Σπ. Παπαδόπουλος: "Το ότι δεν έχω μία είναι δική μου αναπηρία"

21.03.2011
Οι επιθέσεις που δέχτηκε για το υπέρογκο (;) ποσό της αμοιβής του, η μείωση που ζήτησε ο ίδιος προσωπικά, η κόντρα του με τη Σεμίνα Διγενή, η πιθανότητα ενός νέου κύκλου των Απαράδεκτων και η θέση του απέναντι στις βολές που δέχεται η Ζέτα Μακρυπούλια. Ο Σπύρος δίνει μια απάντηση για όλα και αποδεικνύει ότι δεν υπήρξε ποτέ τυχαία προσωπικότητα.

Οι επιθέσεις που δέχτηκε για το υπέρογκο (;) ποσό της αμοιβής του, η μείωση που ζήτησε ο ίδιος προσωπικά, η κόντρα του με τη Σεμίνα Διγενή, η πιθανότητα ενός νέου κύκλου των Απαράδεκτων και η θέση του απέναντι στις βολές που δέχεται η Ζέτα Μακρυπούλια. Ο Σπύρος δίνει μια απάντηση για όλα και αποδεικνύει ότι δεν υπήρξε ποτέ τυχαία προσωπικότητα.

Ηρθα να παρακολουθήσω τον «Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού» λίγο πριν απ’ τη συνάντησή μας και παρατήρησα ότι ο κόσμος σε θεωρεί δικό του άνθρωπο. Μιλούσαν για τον «Σπύρο τους». Αυτό είναι η σημαντική κατάκτηση και η μεγαλύτερη ανταμοιβή μου. Η Αλίκη μού το είχε πρωτοπεί. «Μόνο εσένα και εμένα μας φωνάζουν με τα μικρά μας ονόματα». Απ’ την άλλη όμως με εγκλωβίζει κάπου αυτό στις επιλογές μου. Δύσκολα μπορώ να αποφασίσω να κάνω κάτι που δεν θα το περιμένουν από μένα. Οχι ότι δεν χαίρομαι να κάνω τα έργα που ανεβάζω, αλλά δεν μπορώ να τολμήσω κάτι απρόβλεπτο γι’ αυτούς. «Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού» του Ντάριο Φο μπορεί να έχει γραφτεί πριν από 40 χρόνια, μα μιλά για διαφθορά, κατάχρηση εξουσίας, διαπλοκή και πολιτική ασυδοσία κι αυτό το κάνει εξαιρετικά σημερινό. Η διαφθορά είναι εδώ, η ασυδοσία επίσης και είναι αυτές που μας οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού που είμαστε σήμερα. Νιώθω χρέος μου να προσφέρω γέλιο αλλά παράλληλα να ανεβάσω στη σκηνή τη διαφθορά και να τη δείξω με το δάχτυλό μου τη στιγμή που ο κόσμος είναι τόσο οργισμένος.

Η Αλίκη, μια και την ανέφερες, εγκλωβίστηκε στον φόβο της αυτό και έχασε τη χαρά τού να ρισκάρει.

Προσπαθώ να παίξω μ’ αυτά τα όρια. Να ανεβάσω μια κωμωδία, αλλά να ’χει και δεύτερο επίπεδο, να περνάει μηνύματα όπως κάνει τώρα αυτή η παράσταση. Δεν με αφορά να κάνω «φτηνή» κωμωδία. Μου φέρανε τέτοια έργα που μπορεί να γέμιζαν τα ταμεία, αλλά τα έδωσα πίσω.

Υπήρξαν φορές που ένιωσες να καβαλάς το καλάμι; Η περίοδος των «Απαράδεκτων» εκτίναξε τις μετοχές σου στο κόκκινο. Δεν ένιωσες ούτε στιγμή να το χάνεις το μέτρο;

Ούτε το ένιωσα,ούτε το έχασα! Λίγη εξυπνάδα να έχεις -κι εγώ είμαι αρκετά έξυπνος- δεν μπορείς να μπαίνεις σε τέτοια «τριπάκια». Υπήρξε τύχη, υπήρξαν συγκυρίες, υπήρξε χημεία στους «Απαράδεκτους» κι έγινε αυτή η πολύ μεγάλη επιτυχία που έγινε. Οφειλόταν στη Δημητρούλα, στην παρέα μας, στο καλό χιούμορ. Δεν οφειλόταν σε μένα για να ανέβω στο καλάμι και να θεωρήσω ότι ήμουν ο καλύτερος ηθοποιός του κόσμου. Είναι βλακώδες να «καβαλήσεις καλάμι».

Πολλά νέα παιδιά πάντως κάνουν μια σειρά και αμέσως έχουν απαιτήσεις.

Να προσέξουν γιατί η ελεύθερη πτώση θα τους πονέσει πολύ! Και να δουλέψουν στο θέατρο, εκεί ζυμώνεται ο ηθοποιός. Καλή η τηλεόραση, έχει δύναμη, όχι όμως τη δύναμη που ’χει το θέατρο. Μου έδωσε πολλά η τηλεόραση. Αλλά άνετα θα μπορούσα να την αφήσω. Δεν κάνω πια σίριαλ και το πιο πρόσφατο που έκανα ήταν γιατί έπρεπε να στηρίξω την παραγωγή και τη δουλειά. Θέλω να κάνω θέατρο κυρίως και το «Στην υγειά μας» που είναι ένα αγαπημένο μου κομμάτι.

Αρα δεν είσαι εκτός σίριαλ επειδή δεν δέχεσαι να κατεβάσεις το κασέ σου, όπως κάνουν κάποιοι άλλοι συνάδελφοί σου;

Καμία σχέση! Τι ηλίθια τακτική κι αυτή του τύπου «Δεν ρίχνω το κασέ μου»! Βλέπεις να γκρεμίζονται τα πάντα και δεν θες να χαλάσεις το κασεδάκι σου; Μα καθόλου μυαλό δεν έχουν πλέον; Αν είχα χρήματα να ζήσω, θα έκανα μονάχα θέατρο.

Τώρα αυτό το «αν είχα χρήματα» θα κεντρίσει πολλούς. Είπαν ότι παίρνεις 50.000 ευρώ το επεισόδιο για να κάνεις το «Στην υγειά μας».

Είπαν, έγραψαν, έριξαν λάσπη, έδωσαν χτυπήματα κάτω απ’ τη μέση γιατί τους βόλευε και γιατί είχαν διαταχτεί γι’ αυτό, αλλά θέλεις να απαντάω στις κακεντρέχειες; Εβγαλα πολλά λεφτά απ’ την τηλεόραση και πώς θα μπορούσε να γίνει αλλιώς αφού έχω κάνει αμέτρητα χιλιόμετρα σ’ αυτήν. Το ότι δεν έχω μία είναι θέμα προσωπικής μου... αναπηρίας ?θέλει ταλέντο να μαζεύεις χρήματα. Εγραψαν τερατώδη ψέματα και το μεγαλύτερο ήταν ότι έπαιρνα ως αμοιβή τα 50-60.000 ευρώ που κόστιζε το κάθε επεισόδιο. Λάσπη, λάσπη, λάσπη. Θέλησαν να με θάψουν σ’ αυτήν, μα δεν τα κατάφεραν γιατί τίποτα δεν ίσχυε. Ξέρεις τι μέτρησε πολύ για μένα; Οτι έρχονταν σπουδαίοι άνθρωποι, εκλεκτοί δημιουργοί στην εκπομπή και με στήριζαν λέγοντας στον κόσμο ότι όλα αυτά ήταν βρώμικα παιχνίδια. Αλλά τελικά φάνηκε η αλήθεια. Κι αυτή είναι η πιο μεγάλη μου ανταμοιβή. Οτι ξέρουν ότι ο Σπύρος τους δεν έγινε κι αυτός λαμόγιο!

Σου ζητήθηκε να μειωθούν τα χρήματά σου για την εκπομπή;

Το ζήτησα εγώ ο ίδιος. Μόνος μου είπα ότι δέχομαι μια περικοπή της τάξης του 25% και ζήτησαν ένα επιπλέον 5% και το δέχτηκα. Αυτό που με πίκρανε είναι ότι πελέκησαν και την εκπομπή δημιουργώντας μας σοβαρά προβλήματα. Εχουμε κωλύματα με ορχήστρες που πρέπει να κάνουν πρόβες, παίρνουμε με τα αυτοκίνητά μας τους καλεσμένους γιατί δεν υπάρχουν λεφτά για ταξί. Είμαστε στην 7η χρονιά της εκπομπής κι ενώ έχουμε νούμερα, είμαστε πάρα πολύ στριμωγμένοι οικονομικά!

Αν ζητήσουν να συνεχίσετε και του χρόνου θα συναινέσεις;

Η εκπομπή είναι αγαπημένο μου κομμάτι, και κομμάτι αγαπημένο του κόσμου. Ναι, θα συναινέσω, ελπίζοντας να μας στηρίξουν πιο θερμά οικονομικά -την παραγωγή, όχι εμένα. Το ξεκαθαρίζω αυτό, μην πουν πάλι ότι κυνηγάω λεφτά!

Ξέρεις τι θα ’θελε ο κόσμος; Να είχαμε ένα νέο κύκλο των «Απαράδεκτών» σας.

Το ’χουμε συζητήσει πολλές φορές με τη Δημητρούλα και θα το έκανε με χίλια, αλλά μας λείπει πολύ ο Βλάσσης. Θέλαμε να κάνουμε την παρέα στα 50-κάτι της, αλλά χωρίς εκείνον δεν υπάρχει παρέα, δεν το τολμάμε και δεν μας πηγαίνει.

Πώς διαχειρίστηκες τον χαμό του Μπονάτσου;

Ηταν και είναι δύσκολο. Θυμάμαι, το έμαθα νωρίς τα ξημερώματα έπειτα από παράσταση. Χτύπησε το τηλέφωνό μου και μου ζήτησαν να μιλήσω για κείνον. Δεν ήξεραν ότι το αγνοούσα. Είναι μια ανοιχτή πληγή πάντα για μένα ο χαμός του. Και κάθε μέρα τον χαιρετάω. Μένω στα νότια κι ερχόμενος στο κέντρο περνώ απ’ το Α' Νεκροταφείο. Τον χαιρετάω και όταν έρχομαι και όταν γυρίζω πίσω.

Πάμε και στην «κόντρα» σου με τη Σεμίνα Διγενή.

Ποτέ δεν υπήρξε κόντρα με την κοπέλα. Με είχε καλέσει σε εκπομπές της δυο-τρεις φορές και είχαμε περάσει εξαιρετικά.

Μέχρι τη στιγμή που έκανες εκπομπή τύπου Σεμίνας, έτσι;

Δεν ξέρω τι τύπου ήταν ή δεν ήταν. Είχα κάνει πρόταση στο Mega χρόνια πριν για μια εκπομπή μουσικής. Ολα πήγαιναν καλά, θα ξεκινούσαμε με τον Μητροπάνο, μα προέκυψαν θάνατοι και πολύ άσχημες καταστάσεις και το αφήσαμε. Χρόνια μετά το έπιασα ξανά, με μεγάλη αγάπη για το καλό τραγούδι, που είχε για τα καλά εξοστρακιστεί από τα ραδιόφωνα, και ήρθε το «Στην υγειά μας». Κάποιους τους βόλεψε να κάνουν συγκρίσεις και να στήσουν κόντρες, αλλά ποτέ δεν με αφορούσαν αυτά.

Ισως έφταιξε η «σπόντα» ότι έπαιρνε τα διπλάσια χρήματα η Σεμίνα.

Αναφέρθηκα στην παραγωγή της, που ήταν δύο φορές πιο ακριβή από τη δική μας συγκριτικά και μόνο, χωρίς καμιά διάθεση καυστικής κριτικής στο πρόσωπό της. Καλώς τα έπαιρνε η κοπέλα για το προϊόν της, γιατί τόσο έκανε. Από εκεί και πέρα το έχασα το «έργο». Εμαθα ότι απάντησε μέσα από το site της. Δεν έχω τίποτα μαζί της, θέλω να το ξεκαθαρίσω. Είναι αυτή που είναι, κατάφερε τόσες πρωτιές, γιατί να ’χω κόντρα μαζί της;

Σου έγιναν προτάσεις να πας την εκπομπή σου σε ιδιωτικά κανάλια και δεν το έκανες παρά τις δελεαστικές απολαβές.

Γιατί το «Ελα εδώ να σου δώσουμε τα διπλά και τα τριπλά» σε μένα δεν ισχύει, γιατί δεν ήμουν, δεν είμαι, ούτε και θα γίνω ποτέ μου αρσενική πόρνη της τηλεόρασης. Στηρίζω την κρατική τηλεόραση γιατί είμαι και λίγο Ελληνάρας, μ’ αρέσει που μας βλέπει όλος ο πλανήτης, έχω σταθερή έδρα. Να πάω στο Mega με τα διπλά και μετά με τα τριπλά στον Alpha και να είμαι γύρω γύρω για να πιάσω τα περισσότερα; Ε, όχι!

Τελευταίο αφήνω το σίριαλ «Μακρυπουλαίοι και ΧρηστοΛούληδες». Η Ζέτα που παίξατε μαζί στο «Κλειδί του παραδείσου» είναι τελικά ηθοποιός;

Η Ζέτα ήταν πάντα διαβασμένη και φιλότιμη στο γύρισμα, ήταν δουλευταρού, έκανε το καλύτερο που μπορούσε και αγωνιούσε για να προχωρά και να πετυχαίνει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Δεν την ενδιαφέρει η ταμπέλα «ηθοποιός» τη Ζέτα -ξέρω πολύ καλά πόσο δεν παριστάνει την ηθοποιό και ξέρω ότι γνωρίζει πως πρέπει να μάθει πράγματα. Είναι συνεπής, μελετηρή, πρόθυμη και δεν τις καταλαβαίνω τις τόσες επιθέσεις. Ποιες είναι τέλος πάντων αυτές οι «ηθοποιάρες» που μόνο αυτοί είναι και κανείς άλλος; Δεν πήγε να παίξει τον «Ματωμένο Γάμο» η Ζέτα. Και να σου πω και κάτι άλλο; Δεν τον βρίζω εγώ αυτόν τον συνάδελφο, τον Λούλη, που δεν τον ξέρω, αλλά λένε ότι είναι καλός ηθοποιός. Πες μου όμως τι κερδίζει με το να εκθέτει έτσι έναν άνθρωπο. Κερδίζει κάτι αυτός ή το θέατρο; Ας έχει την όποια γνώμη για τον εαυτό του μόνο. Και γιατί δεν κράζει τους άλλους του «εμπορικού» που μπροστά τους η Ζέτα κάνει κουλτούρα; Το τι υποκουλτούρα «τηλεοπτική» υπάρχει στη σκηνή δεν λέγεται και μέσα σ’ όλο αυτό μας πειράζει η Μακρυπούλια;

Data Bank

  • Μετράει 32 χρόνια στον χώρο.Ξεκίνησε την καριέρα του πολύ δυναμικά παίζοντας κλασικό ρεπορτόριο πλάι στους «μεγάλους» του είδους -Βογιατζή, Ευαγγελάτο κ.λπ.- αλλά οι μετοχές του εκτινάχτηκαν από τους «Απαράδεκτους» που έγραψαν τη δική τους ιστορία και αγαπήθηκαν όσες λίγες σειρές.
  • Έχει κάνει πολλές επιτυχημένες σειρές και εκπομπές, με το «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος» να θεωρείται και να είναι απ’ τα παιχνίδια που έσκισαν σε θεαματικότητες.
  • Είναι παντρεμένος με την ηθοποιό Αθηνά Τσιλύρα κι έχει έναν γιο, ο οποίος είναι η μεγάλη του αδυναμία.
  • Έχει ένα φουσκωτό το οποίο λατρεύει και μόλις βρίσκει ευκαιρία δραπετεύει με αυτό.
  • Ενα άλλο του μεγάλο πάθος είναι οι μηχανές μεγάλου κυβισμού, με τις οποίες τρέχει πολύ, αλλά έπειτα από ένα σοβαρό ατύχημα που είχε, μετακινείται πια κυρίως με το αυτοκίνητό του.

Συνέντευξη στον Βασίλη Μπουζιώτη

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΖΑΝΤΕ