Ζήλια των συναδέλφων μου | σχεσεις & sex , θεια λουκια , της ζωής | womenonly.gr
15:39
1/7/2014

Ζήλια των συναδέλφων μου

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο
@
Βίκη

Δε σκέφτηκα ότι ίσως δε με βλέπει μόνο ως καθηγήτρια και φίλη, αλλά και κάτι παραπάνω.  Τότε μία συνάδελφος μου είπε ότι αυτό συζητείται πολύ... 

Θεία Λουκία είμαι 27 χρονών και πτυχιούχος μαθηματικός του πανεπιστημίου της Κρήτης. Τα τελευταία 3 χρόνια λόγω γνωριμιών του πατέρα μου εργάζομαι σ’ένα μεγάλο και γνωστό φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης στην Θεσσαλονίκη.

Από πάντα είχα λατρεία με τα παιδιά, εννοείται πως τα φωνάζω και τα μαλώνω, αλλά σχεδόν με όλα έχουμε άριστες σχέσεις. Υπάρχει ένα παιδί 16 ετών, του κάνω μάθημα εδώ και δύο χρόνια που μπορώ να πω ότι μου έχει τεράστια αδυναμία. Είναι πάντα ευγενικός μαζί μου, πρόθυμος να κάνουμε μάθημα ότι ώρα του το ζητήσω, μου φέρνει όλες τις ασκήσεις και λέει έξω στους υπόλοιπους καθηγητές ότι είμαι η καλύτερη. Μου αρέσει αυτό, που ένα παιδί εκτιμάει την δουλεία μου. Μαζί συζητάμε διάφορα θέματα και πολλές φορές μου έχει ανοιχτεί. Επίσης, καθημερινά λέει ότι είμαι πανέμορφη και ότι ο άντρας μου θα είναι ο πιο τυχερός του κόσμου. Πάντα με πρόσεχε, συνέχεια μου φερόταν τέλεια και σε γενέθλια και γιορτές μου έφερνε λουλούδια και διάφορα δώρα. Φυσικά επίσης, σε κάθε μάθημα που είχαμε διαρκώς μου έφερνε καφέ και κάτι να φάω. Όλα αυτά και σε συνδυασμό πως το παιδί αυτό είναι ένα κουκλάκι με κέρδισε και εμένα. Πολλές μαθήτριες μου έρχονται και μου λένε να κάνω κάτι για να τον γνωρίσουν και αυτές.
Στην αρχή δε σκέφτηκα ότι ίσως δε με βλέπει μόνο ως καθηγήτρια αλλά και ως φίλη, αλλά κάτι παραπάνω.  Τότε μία μέρα ήρθε μία συνάδελφος και μου είπε ότι αυτό συζητείται πολύ μέσα στο φροντιστήριο και καλό είναι να τον αποτρέψω να κάνει τέτοιες ενέργειες. Τα έβαλα κάτω και είδα ότι ίσως να έχει κάποιους σκοπούς που τα κάνει όλα αυτά. Μου μπήκαν υποψίες ότι είναι ερωτευμένος μαζί μου. Δε σου κρύβω ότι με πείραξε και πως πίστεψα ότι ίσως να χαλούσε την τέλεια σχέση που έχω με τον -ελπίζω- μελλοντικό μου σύζυγο. Τότε του είπα έμμεσα να μη τα κάνει όλα αυτά, διότι δεν είναι ανάγκη να ξοδεύεται για χάρη μου και πως εγώ βλέπω όλους μου τους μαθητές ως ίσους. Αλήθεια, είναι ότι αυτός στεναχωρήθηκε, αλλά μου είπε πως αφού με φέρνει σε δύσκολη θέση θα σταματήσει να τα κάνει αυτά και εγώ αισθάνθηκα άσχημα, καθώς του είχα/έχω και γω αδυναμία αν και προσπαθώ να του το κρύψω. Μετά από κάποιον καιρό και πολύ ευγενικά μου πρότεινε άμα γίνεται να του δώσω κάποιες συμβουλές (αφού είμαστε και φίλοι) για την κοπέλα του. Δε φαντάζεσαι την ανακούφιση που πήρα, τότε αντιλήφθηκα πως δεν υπάρχει ούτε μια στο εκατομμύριο πιθανότητα να με βλέπει κάπως διαφορετικά. Μου έδειξε φωτογραφίες που είναι μαζί, διάφορα μηνύματα που του στέλνει έτσι ώστε να έχω μία άποψη περί τίνος κορίτσι πρόκειται και μου είπε πως την λατρεύει και ότι αισθάνεται ευλογημένος που την έχει. Μετά από αυτό γίναμε ξανά φίλοι και δε μιλούσαμε μόνο για το μάθημα, άρχισε πάλι να μου φέρνει διάφορα πράγματα στα μαθήματά μας και ήταν όλα όπως τότε στην αρχή.
Όμως ξανά, και νομίζω λόγω ζήλειας πολλών συναδέλφων μου, άρχισαν να μου λένε ότι είμαι απαράδεκτη και ότι δίνω δικαιώματα στη δουλειά μου, πως αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα πολλοί γονείς να πάρουν τα παιδιά τους απο το φροντιστήριο και να τα πάνε αλλού. Φοβήθηκα πως θα χάσω την δουλειά μου, έκατσα το συζήτησα με το αγόρι μου και μου είπε πως λογικό είναι ένα παιδί 16 ετών να μου έχει αδυναμία, αφού του δίνω συμβουλές και ότι βρήκε μια γυναίκα να εμπιστεύεται και ότι δε ζηλεύει καθόλου.
Θέλω να μου προτείνεις τι να κάνω με αυτό το θέμα. Το παιδί το λατρεύω και μου αρέσει και μένα που ένα δεκαεξάχρονο με φροντίζει και μου εμπιστεύεται κάποια πράγματα. Σ'έναν χρόνο δίνει πανελλήνιες και λογικά θα δεθούμε ακόμη περισσότερο. Πάντα μου άρεσε να δίνω συμβουλές. Θεωρώ πως πολλοί καθηγητές μέσα στο φροντιστήριο ζηλεύουν που αυτοί δεν έχουν καλές σχέσεις με τους μαθητές τους, και έτσι προσπαθούν να χαλάσουν την δική μου.
Τι λες να κάνω ώστε να μη δώσω σε κανέναν δικαίωμα να με σχολιάζει; Δε νομίζω πως κάνω κάτι κακό, και από την στιγμή που και ο σύζυγος μου δεν έχει κανένα πρόβλημα με αυτό αισθάνομαι ήσυχα. Δε θέλω με τίποτα να χάσω την δουλειά μου, αλλά επίσης, δε θέλω και να χαθεί η επικοινωνία που έχω με το απιδί αυτό.

Γίνε φίλος της θείας Λουκίας και στο FaceBook

Βίκυ μου, αν θέλεις να διατηρήσεις τη στενή σχέση που έχεις με τον μαθητή σου και ταυτόχρονα να κρατήσεις τις ισορροπίες στον επαγγελματικό σου περίγυρο και τη θέση σου, θα πρέπει να βάλεις πολύ πιο συγκεκριμένα και ξεκάθαρα όρια στη σχέση σου μαζί του και να πάψεις να εθελοτυφλείς και να τον προστατεύεις από την πραγματικότητα της ζωής.

Μπορεί οι αντιδράσεις των συναδέλφων σου να ξεκινούν από ζήλεια, ωστόσο –μεταξύ μας- δεν είναι εντελώς αβάσιμες, αφού όντως η φιλία ανάμεσα σε μια ώριμη γυναίκα κι έναν έφηβο, όσο ειλικρινής κι αθώα κι αν είναι, σίγουρα ενέχει και μια λανθάνουσα ερωτική διάσταση και γι' αυτό είναι παρεξηγήσιμη από τους πιο κακόπιστους, ανεξάρτητα αν δεν θέλεις να το παραδεχτείς ούτε στον εαυτό σου.

Καθώς λοιπόν εσύ είσαι εκείνη που δίνει τον τόνο στη σχέση σου με τον μαθητή σου, θα πρέπει να του εκθέσεις την κατάσταση ακριβώς όπως είναι, ρεαλιστικά και χωρίς μελοδράματα και να περιορίσεις τις πολλές διαχύσεις μαζί του ενώπιον των συναδέλφων σου και των υπόλοιπων μαθητών, οι οποίοι μπορεί επίσης να ζηλεύουν την αδυναμία που του δείχνεις και να έχουν κάνει άμεσα ή έμμεσα παράπονα σε άλλους συναδέλφους σου.

Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να σταματήσεις εντελώς τις κουβέντες εκτός μαθημάτων μέσα στο φροντιστήριο και να περιορίσεις τις "εξωσχολικές" συζητήσεις σας σε άλλους χώρους, όπως είναι τα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου η επικοινωνία μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματική, αλλά πολύ πιο διακριτική ταυτόχρονα. Επίσης, θα πρέπει και πάλι να του απαγορεύσεις να σου φέρνει πράγματα οποιουδήποτε είδους (δώρα, καφέδες, τρόφιμα κ.λπ.) δεν έχουν να κάνουν με το μάθημα στο φροντιστήριο, ζητώντας του να περιορίσει την έκφραση της εκτίμησης του σε λεκτικό επίπεδο.

Εννοείται ότι για να μπορέσεις να επανατοποθετήσεις τα όρια αυτής της σχέσης, θα πρέπει πρώτη απ' όλους εσύ η ίδια να αναγνωρίσεις και να σεβαστείς τις ισορροπίες που υπάρχουν στον επαγγελματικό σου περίγυρο, αλλά και να πάψεις να βλέπεις ανταγωνιστικά τη σχέση με τους συναδέλφους σου με κριτήριο τη δημοτικότητα σου ανάμεσα στους μαθητές. Καθώς αν επιμένεις να επιδεικνύεις έστω και έμμεσα το πόσο δημοφιλής είσαι ανάμεσα στους μαθητές σου –όσο αλήθεια κι αν είναι αυτό κι όσο κι αν το αξίζεις- είναι λογικό να προκαλείς τη ζήλεια και να υποσκάπτεις το επαγγελματικό σου μέλλον.

Άλλωστε, ο σεβασμός για τις ευαισθησίες των ανθρώπων και ιδιαίτερα εκείνων με τους οποίους έχουμε καθημερινή και υποχρεωτική τριβή είναι ένα μάθημα ζωής και ωριμότητας που αξίζει να δώσεις και στον συγκεκριμένο μαθητή σου και που θα τον ωφελήσει πολλαπλά όχι μόνο στην παρούσα κατάσταση, αλλά και στο μέλλον του.

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ