Πώς η «μικροδοσολογία» των συστατικών περιποίησης του δέρματος μπορεί να σε βοηθήσει να αποφύγεις τον ερεθισμό | ομορφια , περιποιηση , προσωπο | womenonly.gr
8:00
20/9

Πώς η «μικροδοσολογία» των συστατικών περιποίησης του δέρματος μπορεί να σε βοηθήσει να αποφύγεις τον ερεθισμό

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Ακολούθησε αυτή τη μέθοδο για να προστατέψεις το δέρμα σου και να εξοικονομήσεις χρήματα

Όταν ξέρεις ότι κάτι είναι καλό για εσένα, είναι δελεαστικό να το χρησιμοποιήσεις όσο το δυνατόν περισσότερο για να αποκομίσεις τα μέγιστα οφέλη του. Αυτή η ιδεολογία ήταν που άλλαξε τις ρουτίνες των 12 βημάτων που κυριάρχησαν σχετικά με τη φροντίδα του δέρματος πριν από μερικά χρόνια και ο λόγος που όλοι αναζητούν συνεχώς μέγιστες συγκεντρώσεις ενεργών συστατικών στους ορούς τους. Ωστόσο, το «περισσότερο» δεν ισούται πάντα με το «καλύτερο». Και καθώς οι καταναλωτές το έχουν συνειδητοποιήσει αυτό, έχει αρχίσει να αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν τα προϊόντα τους, δημιουργώντας μια τάση που ονομάζεται «μικροδοσολογία» στη φροντίδα του δέρματος.

Στην περίπτωση της περιποίησης του δέρματος, η φράση αναφέρεται στη χρήση χαμηλότερων συγκεντρώσεων ενός δραστικού συστατικού ή μικρότερης ποσότητας ενός προϊόντος για τη βελτίωση της ανεκτικότητάς του. Με λίγο πειραματισμό, μπορεί να σε βοηθήσει να βρεις την τέλεια ποσότητα και δύναμη προϊόντος για το δέρμα σου. Παρακάτω θα βρεις όσα πρέπει να γνωρίζεις.

Ο απόλυτος οδηγός της φθινοπωρινής ρουτίνας περιποίησης του δέρματος

 

Πώς προέκυψε η «μικροδοσολογία»
«Για ένα διάστημα, οι άνθρωποι είχαν κάπως καταλήξει σε αυτήν την ιδέα του «περισσότερο είναι καλύτερο», πιστεύοντας ότι όσο υψηλότερη ήταν η συγκέντρωση και όσο πιο ενεργά συστατικά έβαζαν στο δέρμα τους, τόσο καλύτερα τα αποτελέσματα», λέει η δερματολόγος Marisa Garshick. «Αλλά αυτό που οι άνθρωποι άρχισαν να συνειδητοποιούν, καθώς αναγνωρίσαμε τη σημασία του δερματικού φραγμού και τη διατήρησή του, είναι ότι αυτό στην πραγματικότητα δεν είναι πολύ καλό για το δέρμα».

Όταν χρησιμοποιείς εξαιρετικά υψηλές συγκεντρώσεις ενεργών συστατικών, μπορεί να καταστρέψεις τον φραγμό του δέρματος σου σε σημείο που το δέρμα ευαισθητοποιείται, πράγμα που σημαίνει ότι «δεν μπορεί να αμυνθεί ενάντια σε πολλές άλλες περιβαλλοντικές επιρροές που συνήθως θα μπορούσε να αντέξει», λέει η δερματολόγος Rachel Nazarian. Οι αναζητήσεις δερματικών φραγμών έχουν ανέβει τον περασμένο χρόνο και το skin cycling, μια μέθοδος εφαρμογής περιποίησης δέρματος που δίνει προτεραιότητα στην αποκατάσταση του φραγμού, είναι δημοφιλής στο TikTok. Τώρα, πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να μετριάσουν τη ρουτίνα τους και η μικροδοσολογία είναι ένας τρόπος για να γίνει αυτό.

Αυτές τις μέρες, οι δερματολόγοι κατευθύνουν τους ανθρώπους σε αυτή τη διαδικασία απολέπισης, ενσωματώνοντας συστατικά σε χαμηλότερη συγκέντρωση και ίσως όχι τόσο συχνά όσο ένας τρόπος για να επιτρέψουμε στο δέρμα να ανέχεται αυτά τα συστατικά χωρίς να αντιμετωπίζει πολύ ερεθισμό.

Πώς η μικροδοσολογία μπορεί να αποτρέψει το ευαισθητοποιημένο δέρμα
Μερικά από τα πιο ισχυρά συστατικά φροντίδας του δέρματος, όπως η ρετινόλη και ορισμένα υδροξυοξέα, έχουν τον υψηλότερο κίνδυνο ερεθισμού
. Αν και αυτές οι δραστικές ουσίες είναι αποτελεσματικές για την αναδόμηση της επιδερμίδας (τα ρετινοειδή το κάνουν διεγείροντας τον κυτταρικό κύκλο, ενώ τα AHA και BHA απολεπίζουν χημικά), εάν είσαι υπερβολική, θα απογυμνώσεις το δέρμα σου - και τελικά δεν θα λάβεις τα λαμπερά αποτελέσματα που αναζητάς.

«Η ιδέα πίσω από τη μικροδοσολογία είναι ουσιαστικά να δίνει σε άτομα με όλους τους τύπους δέρματος την ευκαιρία να δοκιμάσουν όλα αυτά τα διαφορετικά συστατικά και να αναγνωρίσουν ότι ακόμη και εκείνοι με το πιο ευαίσθητο δέρμα μπορεί να είναι σε θέση να αντέξουν συστατικά εάν γίνεται αργά», λέει η Garshick.
Ένας τρόπος για να ξεκινήσεις τη μικροδοσολογία είναι να χρησιμοποιήσεις χαμηλότερες συγκεντρώσεις (ή περιεκτικότητες) αυτών των δραστικών συστατικών. Αυτή η μέθοδος σε κάνει να χρησιμοποιείς πιο αδύναμες επαναλήψεις σε πιο τακτικά χρονικά διαστήματα—πράγμα που θα σου δώσει συγκρίσιμα αποτελέσματα. Ο πλαστικός και ιδρυτής της εταιρείας KaramMD, το παρομοιάζει με την άσκηση. «Αν κάνεις μια προπόνηση 10 ή 15 λεπτών κάθε μέρα, αυτό είναι πολύ καλύτερο από το να κάνεις μια προπόνηση 30 λεπτών μία ή δύο φορές την εβδομάδα», λέει.

Εκτός από την αλλαγή της ισχύος των ενεργών συστατικών, μπορείς επίσης να κάνεις μικροδοσολογία στα προϊόντα που έχεις ήδη, εφαρμόζοντας λιγότερα από αυτά σε κάθε εφαρμογή. Για παράδειγμα τα ρετινοειδή είναι γνωστά για το ότι προκαλούν ερεθισμούς στις πρώτες ημέρες χρήσης, τόσο πολύ εύκολα με τη χρήση τους μερικές φορές την εβδομάδα και την καθημερινή χρήση. Αλλά η δερματολόγος Deidre Hooper συνιστά στους ασθενείς της να χρησιμοποιούν ρετινοειδή καθημερινά από την αρχή.

Για να μειώσεις τον ερεθισμό, συμβουλεύει να χρησιμοποιείς μικρές ποσότητες προϊόντος και να το εφαρμόζεις μόνο εκεί που το δέρμα σου μπορεί να το αντέξει. «Αν κάτι αισθάνεσαι κόκκινο και ευαίσθητο, μπορείς να το παραλείψεις σε αυτές τις περιοχές», λέει. Άλλοι γιατροί συνιστούν να αναμίξεις το ρετινοειδές σου με ενυδατική κρέμα για να αραιώσεις τη δύναμή του ή να δημιουργήσεις ένα «σάντουιτς ρετινόλης» (ένα στρώμα ενυδατικής κρέμας, ακολουθούμενο από ένα ρετινοειδές, με ένα άλλο στρώμα ενυδατικής κρέμας) για να βελτιώσεις την ανεκτικότητα του δέρματος.

Ένα πράγμα που πρέπει να έχεις κατά νου: Εάν αισθάνεσαι έντονη αίσθηση καψίματος μια αντίδραση όταν εφαρμόζεις ένα συγκεκριμένο προϊόν, η μικροδοσολογία δεν θα το κάνει να εξαφανιστεί. Και το να προσπαθείς να βάλεις δύναμη μέσω της δυσφορίας μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη ζημιά μακροπρόθεσμα.

«Αν εισάγεις κάτι και νιώσεις αμέσως το δέρμα σου είτε να καίγεται είτε να τσιμπάει, ή την επόμενη μέρα αισθάνεσαι ερυθρότητα ή ξηρότητα ή ξεφλούδισμα, μάλλον δεν είσαι κατάλληλη για αυτό το συστατικό», λέει η Garshick. «Δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται όλα τα συστατικά σε όλους τους τύπους δέρματος».
Η μικροδοσολογία μπορεί επίσης να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των προϊόντων σου

Ακόμα κι αν η υπερβολική χρήση ενός συγκεκριμένου συστατικού δεν ευαισθητοποιεί το δέρμα σου, σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί απλώς να είναι χαμένη. «Ακριβώς επειδή προσθέτεις περισσότερα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα ωφελήσει περισσότερο το δέρμα σου», λέει ο καλλυντικός χημικός Javon Ford. «Αν χρησιμοποιείς πάρα πολλά, σπαταλάς αυτά τα χρήματα». Με άλλα λόγια, το σώμα σου μπορεί να απορροφήσει συγκεκριμένη ποσότητα από ένα ενεργό προϊόν και η μικροδοσολογία με μικρότερες ποσότητες ενός προϊόντος είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δεις εάν μπορείς να προστατεύσεις το δέρμα σου χρησιμοποιώντας λιγότερη ποσότητα.

«Αν το δέρμα σου αισθάνεται εξίσου καλά χρησιμοποιώντας λιγότερα, τότε χρησιμοποίησε λιγότερο. Οι οδηγίες είναι πάντα ασαφείς όταν λένε ‘Χρησιμοποιήστε ποσότητα μπιζελιού’, λέει ο Ford. «Το πλεονέκτημα της μικροδοσολογίας είναι εάν δεν παρατηρήσεις μια αλλαγή στην απόδοση, τότε έχεις βρει τη χρυσή αναλογία του πόσο προϊόν θα πρέπει να προσθέσεις στο πρόσωπό σου, ώστε να μπορείς να αξιοποιήσεις τα χρήματά σου σε σχέση με το να προσθέσεις περισσότερα και να έχεις το ίδιο όφελος».

Ο οδηγός της Kate Moss για ομορφιά και την αποκατάσταση ευεξίας

 

Συστατικά που πρέπει (και δεν πρέπει) να εφαρμόζεις σε μικροδόσεις
Όταν πρόκειται για συστατικά που προορίζονται να ενισχύσουν το δέρμα, όπως απολεπιστικά ή ρετινοειδή, μη διστάσεις να δοκιμάσεις τη μικροδοσολογία.

«Κάποιος βαθμός ερεθισμού και ξηρότητας, καθώς και το κάψιμο και το τσούξιμο μπορεί να είναι φυσιολογικά, ειδικά σε αυτά τα αρχικά στάδια εισαγωγής ενός νέου δραστικού συστατικού», λέει η Garshick. «Η πρόκληση με την εφαρμογή ενός ενεργού συστατικού όταν το δέρμα είναι ήδη σε κίνδυνο είναι ότι θα καταλήξεις σε αυτόν τον κύκλο όπου γίνεται όλο και λιγότερο εύκολο να το ανεχτείς». Χρησιμοποιώντας χαμηλές συγκεντρώσεις, μπορείς να αποφύγεις να κολλήσεις σε αυτόν τον κύκλο που οδηγεί σε ευαισθητοποιημένο δέρμα.

Αυτό που δεν θέλεις να τσιγκουνευτείς είναι προστατευτικά συστατικά, όπως αντηλιακά ή αντιοξειδωτικά. «Μην μειώσεις την ποσότητα του αντηλιακού που εφαρμόζεις κάθε μέρα γιατί έχει μια τυπική ποσότητα που πρέπει να εφαρμοστεί για να διατηρηθεί η αποτελεσματικότητα», λέει η Garshick. Μερικά αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη C, προστατεύουν το δέρμα όλη την ημέρα, και θέλεις να έχεις αρκετή ποσότητα από αυτά για να λάβεις τα οφέλη τους. 

Συνολικά, η μικροδοσολογία έχει να κάνει με το να ακούς το δέρμα σου και τις ανάγκες του. Μην εφαρμόσεις τόσο πολύ προϊόν που καταλήγει σπατάλη ή τόσο λίγο που δεν κάνει τίποτα. Παρατήρησε το δέρμα σου σε όλη τη διαδικασία και τελικά θα βρεις αυτό που σου ταιριάζει.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ