σχέση πλέον με την εποχή που ως λαϊκός τραγουδιστής έκανε χιτ στη Θεσσαλονίκη. Η στροφή του με τις εμφανίσεις του στο «Αθηνών Αρένα» και αυτό που θέλει να κάνει φέτος συνεργαζόμενος με τον όμιλο Παπαθεοχάρη δείχνει ότι ψάχνεται πολύ για το περιεχόμενο της δουλειάς του. Onirama ή Emigre θα είναι οι επί σκηνής συνεργάτες του. Όσο για το νέο δίσκο του, όπως μάθαμε από το στενό περιβάλλον του, επιστρατεύτηκε ο Σταύρος Αραπίδης, παραγωγός που ζει στο εξωτερικό, και ψάχνουν υλικό για πολύ καλά τραγούδια.

Εγκεφαλικά... τραγούδια: Λαϊκός μεν, αλλά ερμηνεύει πάντα ψαγμένα τραγούδια. Αυτό είναι το μυστικό του Νότη Σφακιανάκη στην πετυχημένη καριέρα του. Τα τραγούδια του αγγίζουν από θέματα πολιτικά έως και εθνικά. Στίχοι, ενορχήστρωση, ερμηνεία, όλα δείχνουν πάντα πολύ προσεγμένα και, όπως λέει φίλος του παραγωγός, «ο Νότης έχει φτιάξει τη δική του γερή προίκα για το μέλλον». Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι έχει περάσει κατά καιρούς από χώρους όπου υποστήριξε έντονα το θέαμα και συνεχίζει με προσεκτικά βήματα.

Αρέσει και στους δύο: Άρεσε στους λεγόμενους «έντεχνους», ενώ παράλληλα είχε πέραση και στις τάξεις των φίλων της λαϊκής μουσικής... Ο Γιάννης Πλούταρχος έπαιζε για ένα διάστημα και στα δύο στρατόπεδα. Τώρα πια προσέχει ιδιαίτερα τις κινήσεις του. Φέτος, άλλωστε, στο «Rex» είναι δεδομένο ότι θα επιχειρήσει στροφή σε πιο θεατρικό στυλ διασκέδασης. Κάτι που σημαίνει λιγότερα λουλούδια μεν, αλλά περισσότερο θέαμα.

Επαφή με τη νεολαία: Μοντέρνος, έντεχνος και λαϊκός. Αποδεικνύεται και από τα βραβεία που έχει λάβει κατά καιρούς ότι στέκεται αξιοπρεπώς και στα τρία είδη! Αυτό και αν είναι η χρυσή τομή! Με ψαγμένα τραγούδια και πολύ πιο συναυλιακό στυλ πλέον, ο Μιχάλης Χατζηγιάννης έχει ένα και μοναδικό στόχο, που λέγεται μόνιμη επαφή με τη νεολαία, αλλά και όλους όσοι νιώθουν νέοι.

Φίλοι και παρέες: Οι Onirama και οι Emigre έχουν δείξει το δρόμο. Κάτι αλλάζει όπως φαίνεται και από την προηγούμενη χρονιά. Κυριαρχεί μια νέα τάση, όπου το ενδιαφέρον εστιάζεται στα κλαμπ. Δεν βλέπετε που ξαφνικά όλοι, σχετικοί και άσχετοι με το θέμα, δείχνουν να επιθυμούν διακαώς συνδυασμό live και d.j.; Φίλοι, παρέες και συγκροτήματα στηρίζουν ιδανικά αυτό το ύφος και στυλ διασκέδασης, που τείνει να εξελιχθεί σε μόδα. Κάτι αντίστοιχο, δηλαδή, με ό,τι έχουν κάνει κατά καιρούς οι Ζουγανέλης, Μπουλάς, Μαχαιρίτσας και Παπακωνσταντίνου.