FYI

Έτσι αντιμετωπίζουν το «πήξιμο» στους δρόμους στην Κίνα (και αλλού) - Το μηχανικό «φερμουάρ»

25.06.2025
Έτσι αντιμετωπίζουν το «πήξιμο» στους δρόμους στην Κίνα (και αλλού) - Το μηχανικό «φερμουάρ»
Photo by shun idota on Unsplash
Διότι όλα είναι θέμα οργάνωσης!

Ένα βίντεο κυκλοφορεί πολύ στα social και δείχνει πώς λύνουν πρακτικά το θέμα των υπερφορτωμένων από κίνηση δρόμων σε μεγάλες πόλεις. Αυτό που θα δείτε θυμίζει έντονα... φερμουάρ. Το μηχάνημα που θα δείτε λέγεται "barrier transfer machine” ή αλλιώς “road zipper”. Πρόκειται για ένα βαρέως τύπου όχημα που κινεί μπάρες (συνήθως τσιμεντένιες) ώστε να μετατρέψει τη διαμόρφωση των λωρίδων σε πραγματικό χρόνο – π.χ. να προσθέσει μια επιπλέον λωρίδα στη φορά με τη μεγαλύτερη κίνηση.

Αυτές οι "zipper lanes" χρησιμοποιούνται διεθνώς σε πόλεις σαν το Σαν Φρανσίσκο, το Τορόντο, το Σίδνεϊ ενώ στην Κίνα είναι σε εφαρμογή σε μεγάλα αστικά κέντρα όπως η Shenzhen ή το Πεκίνο. Το σύστημα επιτρέπει δυναμική διαχείριση της ροής των αυτοκινήτων, δίχως να χρειάζεται να σπιντάρουν οι οδηγοί ή να αφαιρούνται μπαριέρες χειρωνακτικά.

Ως "Zipper lanes" αναφέρονται συνήθως δύο διαφορετικές έννοιες: είτε οι λωρίδες που δημιουργούνται από ένα μηχάνημα που μετακινεί εμπόδια για τη διαχείριση της κυκλοφορίας (όπως το Road Zipper) είτε η μέθοδος συγχώνευσης κυκλοφορίας που ονομάζεται "συγχώνευση με φερμουάρ".

1. Λωρίδες που δημιουργούνται από μηχάνημα μετακίνησης εμποδίων:

Ένα μηχάνημα μετακίνησης εμποδίων, όπως το Road Zipper, μπορεί να μετακινήσει προσωρινά κολωνάκια ή διαχωριστές λωρίδων για να αλλάξει τη διαμόρφωση του δρόμου ανάλογα με τις ανάγκες της κυκλοφορίας.
Κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής, οι λωρίδες που δημιουργούνται από αυτό το μηχάνημα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αυξηθεί η χωρητικότητα του δρόμου και να μειωθεί η συμφόρηση.
Αυτές οι λωρίδες μπορούν να δημιουργηθούν σε περιόδους που δεν υπάρχει κίνηση, και στη συνέχεια να αναδιαμορφωθούν οι λωρίδες για να επιτρέπουν μεγαλύτερη ροή κυκλοφορίας κατά τις ώρες αιχμής.

2. Συγχώνευση με φερμουάρ:

Η συγχώνευση με φερμουάρ είναι μια μέθοδος συγχώνευσης κυκλοφορίας που χρησιμοποιείται όταν μια λωρίδα κλείνει και οι οδηγοί πρέπει να συγχωνευθούν σε μία μόνο διαθέσιμη λωρίδα.
Σε αντίθεση με την πρώιμη συγχώνευση, όπου οι οδηγοί προσπαθούν να συγχωνευθούν νωρίς και να αποφύγουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση, η συγχώνευση με φερμουάρ συνιστά στους οδηγούς να χρησιμοποιούν και τις δύο λωρίδες μέχρι το σημείο της συγχώνευσης και στη συνέχεια να εναλλάσσονται με εναλλαγή (σαν φερμουάρ) στην εναπομείνασα λωρίδα.
Αυτή η μέθοδος μπορεί να βοηθήσει στην ομαλότερη ροή της κυκλοφορίας και στη μείωση της συμφόρησης.

Τελευταία τροποποίηση στις 25.06.2025 - 10:58