Η μεγάλη Ελληνίδα τραγουδίστρια κλήθηκε τότε από τον Μάνο Χατζιδάκι να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision με ένα τραγούδι με σημαντικό μήνυμα. Το "Παναγιά μου, Παναγιά μου" γράφτηκε ως ένα μοιρολόι για την εισβολή στην Κύπρο και από την πρώτη στιγμή υπήρξαν αντιδράσεις για αυτό.
Όπως έχει διηγηθεί η ίδια η Μαρίζα Κωχ στο βιβλίο Eurovision του Μάκη Δελλαπόρτα το τραγούδι από την προβολή του φιλμ που είχε γυριστεί στον Μυστρά από Κώστα Φέρρη προκάλεσε σάλο και υπήρξαν προειδοποιήσεις για τρομοκρατική ενέργεια σε περίπτωση που ακουγόταν στο Φεστιβάλ, που εκείνη τη χρονιά γινόταν στη Χάγη, καθώς θεωρούσαν οι Τούρκοι πως προσβάλλει τη χω΄ρα τους.
Την ημέρα της τελευταίας πρόβας μάλιστα έγινε διαδήλωση έξω από το θέατρο, ενώ την ημέρα του διαγωνισμού η Μαρίζα Κωχ, ανέβηκε με δική της ευθύνη στη σκηνή -και υπέγραψε κιόλας για αυτό- καθώς προειδοποιήθηκε πως οι Ολλανδοί δεν μπορούσαν να εγγυηθούν για την ασφάλειά της καθώς πίστευαν πως υπάρχει κίνδυνος για εκείνη από λεύθερους σκοπευτές. Και όντως βρέθηκε και απομακρύνθηκε ένας από την αστυνομία που είχε βάλει δρακόντεια μέτρα ασφαλείας.
Και γνωρίζοντας όλα αποκτάει άλλη αξία η απόφασή της να εκφέρειτη γνώμη της σε μια σπάνια δημόσια τοποθέτηση για το τραγούδι "Αστερομάτα" και την Κλαυδία που είναι η φετινή Ελληνική συμμετοχή στον Διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision.