Tι πρέπει να τρώει το μωρό σου στον πρώτο χρόνο της ζωής του | μαμα & παιδι , καθε μερα μαμα | womenonly.gr
12:10
18/7

Tι πρέπει να τρώει το μωρό σου στον πρώτο χρόνο της ζωής του

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Αναμφίβολα ο ερχομός του μωρού σου είναι ότι πιο όμορφο έχεις ζήσει μέχρι τώρα. Όμως μαζί με το νέο μέλος της οικογένειας στο σπίτι (ειδικά αν γίνεσαι μαμά για πρώτη φορά) καταφτάνει και το άγχος. Πόσο γεύματα πρέπει να τρώει; Πόσα γραμμάρια; Κάθε πόση ώρα; Αυτές και άλλες πολλές ερωτήσεις στριφογυρνάνε ασταμάτητα στο κεφάλι σου. Μην απελπίζεσαι όμως. Μαζί με την υγεία του μωρού προέχει και η δική σου υγεία. Άλλωστε δεν είσαι η πρώτη μητέρα στον κόσμο που καλείται να μεγαλώσει το μωράκι της.

Το WomenOnly σε συνεργασία με τον διαιτολόγο-διατροφολόγο Νικόλαο Κριαρά, σου δίνει έναν σημαντικό οδηγό σίτισης για το πρώτο έτος της ζωής του.

 

0 έως 4 μηνών

  • Μητρικό γάλα, συχνά γεύματα, 8 τουλάχιστον.
  • Βρεφικό γάλα, 150 έως 900 γραμμάρια.
  • Δημητριακά κ ψωμί, καθόλου.
  • Φρούτα, καθόλου.
  • Λαχανικά, καθόλου.
  • Πρωτεΐνη, καθόλου

Διάβασε επίσης: 5 μυστικά για να μεγαλώσεις έξυπνα παιδιά

4 έως 6 μηνών

  • Μητρικό γάλα, συχνά γεύματα, 6 τουλάχιστον.
  • Βρεφικό γάλα, 670 έως 1120 γραμμάρια.
  • Δημητριακά και ψωμί, συσκευασμένο ρύζι, βρώμη ή σίκαλη. Αναμιγνύετε 2 -3 κουταλιές της σούπας με το έτοιμο γάλα, το μητρικό γάλα ή το νερό.
  • Φρούτα, καθόλου.
  • Λαχανικά, καθόλου.
  • Πρωτεΐνη, καθόλου.
  • Να σημειωθεί ότι η Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία, συστήνει τον αποκλειστικό θηλασμό έως βασικό και minimum διάστημα το πρώτο 6μηνο της ζωής του παιδιού.

 

6 έως 8 μηνών

  • Μητρικό γάλα, αναλόγως τη ζήτηση , 5 τουλάχιστον.
  • Βρεφικό γάλα, 670 έως 900 γραμμάρια.
  • Δημητριακά και ψωμί, οι περισσότερες ποικιλίες συσκευασμένων βρεφικών δημητριακών 1 -2 κουταλιές της σούπας , δύο φορές την ημέρα.
  • Φρούτα, φρέσκα, βρασμένα, πολτοποιημένα ή στυμμένα φρούτα, 120γρ.
  • Λαχανικά, ζωμός λαχανικών ή πολτοποιημένα λαχανικά, αποφύγετε το καλαμπόκι.
  • Πρωτεΐνη, καθόλου.

Διάβασε και αυτό: Τα 4 πράγματα που δεν πρέπει να εγκαταλείψεις όταν γίνεις μαμά

8 έως 10 μηνών

  • Μητρικό γάλα, αναλόγως τη ζήτηση.
  • Βρεφικό γάλα, 430 έως 900 γραμμάρια.
  • Δημητριακά και ψωμί, βρεφικά δημητριακά ή ζεστά δημητριακά, 8 έως 10 κουταλιές της σούπας. Ψωμί ή κρακερς ΑΝΑΛΑΤΑ.
  • Φρούτα, ξεφλουδισμένα, μαλακά πολτοποιημένα ή σε μικρά κομμάτια, 150 γραμμάρια.
  • Λαχανικά, μαγειρεμένα και πολτοποιημένα, φρέσκα ή κατεψυγμένα 150 γραμμάρια
  • Πρωτεΐνη, άπαχο κρέας, κοτόπουλο και ψάρι ( ζωμός, ψιλοκομμένα ή σε μικρές μερίδες, μαλακά κομμάτια πάντα, 3 - 4 κουταλιές της σούπας την ημέρα. Κρόκος αυγού. Γιαούρτι. Μαλακό τυρί. Μαγειρεμένα ξερά φασόλια.

 

10 έως 12 μηνών

  • Μητρικό γάλα, αναλόγως τη ζήτηση.
  • Βρεφικό γάλα, 430 έως 670 γραμμάρια.
  • Δημητριακά και ψωμί, ζεστά ή κρύα χωρίς ζάχαρη δημητριακά 60γρ. Ψωμί 30γρ. Ρύζι, μαλλιά αγγέλου ή σπαγγέτι 60γρ - 4 δόσεις ημερησίως.
  • Φρούτα, όλα τα φρέσκα φρούτα, ξεφλουδισμένα και χωρίς τα σπόρια τους, 120 γρ. ημερησίως.
  • Λαχανικά, μαγειρεμένα σε μικρά κομμάτια, 120 γρ. ημερησίως.
  • Πρωτεΐνη, μικρά μαλακά κομμάτια κρέατος, ψαριού ή κοτόπουλου 4 με 5 κουταλιές της σούπας την ημέρα. Ολόκληρο αυγό. Τυρί. Γιαούρτι. Μαγειρεμένα ξερά φασόλια.
  • Στο γιαούρτι καλό είναι, να του δίνεις κατσικίσιο κι ως δεύτερη επιλογή τα γιαούρτια με πέτσα.

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ