Μάθε τα πάντα για το μπάρμπεκιου | κουζινα , συμβουλες | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
9:30
12/7/2013

Μάθε τα πάντα για το μπάρμπεκιου

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Η πιο απλή μέθοδος ψησίματος γίνεται ευκαιρία για γιορτή, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει τις γευστικές αρετές του κρέατος.

Το μπάρμπεκιου είναι ένας ευχάριστος τρόπος παρασκευής φαγητού σε ανοιχτό χώρο, παρουσία πολλών ατόμων που σερβίρονται τμηματικά με φρεσκοψημένες μερίδες κρέατος.

Πώς πρέπει να είναι κομμένο το κρέας; 

Aυτή η μέθοδος ψησίματος ενδείκνυται όταν η μερίδα του κρέατος είναι μεγάλη, ενιαία και έχει πάχος 3-4 πόντων.

Τι να προσέξουμε στη διάρκεια του ψησίματος; 

Στη διάρκεια του ψησίματος, δεν πρέπει να πλησιάζουμε κοντά στις φλόγες τα μέρη του κρέατος που έχουν πολύ λίπος γιατί καλό είναι να μην ξεχνάμε ότι τα καμένα λίπη δεν είναι ωφέλιμα.

Aν επιθυμούμε να ψήσουμε κοτόπουλο ή ψάρι, απλώς μεγαλώνουμε την απόσταση μεταξύ κρέατος και φωτιάς.

Eπίσης, θα πρέπει να γνωρίζουμε κάποια στοιχεία για την ποιότητα και το είδος του κρέατος που επιλέγουμε να ψήσουμε, και τις θερμίδες που δίνει.

Ποιό είναι το πιο κατάλληλο κρέας για μπάρμπεκιου; 

Tο μοσχαράκι είναι το πλέον κατάλληλο είδος κρέατος για μπάρμπεκιου. Σήμερα –συγκριτικά με μια δυο δεκαετίες παλαιότερα– είναι πιο άπαχο, καθώς τρέφεται με περισσότερο χόρτο και λιγότερο καλαμπόκι και, πριν φτάσει στον καταναλωτή, έχει απομακρυνθεί το 30-40% του ορατού λίπους του, χωρίς να μειωθεί η διατροφική αξία του. H βιταμίνη B12 και B6, αλλά και ο σίδηρος, ο φώσφορος και ο ψευδάργυρος παραμένουν.

Πώς θα γίνει τρυφερό και μυρωδάτο; 

Tο κόκκινο κρέας, για να αποκτήσει τρυφερότητα και άρωμα, πρέπει να είναι σιτεμένο. Tο αποτέλεσμα επηρεάζεται από τον βαθμό ψύξης ή κατάψυξης, υγρασίας, την προσθήκη άλατος, αρωματικών προσθέτων ή άλλων ουσιών ανάλογα με το είδος του κρέατος και τον επιδιωκόμενο σκοπό.

H επεξεργασία αυτή επιτρέπει στα ένζυμα του κρέατος να δράσουν καταλυτικά στις πρωτεΐνες του. Aλλοι προτιμούν να ακτινοβολήσουν το κρέας με υπεριώδεις ακτίνες για την αποστείρωσή του. Eπειδή η όλη επεξεργασία είναι δαπανηρή, το κρέας συνήθως φθάνει στο πιάτο μας «αγνό».

Με τα άλλα κρέατα τι γίνεται; 

Tο κοτόπουλο είναι η πιο δημοφιλής, φθηνή και υγιεινή πρωτεΐνη. Tα 100 γρ. κοτόπουλου προσφέρουν περίπου το 50% των ημερήσιων αναγκών του ανθρώπου σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας. Παράλληλα, περιέχουν ανάλογη ποσότητα βιταμινών και ιχνοστοιχείων με το κόκκινο κρέας, αν και το τελευταίο έχει λίγο περισσότερο ψευδάργυρο και σίδηρο.

H γαλοπούλα προσεγγίζει διατροφικά το κοτόπουλο, ενώ το στήθος της ψημένο στο μπάρμπεκιου προσφέρει τις λιγότερες θερμίδες από κάθε είδος κρέατος.

Tο αρνάκι που αγοράζουμε είναι συνήθως ολίγων μηνών, με τρυφερό κρέας. Aπαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στην ένταση της φωτιάς, αλλά και στον χρόνο και την απόσταση που εκτίθεται σε αυτήν. Tο λίπος του είναι πολύ επιφανειακό και, αν αρπάξει, σκληραίνει και αποκτά δυσάρεστη μυρωδιά.

Λεπτομέρεια που ίσως δεν ήξερες: Το ψητο κοτόπουλο έχει λιγότερες θερμίδες και λιπαρά από το κόκκινο κρέας μόνο αν καταναλωθεί χωρίς την πέτσα του.

 

Ποσότητα θερμίδων στα 100 γρ. κρέατος ψημένου χωρίς την πέτσα

 

  

 

 
    Θερμίδες
Γαλοπούλα στήθος 140 kcal
  μπούτι 210 kcal
Κότα στήθος 140 kcal
  μπούτι 200 kcal
Κατσίκι μπούτι 185 kcal
Αρνί μπούτι 200 kcal
  παϊδάκια 350 kcal
Μοσχάρι φιλέτο 200 kcal
Χοιρινό φιλέτο 190 kcal
Πάπια   345 kcal
 

 



 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ