Το Ακρωτήρι της Βίας

13.03.2014
Το επίσημο κλείσιμο του περσινού Φεστιβάλ Καννών συνέβη με αυτή τη νευρώδη, αλλά όχι ακριβώς αξιομνημόνευτη, αστυνομική περιπέτεια που εκτυλίσσεται με φόντο τη Νότια Αφρική της εποχής του απαρτχάιντ.

Μέλος μιας ιδιαίτερα δραστήριας και εμπορικά αξιόπιστης γενιάς Γάλλων σκηνοθετών, οι οποίοι έχουν ανάγει το κινητικό ύφος και την τεχνική επιδεξιότητα σε σήμα κατατεθέν τους, ο Ζερόμ Σαλ (δημιουργός του «Anthony Zimmer», πάνω στο οποίο βασίστηκε το σενάριο του «The Tourist») ακολουθεί το ίδιο στιλιστικό μονοπάτι για λογαριασμό της νέας του ταινίας.

Η ιστορία που διηγείται, μοιράζει την διαλεύκανση ενός εγκλήματος σε δυο διαφορετικού χρώματος ντετέκτιβ του Κέιπ Τάουν, αντλώντας επί τη ευκαιρία από γνώριμα στερεότυπα παρόμοιων αστυνομικών φιλμ, όπου η αντιπαράθεση μεταξύ δυο διαμετρικά αντίθετων ηρώων και των αντικρουόμενων κοσμοθεωριών που κουβαλά καθένας στις αποσκευές του χρησιμεύει ως συναισθηματικό βαρίδι σε μια ίντριγκα μυστηρίου.

Ο Σαλ έχει στα χέρια του μια καθαρόαιμη ταινία δράσης. Επιχειρεί, ωστόσο, να της δώσει καλλιτεχνική πρόφαση, τοποθετώντας την γεωγραφικά και χρονικά στο έκρυθμο φυλετικό σκηνικό της Νότιας Αφρικής, λίγο πριν την οριστική εκπνοή των ρατσιστικών διαχωρισμών, και «ντύνοντάς» την με πολιτικοκοινωνικό περιτύλιγμα.

Παρά τις συμπαθείς πρωταγωνιστικές παρουσίες των Φόρεστ Γουίτακερ και Ορλάντο Μπλουμ ή την σκηνοθετική αρτιότητα με την οποία καταλήγουν ορισμένες σκηνές στην οθόνη, ωστόσο, η ταινία καταλήγει εκεί απ' όπου ξεκίνησε: σε ένα αξιοπρεπές ντετέκτιβ θρίλερ που διακοσμεί οικεία κλισέ σε εξωτικό ντεκόρ.