Fast Fashion: Ο νέος νόμος στη Γαλλία που αλλάζει τα δεδομένα και βάζει φρένο σε εταιρείες και influencers

Fast Fashion: Ο νέος νόμος στη Γαλλία που αλλάζει τα δεδομένα και βάζει φρένο σε εταιρείες και influencers
Freepik
Μήπως ήρθε η ώρα να πούμε «au revoir» στα φτηνά ρούχα που αλλάζουμε σαν stories στο Instagram;

Η Γαλλία έκανε ένα σημαντικό βήμα για την προστασία του περιβάλλοντος και την καταπολέμηση της υπερκατανάλωσης ρούχων. Μια πραγματικά ουσιαστική κίνηση υπέρ της βιώσιμης μόδας και κατά του Fast Fashion. Πρόσφατα ψηφίστηκε ένας νέος νόμος που στοχεύει ξεκάθαρα τη μαζική παραγωγή ρούχων σε χαμηλές τιμές και με πολύ γρήγορους ρυθμούς.

Τι περιλαμβάνει ο νόμος;

Απαγορεύεται η διαφήμιση από influencers:

Οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν θα μπορούν πια να προωθούν ρούχα και αξεσουάρ από εταιρείες fast fashion. Αν παραβούν τον νόμο, μπορεί να πληρώσουν πολύ βαριά πρόστιμα.

Φόροι για τις εταιρείες fast fashion:

Οι εταιρείες που παράγουν φτηνά ρούχα σε μεγάλες ποσότητες θα πρέπει να πληρώνουν μεγαλύτερους φόρους. Ο στόχος είναι να γίνουν πιο υπεύθυνες και να περιορίσουν τις ζημιές που προκαλούν στο περιβάλλον. Με λίγα λόγια: όσο πιο πολύ ρυπαίνουν, τόσο πιο ακριβά θα τους βγαίνει.

Γιατί πάρθηκε αυτό το μέτρο;

Η fast fashion έχει πολλές αρνητικές συνέπειες:

Δημιουργεί τεράστιες ποσότητες απορριμμάτων, γιατί πολλά ρούχα πετιούνται πολύ γρήγορα.

Καταναλώνει πολλούς φυσικούς πόρους, όπως νερό και ενέργεια.

Συχνά οι συνθήκες εργασίας στα εργοστάσια είναι κακές, με χαμηλούς μισθούς και κακή μεταχείριση των εργαζομένων.

Η Γαλλία θέλει να ενθαρρύνει τους πολίτες να αγοράζουν λιγότερα και καλύτερα ρούχα, που διαρκούν περισσότερο και παράγονται με σεβασμό προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον;

Ο νόμος αυτός είναι από τους πρώτους στον κόσμο που στοχεύει τόσο ξεκάθαρα τη fast fashion και τον ρόλο των influencers. Αν αποδειχθεί αποτελεσματικός, είναι πιθανό να ακολουθήσουν κι άλλες χώρες το ίδιο παράδειγμα. Δεν είναι κατακριτέο το να θέλεις να ντύνεσαι όμορφα ή να ακολουθείς τις τάσεις. Αλλά κάπου εκεί ανάμεσα στην ανάγκη και στην υπερβολή, χάνεται το μέτρο.

Τελευταία τροποποίηση στις 12.06.2025 - 21:57