Πρωινό ξύπνημα για το σχολείο: 3 βασικά προβλήματα και πώς να τα αντιμετωπίσεις | μαμα & παιδι , καθε μερα μαμα | womenonly.gr
12:16
12/9

Πρωινό ξύπνημα για το σχολείο: 3 βασικά προβλήματα και πώς να τα αντιμετωπίσεις

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Τα σχολεία άρχισαν και τα πρωινά της εβδομάδας γίνονται και πάλι μια δύσκολη ρουτίνα για όλους τους γονείς, για μια σειρά από λόγους. Δοκίμασε,λοιπόν, αυτές τις λύσεις σε συνηθισμένες, αλλά κουραστικές, καταστάσεις με το ξύπνημα των παιδιών για το σχολείο.

Τα πρωινά της εβδομάδας είναι κουραστικά, μόνο από τη φύση τους: Υπάρχουν αμέτρητα πράγματα να κάνεις, αλλά όχι πολύς χρόνος για να τα κάνεις. Πρόσθεσε και μερικά ακόμα άτομα στο μίγμα και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εμπειρία μπορεί να σε κουράσει και μόνο με τη σκέψη. Δεν μπορούμε να υποσχεθούμε ότι δεν θα υπάρξουν ξεσπάσματα (από παιδιά ή γονείς), αλλά μπορούμε να σου προτείνουμε στρατηγικές, όπως τις περιγράφει το todaysparent, για να επιλύσεις με επιτυχία μερικά από τα κοινά πρωινά διλήμματα.

Αυτές είναι οι 3 πιο δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να αντιμετωπίσεις το πρωινό πριν το σχολείο ή τον παιδικό σταθμό:

Δεν υπάρχει ποτέ αρκετός χρόνος

Αν κάθε πρωινό μοιάζει σαν μια τρελή βιασύνη επειδή το παιδί σου σηκώνεται αργά, μην αλλάξεις τη ρουτίνα σου, πριν υπολογίσεις τι ώρα κοιμάται το παιδί σου. «Αν κοιμούνται στις 10 το βράδυ και ξυπνάνε στις 8 το πρωί, δεν ξυπνούν αργά αλλά απλά κοιμούνται λίγο

», λέει η Julie Romanowski, εκπαιδευτής γονέων στο Βανκούβερ. Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής αναφέρει ότι τα παιδιά ηλικίας ενός και δύο ετών χρειάζονται 11 έως 14 ώρες ύπνου, ενώ τα παιδιά ηλικίας τριών έως πέντε ετών χρειάζονται 10 έως 13 ώρες. Οι αριθμοί αυτοί περιλαμβάνουν και υπνάκους κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τα παιδιά ηλικίας έξι μέχρι δώδεκα χρειάζονται 9 με 12 ώρες κάθε βράδυ.

Εάν το παιδι σου δεν κοιμάται αρκετά, τότε θα πρέπει προφανώς να προσπαθήσεις για να το βάζεις στο κρεβάτι νωρίτερα. Αλλά κατά τη διάρκεια της μετάβασης ή αν το παιδί σου κοιμάται περισσότερο από τον μέσο όρο του ύπνου, το κλειδί για ένα ομαλό πρωινό είναι να έχεις τα πάντα έτοιμα την προηγούμενη νύχτα ή τουλάχιστον, πριν σηκωθεί.

Διάβασε και αυτό: To παιδί σου πεινάει συνέχεια; 5 πιθανοί λόγοι και πώς να τους αντιμετωπίσεις

Επίσης, ακόμα και αν είναι το τελευταίο πράγμα για το οποίο έχεις χρόνο, προσπάθησε να αφιερώσεις μόνο ένα λεπτό για ένα τρυφερό ξύπνημα του παιδιού σου, συμβουλεύει η Sarah Rosensweet, εκπαιδεύτρια γονέων στο Τορόντο. «Πριν του πεις βιαστικά," Έλα! Σήκω! Δεν έχουμε πολύ χρόνο!", να του δώσεις μια αγκαλιά και ένα χάδι», λέει. Αυτή η γρήγορη στιγμή σύνδεσης μπορεί να συμβάλλει αρκετά προς την κατεύθυνση της συνεργασίας κατά τη διάρκεια του πρωινού τρεξίματος.

Τι όμως γίνεται όταν πάντα αργείς και αυτό δεν έχει καμία σχέση με τους χρόνους ξυπνήματος; Ίσως χρειαστεί να δεις ρεαλιστικά το πόσος χρόνος χρειάζεται για να ολοκληρώσει το παιδί σου τα καθήκοντά του. Σίγουρα, θα χρειαστεί μόνο δύο λεπτά για να βάλει τα παπούτσια του, αλλά εάν χρειάζεται 10 λεπτά κάθε πρωί, ίσως θα πρέπει να το οργανώσεις καλύτερα.

 

Το παιδί σου αρνείται να φάει πρωινό

Όλοι θέλουμε τα παιδιά μας να φεύγουν με γεμάτο στομάχι, καθώς λένε ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Αλλά τι γίνεται αν το παιδί σου δεν τρώει;

Υπάρχουν δύο πιθανά ζητήματα εδώ, λέει η Romanowski: το παιδί που δεν πεινάει αμέσως μόλις ξυπνήσει και αυτό που απλά δεν θέλει να σταματήσει αυτό που κάνει για να καθίσει στο τραπέζι.

Για να ανταπεξέλθεις σε κάθε σενάριο, κάνε το πρωινό ένα μέρος της πρωινής ρουτίνας, είτε το παιδί σου τρώει συνήθως είτε όχι. «Αν το αγνοήσεις ή το παραβλέψεις μπορεί να το ωθήσει σε μια πιο αρνητική συνήθεια», συμβουλεύει η ειδικός. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αναγκάσεις το παιδί σου να φάει. Αντ 'αυτού, αφιέρωσε λίγο χρόνο για να του εξηγήσεις γιατί θέλεις να έχει ένα θρεπτικό πρωινό, να του ορίσεις τις προσδοκίες για την πρωινή ρουτίνα και στη συνέχεια να φτιάξετε μαζί μια λίστα αγαπημένων φαγητών. Το επόμενο πρωί, να το ρωτήσεις τι θέλει από τη λίστα.

Αν του προσφέρεις καθημερινά πρωινό, αλλά το παιδί σου απλά δεν τρώει πολλά ή κάποια από αυτά που του προσφέρεις, προσπάθησε να μην ανησυχείς, λέει η διαιτολόγος Cara Rosenbloom. Δώσε του ένα θρεπτικό σνακ για να έχει μαζί του στο αυτοκίνητο ή το σχολικό.

Αυτό το διάβασες; 5 μυστικά για να μεγαλώσεις έξυπνα παιδιά

Το παιδί σου ξυπνά πολύ νωρίς

Όταν το παιδί σου ξυπνάει από τα άγρια χαράματα, το πρόβλημα - εκτός από το γεγονός ότι είναι χαράματα – είναι ότι υπάρχει πάρα πολύς χρόνος για να γεμίσεις προτού να χρειαστεί να φύγετε για σχολείο ή τον παιδικό σταθμό. Πώς το παροτρύνεις να προετοιμαστεί όταν δεν υπάρχει πραγματική βιασύνη; Και αν έχει πάει να παίξει, πώς θα καταφέρεις να το βάλεις στη διαδικασία του πρωινού χωρίς να χρειαστεί να υπάρξει ένας πρωινός καυγάς;

Το κλειδί εδώ, λέει η Romanowski, είναι να ελαχιστοποιήσεις τον αριθμό των φορών που το παιδί σου πρέπει να επιλέξει μεταξύ της βαρετής διαδικασίας της προετοιμασίας και της διασκεδαστικής δραστηριότητας που θα προτιμούσε να κάνει. «Ως ενήλικες, το βλέπουμε σαν “Βούρτσισε τα δόντια σου και γύρνα πίσω”, αλλά για ένα παιδί, η μετάβαση ανάμεσα σε κάτι διασκεδαστικό και κάτι όχι τόσο διασκεδαστικό, θα απαιτήσει πολύ χρόνο και καθοδήγηση από τους γονείς», λέει η Romanowski. Και ποιος έχει την υπομονή για αυτό, το πρωί;

Προτείνει να βεβαιωθείς ότι το παιδί σου, είναι τελείως έτοιμο- δόντια βουρτσισμένα, ντυμένο, γεμάτη τσάντα - πριν το αφήσεις να παίξει. Με αυτόν τον τρόπο, δεν του γκρινιάζεις να αφήσει τα παιχνίδια του και να φάει πρωινό και δεν διακινδυνεύεις να χάσεις χρόνο. Αν προτιμάς να αφήσεις το παιδί σου με τις πιτζάμες και τα παιχνίδια μέχρι να έρθει η ώρα να προετοιμαστείτε, δοκίμασε να χρησιμοποιήσεις ένα χρονοδιακόπτη ή οποιοδήποτε οπτικοακουστικό τρικ σου αρέσει, για να σηματοδοτεί όταν πρέπει να σταματήσει το παιχνίδι και να ξεκινήσει η πρωινή ρουτίνα.

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ