Πανελλήνιες εξετάσεις: Πέντε συμβουλές -εκτός από το διάβασμα- που θα βοηθήσουν την κατάσταση | μαμα & παιδι , παιδι | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΜΑΜΑ & ΠΑΙΔΙ / ΠΑΙΔΙ
11:01
15/6

Πανελλήνιες εξετάσεις: Πέντε συμβουλές -εκτός από το διάβασμα- που θα βοηθήσουν την κατάσταση

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Πρεμιέρα για τις φετινές εξετάσεις σήμερα (15/6/2020) και η αγωνία κορυφώνεται για τους μαθητές που συμμετέχουν σε αυτές -αλλά και για τις οικογένειές τους.

Ως προς το μαθησιακό κομμάτι της προετοιμασίας των υποψηφίων, τον λόγο έχουν οι ίδιοι και οι καθηγητές τους, χωρίς αμφιβολία. Ως προς τα υπόλοιπα, χρειάζεται ένα "χεράκι" βοηθείας και από άλλους.

Το σπίτι, για παράδειγμα. Τον καιρό αυτό, που ορίζεται ως "ώρα μηδέν" καθώς από σήμερα ξεκίνησαν επισημα οι εξετάσεις, θα πρέπει όλοι όσοι ζουν μαζί με έναν υποψήφιο να φροντίζουν να ελέγχουν όσο καλύτερα γίνεται τις όποιες εντάσεις και να διατηρούν μία σχετική ηρεμία στον χώρο.

Ένα άλλο σημείο που χρειάζεται προσοχή -όσο παράξενο κι αν ακούγεται για πολλούς- είναι η διατροφή. Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι μια ποικίλη και ισορροπημένη διατροφή συνεισφέρει θετικά στην καλή λειτουργία του εγκέφαλου. Ιδανικά, θα πρέπει οι μαθητές να βρίσκονται σε ανάλογο πρόγραμμα όλη τη χρονιά, ωστόσο, ποτέ δεν είναι αργά για... ένταξη και προσαρμογή σε ένα πιο ισορροπημένο -για την περίσταση- διαιτολόγιο.

Ορίστε 5 σημεία-κλειδιά, λοιπόν, που θα βοηθήσουν τον κάθε υποψήφιο. Εκτός από το διάβασμα, φυσικά! Σημεία που έχουν τη σημασία τους για κάθε άλλη στιγμή, όμως σε αυτή "ζυγίζουν" περισσότερο.

1. Δεν παραλείπουμε ποτέ πρωινό. Το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Δημητριακά ολικής αλέσεως (π.χ. ψωμί, βρώμη), γαλακτοκομικά (π.χ. γάλα ή τυρί), καρύδια ή βραστό αβγό και φρούτο αποτελούν εξαιρετικό συνδυασμό.

2. Αποφεύγουμε τα "βαριά" φαγητά. Ιδιαίτερα το βράδυ. Με δεδομένο ότι οι εξετάσεις εξελίσσονται τις πρωινές ώρες, το τελευταίο πράγμα που θα ήθελε κάποιος υποψήφιος είναι να ξυπνήσει με καούρες και πόνο στο στομάχι από κάτι που έφαγε το προηγούμενο βράδι. Σε γενκές γραμμές, τηγανητά, τσιγαριστά, σάλτσες, μπαχαρικά και ζωικά λίπη καλό είναι να αποφεύγονται αυτές τις μέρες, όπως επίσης και τα τρόφιμα στα οποία υπάρχει δυσανεξία, φυσικά. Και προτιμούμε να καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά.

3. Πίνουμε πολύ νερό. Ναι. Ξέρουμε ότι ξέρετε πόσο σημαντικό είναι να είστε πάντα ενυδατωμένοι. Τι κάνετε όμως γι' αυτό; Πάντα ένα μπουκάλι νερό στο χέρι. Γεμίζουμε συνέχεια και πίνουμε.

4. Περιορίζουμε τη ζάχαρη. Εντάξει, τη σοκολατίτσα τη θέλουμε για τόνωση που και που. Η υπερβολή όμως στα γλυκά μόνο καλό δεν κάνει. Και το θέμα δεν αφορά στη ζυγαριά. Στο πλαίσιο αυτό αποφεύγουμε τα έτοιμα γλυκά με τις ζύμες και προτιμούμε σπιτικά ή μαύρη σοκολάτα.

5. Προτιμούμε τσάι αντί για καφέ: Λόγω της περιεκτικότητάς του σε αντιοξειδωτικά, L-θειανίνη και τεΐνη, η λελογισμένη κατανάλωση τσαγιού επιδρά ευνοϊκά στην πνευματική εγρήγορση, χωρίς να προκαλεί νευρικότητα.

Υπάρχουν φυσικά και τα συπληρώματα διατροφής, τα οποία, όμως, καλό είναι να επιλεχθούν κατόπιν συνεννόησης με κάποιον γιατρό, για να μην υπάρξουν παρενέργειες που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη συνολική προσπάθεια όλου του έτους -ή μάλλον, των τελευταίων ετών!

Αυτά, καλή αρχή και καλή δύναμη για τη συνέχεια.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ