Δυσλεξία δεν σημαίνει απαραιτήτως σχολική αποτυχία, αρκεί να αναγνωριστεί και να αντιμετωπιστεί έγκαιρα.
Eχει χαμηλές επιδόσεις στο σχολείο, διαβάζει συλλαβιστά, τα γραπτά του δεν διαβάζονται... Ισως δεν είναι επιλογή του παιδιού να είναι κακός μαθητής. Οταν μιλάμε για δυσλεξία, πρόκειται για πραγματική δυσκολία να κατανοήσει και να μάθει γράμματα και αριθμούς, και παρόλο που ξεκινά με όρεξη το σχολείο, στη συνέχεια αδρανεί ή παρουσιάζει άρνηση, επηρεασμένο από τη δυσκολία αυτή.
Για αυτό, ο έγκαιρος εντοπισμός της δυσλεξίας είναι κομβικής σημασίας όχι μόνο για τη βελτίωση της μαθησιακής ικανότητας του παιδιού, αλλά και για την αποφυγή όσο αυτό είναι δυνατόν- άλλων εκδηλώσεων που συνδέονται με τις δυσκολίες στο μαθησιακό περιβάλλον, όπως η επιθετικότητα.
Πώς θα καταλάβω αν το παιδί είναι δυσλεκτικό;
Παρά τις ιδιαιτερότητες, τα δυσλεξικά παιδιά δεν αντιμετωπίζουν δυσκολία στη μάθηση καθαυτήν. Συχνά, μάλιστα, έχουν ιδιαίτερα γρήγορη αντίληψη και συνδυαστική ικανότητα και κατανοούν πλήρως τα νοήματα, όπως, π.χ., τα ιστορικά γεγονότα, παρόλο που δεν θυμούνται χρονολογίες κ.λπ.). Η εξατομικευμένη παρέμβαση (π.χ. βοήθεια από άτομα ή κέντρα που ειδικεύονται σε ανάλογες διαταραχές), η συνεργασία των γονιών με τους εκπαιδευτικούς και, πάνω απ’ όλα, η άφθονη υπομονή είναι απαραίτητα για να ενισχυθούν όχι μόνον οι σχολικές επιδόσεις του παιδιού, αλλά και η αυτοεκτίμηση και η ισορροπία του σε κάθε επίπεδο.
Ευχαριστούμε για τη συνεργασία την κ. Σάντρα Μαρίνου, ψυχολόγο, ειδική σε θέματα μαθησιακών δυσκολιών.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο www.dyslexia.gr, το site της Ελληνικής Εταιρείας Δυσλεξίας.
ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ ΒΟΝΤΑ