ΣΟΣ - Φοβαμαι το σκοταδι | σχεσεις & sex , θεια λουκια , της ζωής | womenonly.gr
6:15
24/6/2011

ΣΟΣ - Φοβαμαι το σκοταδι

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο
@
ζωη34

Απο μικρη ειχα ενα προβλημα με την νυχτα. Φοβαμαι το σκοταδι και καθε βραθυ θελω να εχω την τηλεοραση, ενα φως μεσα στο δωματιο και το φως του διαδρομου ανοιχτο. Προσπαθω να χαλαρωσω ομως παντοτε μου περναει στο μυαλο οτι και μπορει να εμφανιστει κατι το βραδυ μεσα στον υπνο μου, κατι σαν σκια.

Κομψά, σέξυ και θηλυκά εσώρουχα σε ποικιλία σχεδίων και χρωμάτων, στην καλύτερη ποιότητα, μόνο στο loveJoy.gr. Απόκτησέ τα εδώ!

Αγαπητη θεια Λουκια. Ειμαι 14 χρονων και απο μικρη ειχα ενα προβλημα με την νυχτα. Φοβαμαι το σκοταδι και καθε βραθυ θελω να εχω την τηλεοραση ενα φως μεσα στο δωματιο και το φως του διαδρομου ανοιχτο. Αυτο συμβαινει απο τα 7 μου αν θυμαμαι καλα. Πριν απο περιπου ενα μηνα ειδα 3 θριλερ συνεχομενα θελοντας να ξεπερασω τον φοβο μου. Ξερω πως ειναι απλα εργα και πως τιποτα δεν ειναι αληθινο και ετσι προσπαθω να χαλαρωσω ομως παντοτε μου περναει στο μυαλο οτι και καλα αυτο μπορει να συμβει και σε εμενα. Να εμφανιστει δηλαδη κατι το βραδυ μεσα στον υπνο μου, κατι σαν σκια. Αν και δεν κοιμαμαι ανετα και πολλες φορες ξυπναω τρομαγμενη μπορω να πω πως ικανοποιω τον υπνο μου αφου κοιμαμαι γυρω στις 9-10 ωρες. Ομως το θεμα μου ειναι οτι δεν το ευχαριστιεμαι και παντα εχω στο μυαλο μου αυτες τις φοβιες. Επισης το κρεβατι μου ειναι κολλημενο στον τοιχο απο την δεξια μερια ειναι ο τοιχος και απο την αριστερη ειναι το υπολοιπο δωματιο. Ενω λοιπον με βολευει να κοιμαμαι με το κεφαλι μου να κοιταει προς τον τοιχο φοβαμαι διοτι νομιζω οτι θα ερθει καποιος απο την αριστερη μερια που ειναι και η πορτα και θα με τρομαξει. Και μονο στην ιδεα λοιπον ανατριχιαζω και αναγκαστικα εχω το κεφαλι μου απο την αριστερη μερια το οποιο μου φαινεται πολυ αβολο και δυσκολευομαι να κοιμηθω. Επιπλεον ειμαι μονη μου στον ενα οροφο αφου το σπιτι μας ειναι 2 οφορο και οι γονεις μου κοιμουνται στον κατω οροφο. Ξερουν για το προβλημα μου και εχουμε μιλησει γι αυτο μου εχουν πει οτι ειμαι μεσα στο σπιτι μας και οτι εδω μεσα κανεις δεν μπορει να μου κανει κακο και πολλα αλλα, ομως δεν πειθεται οχι εγω, αλλα το μυαλο μου! Πολλες φορες θυμαμαι να περιμενα μεχρι τις 6 για να ξημερωσει και ετσι να με παρει ο υπνος. Να διεκρινισω οτι την υπολοιπη μερα ειμαι παντα χαρουμενη και η ψυχη της παρεας οποτε δεν νομιζω να ειναι καταθλιπιτικο. Η φοβια με πιανει παντα το βραδυ. Με εχει κουρασει λοιπον αυτη η κατασταση μου και θα ηθελα να μου πειτε την γνωμη σας και την βοηθεια σας οσο πιο γρηγορα μπορειτε γιατι νιωθω ψυχασθενης και... :/ Επισης μην μου πειτε για χαπακια οπως τα ηρεμιστικα ή τα αλλα που σου φερνουν υπνο γιατι δεν προκειται να τα παρω 1ον γιατι ειμαι μολις 14 και 2ον γιατι γενικα δεν μ'αρεσει να καταπινω τετοια πραγματα δεν εχω παρει ποτε μου. Σας ευχαριστω!

Γίνε φίλος της θείας Λουκίας και στο FaceBook

Εννοείται ότι δεν θα σου πω να πάρεις τίποτα χαπάκια. Άλλωστε αυτό είναι δουλειά των γιατρών κι όχι της θείας Λουκίας... Αυτό που σου λέω όμως, πρώτα απ' όλα είναι να μην πολεμάς τη φοβία σου σαν κάτι ξένο από σένα. Δέξου την σαν ένα κομμάτι της προσωπικότητας σου κι από εκεί και πέρα προσπάθησε να την ελέγξεις, όπως κάνεις όταν αντιμετωπίζεις έναν πειρασμό στον οποίο κατά βάθος δεν θέλεις να υποκύψεις.

Το να δεχτείς και να σεβαστείς τη φοβία που έχεις είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα για να την ξεπεράσεις, αφού έτσι μόνο μπορείς να βάλεις το πρόβλημα στις σωστές του διαστάσεις. Ε, ναι λοιπόν είσαι ένας απόλυτα φυσιολογικός άνθρωπος κι απλά φοβάσαι το σκοτάδι! Ξέρεις ότι στην πραγματικότητα τίποτα από αυτά που φοβάσαι δεν μπορεί να συμβεί, όπως ξέρεις ότι δεν υπάρχουν φαντάσματα, ζόμπι και δράκουλες κι ότι όλα τα τρομακτικά πλάσματα που βλέπουμε στα θρίλερ, είναι εντελώς φανταστικά. Το να επαναλαμβάνεις συνειδητά αυτές τις σκέψεις κάθε φορά που έρχεται η ώρα του ύπνου θα σε βοηθήσει να σταματήσεις τον εγκέφαλο σου από το να πάρει το πάνω χέρι.

Βλέπεις, όλες οι φοβίες και πολύ περισσότερο η σκοτοφοβία ή νυκτοφοβία, όπως είναι επίσης γνωστός ο φόβος για το σκοτάδι, δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα παιχνίδι του μυαλού, όπου η φαντασία μας επιβάλλεται στη λογική μας κι αρχίζει να καλπάζει ανεξέλεγκτα μέχρι το σημείο που φτάνει να μας παραλύει. Όμως, είναι στο χέρι σου να της φορέσεις χαλινάρι και ν' αρχίσεις να παίζεις εσύ μαζί της αντί εκείνη μαζί σου.

Το επόμενο βήμα λοιπόν, είναι να δεχτείς ότι πράγματι μπορεί να ξυπνήσεις τρομαγμένη στον ύπνο σου, αλλά και τι έγινε; Το τρόμαγμα δεν μπορεί να σου κάνει κακό από μόνο του, είναι απλά ένα δυσάρεστο συναίσθημα, αλλά είναι στιγμιαίο κι εφόσον δεν έχει πραγματική βάση και είναι κάτι περαστικό, άμα σου συμβεί μπορείς απλά για να γελάσεις με τον εαυτό σου και το πάθημα σου. Αυτά όλα, μαζί με όσα είπαμε πιο πάνω είναι καλό να τα σκέφτεσαι και να τα επαναλαμβάνεις συνέχεια στον εαυτό σου πριν φτάσει η ώρα να πέσεις για ύπνο, αλλά κι αφού πέσεις στο κρεβάτι.

Τότε, κράτα όπως συνηθίζεις τα φώτα ανοιχτά, αλλά κλείσε οπωσδήποτε την τηλεόραση, γιατί ακόμη κι αν είναι χωρίς ήχο, το φως που εκπέμπει από την οθόνη ερεθίζει τον εγκέφαλο σου και δεν του επιτρέπει να χαλαρώσει όπως έχει ανάγκη την ώρα του ύπνου. Εννοείται βέβαια, ότι αν έχεις και τον ήχο ανοιχτό, η αρνητική επιρροή της τηλεόρασης είναι ακόμη μεγαλύτερη, αφού η δράση που εκτυλίσσεται στο γυαλί μπορεί να διεισδύσει και να επηρεάσει ακόμη και τα όνειρα σου, ενώ η αύξηση της έντασης την ώρα των διαφημιστικών μπρέικ αρκεί για να κάνει τα νεύρα σου τσατάλια, ακόμη κι αν δεν έπασχες από καμιά φοβία.

Αντί για τηλεόραση λοιπόν, αν θέλεις ν' ακούς κάποιον ήχο για να σε καθησυχάζει και να σε νανουρίζει βάλε κάποια απαλή μουσική σε χαμηλή ένταση -τα ρομαντικά τραγούδια είναι πολύ καλή επιλογή- διάλεξε ένα ενδιαφέρον μυθιστόρημα -εκτός του Χάρι Πότερ και των όποιων ανταγωνιστών του όμως- και συγκεντρώσου στο διάβασμα μέχρι ν' αποκοιμηθείς.

Παράλληλα, φρόντισε να αποφεύγεις κάθε έντονο ερέθισμα για τουλάχιστον μία ώρα πριν την ώρα του ύπνου και ν' ακολουθείς μια συγκεκριμένη ρουτίνα που επίσης θα χαλαρώσει τον εγκέφαλο σου. Εννοείται ότι οι ταινίες δράσης, τα αστυνομικά και τα θρίλερ πρέπει να διαγραφούν από τις επιλογές σου, τουλάχιστον μέχρι να αποκτήσεις αρκετό έλεγχο πάνω στη φοβία σου και να μην σου προκαλεί πρόβλημα πια. Αντίθετα, προτίμησε τις αισθηματικές ταινίες και τις κωμωδίες που είναι ό,τι πρέπει για να εκτονώσουν την όποια ένταση νιώθεις.

Γιατί να ξέρεις, ότι το γέλιο είναι το πιο καλό αντίδοτο στον φόβο, γενικότερα. Έτσι, αν επιμένεις να κάνεις "ομοιοπαθητική" θεραπεία με ταινίες τρόμου σου συστήνω τη σειρά των Scary Movies που -αν δεν την ξέρεις ήδη, έχει βγει σε πέντε συνέχειες και σύντομα αναμένεται η επόμενη- διακωμωδεί όλα τα γνωστά κινηματογραφικά θρίλερ και μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τις στιγμές που νιώθεις την ανάγκη να βγάλεις τη γλώσσα στην υπερδραστήρια φαντασία σου.

Ακολούθησε αυτά που είπαμε, κι έτσι, σιγά-σιγά και χωρίς να το πολυκαταλάβεις, θα δεις ότι η φοβία σου δεν θα είναι τόσο μεγάλο θέμα πια. Βέβαια, μην περιμένεις να γίνεις και Λάρα Κροφτ από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά αν το βάλεις στόχο και το πιστέψεις μπορεί κάποια στιγμή να φτάσεις να κλείνεις από μόνη σου το φως του δωματίου και να αρκείσαι στο φως του διαδρόμου για να νιώθεις ασφαλής. Και μην ξεχνάς ποτέ ότι η φοβία για το σκοτάδι είναι απλά μια αντανακλαστική συνήθεια, κι όπως μπορούμε ν' αλλάξουμε τις υπόλοιπες συνήθειες μας με την εξάσκηση και την επανάληψη έτσι μπορούμε ν' αλλάξουμε και αυτό το αντανακλαστικό και να το αντικαταστήσουμε με το αντανακλαστικό της ηρεμίας και της χαλάρωσης, ακόμη κι όταν πέφτει το σκοτάδι.

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ