Tips για να κάνει το παιδί ότι του λες! | μαμα & παιδι , καθε μερα μαμα | womenonly.gr
15:48
28/11/2016

Tips για να κάνει το παιδί ότι του λες!

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Αν το παιδί σου με το που λες κάτι σε ακούει και τρέχει να ικανοποιήσει την παράκλησή σου, όπως για παράδειγμα να φάει ή να τακτοποιήσει το δωμάτιό του, δε χρειάζεται να διαβάσεις αυτό το άρθρο. Αν όμως ανήκεις κι εσύ στην κατηγορία των απεγνωσμένων μαμάδων που πασχίζουν να πείσουν τα ανυπάκουα παιδάκια τους, αυτές οι συμβουλές ίσως σου δώσουν λύση.

Μερικές απλές τεχνικές – που εφαρμόζονται κατά κόρον στη περίπτωση των ενηλίκων – μπορούν να κάνουν τα παιδάκια υπάκουα αγγελούδια χωρίς φωνές κι απειλές.

Η αλλαγή του τρόπου με τον οποίο ζητάμε κάτι και η επιλογή των κατάλληλων λέξεων μπορούν να δώσουν λύση και να επιφέρουν δραστικές αλλαγές στη συμπεριφορά ενός παιδιού. Απλά βηματάκια όπως η διαγραφή των αρνητικών λέξεων από το λεξιλόγιό μας αλλά και η επίκληση στο συναίσθημα κάνουν θαύματα.

Οι τεχνικές που περιγράφουμε είναι βασισμένες στην τέχνη της πειθούς και της επιρροής που συνήθως χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία της διαφήμισης αλλά και στον κλάδο των πωλήσεων για να πείσουν τους καταναλωτές αλλά όπως φάινεται έχουν εφαρμογή και στα παιδιά.  

10 μαγικές τεχνικές κάνουν τα παιδιά πιο υπάκουα 

 

10 μαγικές τεχνικές κάνουν τα παιδιά πιο υπάκουα 

Tips για απεγνωσμένες μαμάδες

1. Να λες τι θέλεις να κάνει κι όχι τι δε θέλεις 

 Οι περισσότερες μαμάδες κολλούν στο αρνητικό και γρήγορα αυτό μετατρέπεται σε γκρίνια. Φράσεις όπως "Μην αφήσεις το δωμάτιο ακατάστατο", "Γιατί πάντα παρατάς τα παπούτσια μέσα στη μέση;" " Πόσες φορές θα σου πω να..."  είναι αντιπαραγωγικές και μεταφράζονται σε γκρίνια. Όταν μιλάμε με αρνητισμό, δύσκολα τα αιτήματά μας θα εισακουστούν. Αντίθετα αν δωθεί θετικό πρόσημο, το αποτέλεσμα θα είναι σαφώς καλύτερο. Φράσεις όπως "Ας αφήσουμε το δωμάτιο όπως το βρήκαμε καθαρό. Τι λες να μαζέψουμε τα παιχνίδια από το πάτωμα;" ή "Τα παπούτσια μπαίνουν στην παπουτσοθήκη, μπορείς να τα βάλεις;" είναι πιο πιθανό να έχουν αποτέλεσμα, 

2. Δημιούργησε την ψευδαίσθηση της επιλογής 

Αν φωνάζεις στο παιδί σου "Βιάσου να ντυθείς, θα αργήσεις στο σχολείο" δεν πρόκειται να παρακινήσει το παιδί σου, όπως θα έκανε η ψευδαίσθηση της επιλογής. Δοκίμασε να θέσεις ερωτήματα του στιλ: "Ποιο μπλουζάκι θα φορέσεις: το μπλε ή το κόκκινο;", "Θα βάλεις πρώτα το παντελόνι ή τη μπλούζα;" Με αυτόν τον τρόπο το παιδί κάνοντας την επιλογή θα συμφωνήσει να ντυθεί χωρίς αντίδραση. 

Αλλά και στην περίπτωση που δε θέλει να κάνεις τις ασκήσεις του για το σχολείο μπορείς και πάλι να του δώσεις δυνατότητα επιλογής του στιλ: Θα ξεκινήσεις με τα μαθηματικά ή με τη νεοελληνική γλώσσα; Το ίδιο φυσικά μπορεί να γίνει και το φαγητό: "Θα φας πρώτα το μπρόκολο ή τα καρότα;". 

 

3. Μίλα σαν να είναι δεδομένο πως θα κάνει ότι ζητάς 

Η λέξη "όταν" κάνει θαύματα. Τι εννοούμε; Δώσε στο παιδί το μήνυμα πως πρέπει να γίνει η εργασία που του αναθέτεις για ν΄ακολουθήσει κάτι άλλο.

"Όταν τακτοποιήσεις το δωμάτιό σου, θα φάμε", "Όταν τελειώσεις με τα μαθήματά σου, θα πάμε βόλτα στο πάρκο" , "Όταν ντυθείς, μπορούμε να πάμε να πάρουμε το πρωινό μας": Όλες οι προτάσεις δίνουν κίνητρο ενώ ταυτόχρονα θεωρούν ως δεδομένο πως θα εκτελεστεί η εργασία που έχουμε αναθέσει. 

Για καλύτερα αποτελέσματα αυτής της τεχνικής δοκίμασε να βάλεις δύο προϋποθέσεις στην πρόταση όπως για παράδειγμα: «Όταν τελειώσεις με την ανάγνωση, θα παρατηρήσεις πόσο εύκολο είναι να μάθεις την ορθογραφία. 

4. Δημιούργησε ένα λεκτικό δεσμό

Δημιουργώντας ένα λεκτικό δέσιμο με το παιδί μπορεί να χρησιμεύσεις σαν ένα καλό εργαλείο για να κερδίσεις την προσοχή τους. Βάζοντας για παράδειγμα τον εαυτό σου στη θέση του ή το αντίστροφο θα μπορέσεις να εισακουστείς

«Κι εγώ όπως κι εσύ θέλω να…», «Είσαι σαν εμένα, ξέρεις πως μπορείς να διαβάσεις καλύτερα με ένα τακτοποιημένο γραφείο.

 

5. Πες ευχαριστώ εκ των προτέρων

Συνηθίζουμε να ευχαριστούμε κάποιον μόλις δούμε αποτέλεσμα, ωστόσο, η ευχαριστία εκ των προτέρων έχει καλύτερα αποτελέσματα, ειδικά όταν αναφερόμαστε στα παιδιά. Τα παιδάκια εκ φύσεως θέλουν να γίνουν αρεστά και να ευχαριστήσουν τους γονείς τους, οπότε το να εισπράξουν την αποδοχή και την επιβράβευση πριν κάνουν κάτι κατά μια έννοια θα τα υποχρεώσει να το κάνουν.

Την επόμενη φορά που θα ζητήσεις από το παιδί σου να κλείσει την τηλεόραση, να πλύνει τα χέρια του ή να έρθει στο τραπέζι για φαγητό μην ξεχάσεις να πεις προκαταβολικά το «ευχαριστώ». Είναι ένας θαυμάσιος τρόπος για να εξασφαλίσεις πως το αίτημά σου δε θα αγνοηθεί. Από τη στιγμή που έχεις ήδη ευχαριστήσει, θα νιώσει την υποχρέωση να κάνει αυτό που του ζητάς.

6. Μίλα πάντα με επιχειρήματα

Τις περισσότερες φορές περιμένουμε από τα παιδιά να κάνουν ότι τους ζητάμε χωρίς να κατανοήσουν το λόγο για τον οποίο πρέπει να ακολουθήσουν την προτροπή μας. Εξηγώντας τους γιατί τους ζητάμε κάτι, η απαίτησή μας έχει άλλη βαρύτητα. Σε κάθε περίπτωση οφείλεις να εξηγείς το «γιατί» ζητάς κάτι.

Αν για παράδειγμα η μουσική παίζει στη διαπασών μπορείς να πεις «Μήπως να χαμηλώσουμε την ένταση; Είναι ώρα κοινής ησυχίας και ενοχλούνται οι γείτονες». 

 

7. Χρησιμοποίησε ισχυρές λέξεις

Χρησιμοποιώντας ισχυρές λέξεις που τραβούν την προσοχή όπως για παράδειγμα «Σκέψου», «Κοίτα» κι άλλες δίνει ένα ισχυρό μήνυμα στο παιδί πως πρέπει να γίνει αυτό που λες. Παράλληλα, προσπάθησε να δημιουργήσεις ένα κίνητρο λέγοντας πχ «Για σκέψου, πόσο όμορφα θα νιώσεις όταν τελειώσεις με τα μαθήματά σου» ή δώσε βαρύτητα με το «Κοίτα, αυτό που πρέπει να γίνει είναι…».

8. Βάλε θετικό πρόσημο στη γκρίνια

Μερικά παιδιά έχουν τη συνήθεια να διαμαρτύρονται και να βρίσκουν δικαιολογίες κάθε φορά που τους ζητάς να κάνουν κάτι. Για παράδειγμα μπορεί να σου πει ότι έχει πολύ ζέστη και δεν μπορεί να τακτοποιήσει το δωμάτιό του. Προσπάθησε να δώσεις λύση σε αυτό το πρόβλημα για να νιώσει αναγκασμένο να κάνει εν τέλει τη δουλειά. Πες για παράδειγμα πως «Αν άνοιγε τον παράθυρο ή το κλιματιστικό ίσως ήταν καλύτερα». Από την άλλη αν βλέπει αρνητικά το γεγονός ότι πρέπει να τακτοποιήσει το δωμάτιο και φέρνει σαν δικαιολογία το ότι μοιράζεται το χώρο με το αδελφάκι του, πρότεινε να τακτοποιήσει μόνο τη μεριά του, το δικό του κρεβάτι και βιβλιοθήκη. 

 

9. Χρησιμοποίησε καθοδηγητικές ερωτήσεις

Κάνοντας συγκεκριμένες ερωτήσεις είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να καθοδηγήσεις το παιδί να κάνει τις επιθυμητές επιλογές. Εκτός από το θετικό πρόσημο είναι σημαντικό να κάνεις το παιδί να αισθανθεί πως έχει ενεργό συμμετοχή και να δώσει μόνο του λύσεις.

Παραδείγματα:

«Αν ανησυχείς τόσο για τις εξετάσεις σε αυτό το μάθημα μήπως να βεβαιωνόσουν πως θα διαβάσεις καλά;»

Δε σου αρέσει ο καθηγητής στο φροντιστήριο Αγγλικών γι΄ αυτό δεν αποδίδεις; Θέλεις να βάλεις τώρα τα δυνατά σου και να ψάξουμε μαζί γι΄ άλλο φροντιστήριο την επόμενη χρονιά; 

10. Βοήθησε το παιδί να σταματήσει να λέει «Δε μπορώ»

Το παιδί σου χρησιμοποιεί συχνά τη φράση «δε μπορώ» και προδικάζει κάθε πιθανότητα επιτυχίας; Για να βοηθήσεις το παιδί σου ν΄ αφήσει αυτή την κακή συνήθεια τόνισε το γεγονός πως όλα μπορούν ν΄ αλλάξουν αρκεί να υπάρχει θέληση.

Για παράδειγμα:

«Δε μπορώ να λύσω τις ασκήσεις των μαθηματικών»

Οι σωστές απαντήσεις

«Απλά δεν έχεις βρει ακόμη τον τρόπο που λύνεται η συγκεκριμένη άσκηση. Αν προσπαθήσεις λιγάκι θα δεις πως θα την λύσεις»

«Εδώ έλυσες δυσκολότερες ασκήσεις. Απλά κάπου έχεις κολλήσει».

Η ιδέα είναι να μιλήσεις στο παιδί για όσα μπορεί να κάνει κι όχι για όσα δε μπορεί. Σε γενικές 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ