Δεν έχεις όρεξη για σεξ; Να τι μπορεί να φταίει και πώς να το καταπολεμήσεις | σχεσεις & sex , sex | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΣΧΕΣΕΙΣ & SEX / SEX
21:30
9/9

Δεν έχεις όρεξη για σεξ; Να τι μπορεί να φταίει και πώς να το καταπολεμήσεις

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Πώς θα κάνεις τη λίμπιντο σου να επιστρέψει

Μήπως περνάς μια περίοδο που το σεξ δε βρίσκεται στη λίστα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες σου, και όταν εσύ και ο σύντροφος σου έρχεστε πιο κοντά η όλη διαδικασία σου φαίνεται...ανιαρή;

Καταρχάς, μην ανησυχείς, δεν είσαι η μοναδική γυναίκα που το βιώνει αυτό. Η Anne Barbieri, γυναικολόγος στο ιατρικό κέντρο του Mount Sinai, λέει ότι άνθρωποι όλων των ηλικιών μπαίνουν στο γραφείο της με ένα χαμηλή έως μηδενική όρεξη για σεξ, ανεξάρτητα από το αν είναι στην ηλικία των 20 ή των 60 ετών.

"Για ορισμένους ανθρώπους το που βιώνουν αυτό, οφείλεται η ορμονική ανισορροπία, αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα", λέει η Barbieri. "Πρέπει να εξετάσεις το ζήτημα με τον κάθε ασθενή, πράγμα που σημαίνει ότι μιλάμε για ορμόνες, σωματική υγεία, συναισθηματική κατάσταση, γενικό τρόπο ζωής και τη σχέση τους".

Τι ελέγχει τη γυναικεία λίμπιντο;

Ένα βασικό συστατικό είναι η τεστοστερόνη. Ως γυναίκα, δεν έχεις αρκετή από αυτήν την ορμόνη για να αναπτύξεις ανδρικά χαρακτηριστικά, αλλά το ποσό που έχεις παίζει ρόλο στη σεξουαλική σου ζωή, ειδικά λίγο πριν την ωορρηξία (όταν είναι πιο πιθανό να μείνεις έγκυος).

Κάθε μήνα στο μέσο του κύκλου, ο εγκέφαλός σου δίνει σήμα  στις ωοθήκες - οι οποίες δημιουργούν το 50% της τεστοστερόνης του σώματος - να δημιουργήσει μια κατάσταση που διεγείρει την όρεξη για σεξ. Ουσιαστικά, το σώμα σου θέλει να λάβεις δράση όσο είναι έτοιμο για συλλάβεις ένα μωρό.

Η τεστοστερόνη επίσης αρχίζει τη ροή του αίματος που κάνει τον κόλπο και την κλειτορίδα σου να γίνουν ευαίσθητα. Αυτό οδηγεί σε λίπανση και, με λίγη τύχη, σε έναν οργασμό.

Γιατί δεν έχεις όρεξη για σεξ;
Σε ό,τι αφορά το τι μπορεί να βάλει μια παύση στο πάθος σου, υπάρχουν διάφορα πράγματα που μπορούν να πάνε σε διαφορετικές κατευθύνσεις.

Η γυναικολόγος Sherry Ross εξηγεί: «Η σεξουαλική επιθυμία και η όρεξη των γυναικών αρχίζει περισσότερο από το μυαλό», λέει. «Οι καθημερινές πιέσεις της δουλειάς, των οικονομικών, της οικογένειας, των σχέσεων και η μειωμένη ενέργεια είναι κοινά ζητήματα που συμβάλλουν στη χαμηλή λίμπιντο στις γυναίκες». Αυτό συμβαίνει επειδή όταν το σώμα παράγει περισσότερο κορτιζόλη (την ορμόνη του στρες), μειώνεται η παραγωγή τεστοστερόνης.

"Αν κάποιος είναι σωματικά και ψυχικά εξαντλημένος, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλή λίμπιντο", λέει η Barbieri. Εκτός αυτών, η Barbieri λέει ότι επίσης σημαντικά είναι τα ορμονικά θέματα όπως η εμμηνόπαυση και τα αντισυλληπτικά χάπια. Μερικά αντισυλληπτικά μεταβάλλουν την παραγωγή τεστοστερόνης στο σώμα - και όχι με καλό τρόπο. Ο ορμονικός έλεγχος βάζει συχνά τις ωοθήκες για ύπνο, σταματώντας την ωορρηξία. Συγκεκριμένες ωοθήκες δεν μπορούν να παράγουν τεστοστερόνη, και η χαμηλότερη τεστοστερόνη συχνά σημαίνει χαμηλότερη λίμπιντο.

Δες και αυτό: Δεν μπορείς να έρθεις σε οργασμό; Μάθε γιατί

Κάποιοι άλλοι φυσικοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τις ορμόνες είναι η κατάθλιψη, η υψηλή αρτηριακή πίεση, το υψηλό BMI και ιατρικές παθήσεις όπως η ενδομητρίωση, η αρθρίτιδα και η εμμηνόπαυση.

Πώς να επαναφέρεις τη λίμπιντο σου 
 

1. Μίλα για τις φαντασιώσεις σου
Εξέτασε το ενδεχόμενο να βάλεις στη ζωή σου τα σεξουαλικά παιχνίδια για τα οποία πάντα ήσουν περίεργη. Εξάλλου, αν δεν επικοινωνείς με τον σύντροφό σου, πιθανότατα δε θα πάρεις αυτά που χρειάζεσαι - σε όλες τις πτυχές της σχέσης.

2. Αύξησε το αβοκάντο και την άσκηση
Ξέρεις ότι για να θρέψεις το σώμα σου, χρειάζεσαι επτά έως εννέα ώρες ύπνου, τακτική άσκηση και καλό φαγητό. Όλα αυτά θα συμβάλουν και στη αύξηση της σεξουαλικής σου όρεξης. "Κάνε μια διατροφή που βασίζεται σε τρόφιμα πλούσια σε υγιή λίπη, όπως το αβοκάντο, το ελαιόλαδο και τα καρύδια", λέει η Barbieri, και μείωσε την πρόσληψη σύνθετων υδατανθράκων και ζάχαρης.

Σημαντικό ρόλο παίζουν επίσης οι ενδορφίνες που ενισχύουν τη διάθεση που έχεις κατά τη διάρκεια ή μετά από τη γυμναστική. "Οι γυναίκες που κάνουν μέτρια έως έντονη αερόβια άσκηση έδειξαν αύξηση στη σεξουαλικότητα και στη σεξουαλική τους απόδοση", λέει η Ross.

3. Κάνε περιποίηση και δες την αγαπημένη σου σειρά
Το άγχος μπορεί πραγματικά να σκοτώσει τη λίμπιντο. Αφιερώνοντας λίγο χρόνο στον εαυτό σου μπορεί να βοηθήσει σημαντικά, λέει η Barbieri. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ