Είμαι παχύσαρκη ή υπέρβαρη? | σχεσεις & sex , θεια λουκια , της ζωής | womenonly.gr
7:06
18/5/2011

Είμαι παχύσαρκη ή υπέρβαρη?

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο
@
Χοντρη παχουλη!

Εχω ύψος 1,69. Το βάρος μου όμως πάει από το κακό στο χειρότερο. Είμαι 78 κιλά κι ας μην μου φαίνεται γιατί έχω ομοιόμορφο λίπος

Κομψά, σέξυ και θηλυκά εσώρουχα σε ποικιλία σχεδίων και χρωμάτων, στην καλύτερη ποιότητα, μόνο στο loveJoy.gr. Απόκτησέ τα εδώ!

Γεια σου θεία Λουκία! Να ξέρεις ότι διαβάζω συνεχώς την στήλη σου καθώς έχω κι εγώ καποια παρόμοια προβλήματα με τους άλλους... Αλλά έχω ένα τεράστιο προβλημα το οποίο δεν έχει αναφερθεί ακόμα στην στήλη σου και θα ήθελα να μου απαντήσεις... Λοιπόν,είμαι 14 χρονών και έχω ύψος 1,69. Το βάρος μου όμως πάει από το κακό στο χειρότερο. Είμαι 78 κιλά κι ας μην μου φαίνεται γιατί έχω ομοιόμορφο λίπος δηλαδή είμαι το ίδιο παχουλή σε ολα τα σημεία του σώματος μου...(σε αυτό είμαι κάπως τυχερη). Θα ήθελα να σε ρωτησω αν είμαι παχύσαρκη ή υπερβαρη γιατι δεν ξέρω πως να το υπολογίσω και επίσης θα ήθελα να σε ρωτήσω πόσες θερμίδες πρέπει να καταναλώνω για να φτάσω στα 48 κιλά (το ονειρό μου..). Θα σε παρακαλούσα να σε απαντήσεις γιατί θέλω να πάθω νευρικη ανορεξία! Δεν μπορω να το αντέξω αυτο! Ελπίζω να με καταλαβαίνεις...

Γίνε φίλος της θείας Λουκίας και στο FaceBook 

Δεν ξέρω από πού σου έχουν κολλήσει αυτά τα 48 κιλά ως το ιδανικό βάρος για σένα, αλλά αυτό που ξέρω ότι είναι ένας απόλυτα απαράδεκτος και ανθυγιεινός στόχος. Σίγουρα είσαι υπέρβαρη -αλλά όχι ακόμα παχύσαρκη- για το ύψος σου και θα έπρεπε να χάσεις αρκετά κιλά για να αποκτήσεις ένα υγιές βάρος για σένα. Όμως, αν πρέπει να διαλέξεις ανάμεσα σ' αυτό και στο να είσαι λιποβαρής, καλύτερα να μείνεις όπως είσαι, αφού τα λίγο περισσότερα κιλά επιβαρύνουν πολύ λιγότερο την υγεία σου από τα λίγο λιγότερα κιλά.

Με βάση τον Δείκτη Μάζας Σώματος, που υπολογίζει -από ιατρική άποψη- το ιδανικό βάρος για το ύψος ενός ανθρώπου αναλόγως με την ηλικία και το φύλο του, το ελάχιστο υγιές βάρος για σένα είναι τα 53 κιλά, ενώ το μέγιστο τα 71. Άρα, ακόμη κι αν χάσεις μόνον επτά κιλά, δεν θα χρειάζεται να ανησυχείς για λόγους υγείας. Βέβαια, καταλαβαίνω ότι στην ηλικία που βρίσκεσαι θέλεις να μοιάσεις στις άλλες συνομήλικες σου και να είσαι σε θέση να έχεις περισσότερες επιλογές για το ντύσιμο σου κι έτσι -από αισθητική άποψη- είναι λογικό να θέλεις να πλησιάσεις πιο κοντά στα 58-60 κιλά που είναι ένας απόλυτα ασφαλής στόχος για σένα.

Για να το πετύχεις αυτό όμως και για να σιγουρέψεις ότι το αποτέλεσμα θα έχει διάρκεια, δεν πρέπει να σκέφτεσαι τις θερμίδες, ούτε να καταπιέζεις τον εαυτό σου με εξαντλητικές δίαιτες και στερήσεις γιατί αυτό που έχει σημασία είναι η ποιότητα των τροφών που καταναλώνεις σε συνδυασμό με την αύξηση των καύσεων μέσω της σωματικής άσκησης.

Πιο συγκεκριμένα, φρόντισε να αποφεύγεις -ή ακόμη καλύτερα να κόψεις τελείως- τις συσκευασμένες τροφές και σνακ του περιπτέρου, τα γλυκά όλων των ειδών, τα αναψυκτικά, το ψωμί (και ιδιαίτερα τα βουτήματα του ψωμιού στις σάλτσες και στο λάδι) και να προτιμάς τα λαχανικά (εκτός από τις πατάτες) σε συνδυασμό με κάποιο κρέας (ή ψάρι ή κοτόπουλο), τα όσπρια, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά (όχι όμως αυτά με καθόλου λιπαρά γιατί δεν είναι καθόλου υγιεινά). Μια ποικιλία τέτοιων φαγητών που θα εναλλάσσονται από μέρα σε μέρα, αλλά και -γιατί όχι;- κάποια μακαρονάδα μια φορά στο τόσο, με την προϋπόθεση ότι αποφεύγεις όλα τα υπόλοιπα που είπαμε, θα σε κάνουν να χάσεις σιγά-σιγά το περιττό βάρος και να αποκτήσεις το σώμα που επιθυμείς, χωρίς να στερηθείς τίποτα ουσιαστικό.

Παράλληλα, φρόντισε να επιδίδεσαι τακτικά (τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα και για μία ώρα κάθε φορά) σε κάποια εντατική αεροβική άσκηση οποιασδήποτε μορφής θέλεις. Δεν έχει σημασία αν θα είναι γυμναστική με την κλασσική σημασία του όρου, χορός, ποδηλασία, ή πολεμικές τέχνες, αλλά έχει σημασία να σου αρέσει ώστε να μην το κάνεις με το ζόρι μόνο και μόνο για ν' αδυνατίσεις.

Όπως πιθανόν καταλαβαίνεις το σημαντικότερο απ' όλα είναι ν' αποκτήσεις από τώρα που είναι νωρίς, καλές συνήθειες διατροφής και ν' αναπτύξεις τον απαραίτητο σεβασμό για το σώμα σου, για να μην χρειαστεί αντιμετωπίσεις ξανά ποτέ θέμα με το βάρος σου.

Σίγουρα δεν γίνονται θαύματα από την μια μέρα στην άλλη και χρειάζεται αρκετή υπομονή και πειθαρχία για να πετύχεις τον στόχο σου, αλλά όπως θα διαπιστώσεις πολύ σύντομα χάνοντας τα πρώτα περιττά κιλά, το αποτέλεσμα αξίζει τον κόπο και θα σου δώσει το κουράγιο να συνεχίσεις.

Κι αν πάλι καμιά φορά κάνεις και καμιά παρασπονδία, δεν χάθηκε ο κόσμος, αφού μπορείς να ξαναμπείς σε σειρά αμέσως μετά, αρκεί να μην το κάνεις αυτό σκοινί-κορδόνι γιατί τότε δεν μπορείς να περιμένεις και το ανάλογο αποτέλεσμα. 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ