Δεν κοιμάται το μωρό σου; Έτσι μπορείς να φτιάξεις το πρόγραμμα ύπνου του | μαμα & παιδι , καθε μερα μαμα | womenonly.gr
15:00
24/8

Δεν κοιμάται το μωρό σου; Έτσι μπορείς να φτιάξεις το πρόγραμμα ύπνου του

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

4 βήματα για πιο σταθερό και φυσιολογικό ύπνο

Η φροντίδα ενός νεογέννητου μπορεί να φέρει μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, αλλά ταυτόχρονα και ταλαιπωρία και στέρηση ύπνου. Είναι γεγονός: τα νεογέννητα δεν μπορού να κοιμηθούν τη νύχτα - και συνεπώς, ούτε και οι μαμάδες τους.

Τα καλά νέα είναι ότι από τους 3 έως 6 μήνες τα μωρά τυπικά αναπτύσσουν τακτικές συνήθειες ύπνου και μπορούν να κοιμούνται μέχρι την αυγή. Καθώς ο εγκέφαλος του μωρού ωριμάζει κατά τους πρώτους μήνες, πιθανότατα θα αρχίσεις να παρατηρείς ένα μοτίβο ύπνου - αν και μπορεί να μην είναι το μοτίβο που θέλεις.

Βοήθησε το μωρό σου να αναπτύξει μια καλή ρουτίνα ύπνου ακολουθώντας αυτά τα απλά βήματα:

1. Αναγνώρισε τα σημάδια ότι το μωρό σου είναι κουρασμένο
Το μωρό σου θα σου δείξει με τον τρόπο του ότι χρειάζεται να κοιμηθεί. Παρατήρησε αυτά τα κοινά σημάδια κόπωσης:

Τρίψιμο των ματιών
Χασμουρητό
Κοιτάζει μακριά από εσένα
Δείχνει μια γενικότερη ενόχληση

Μην περιμένεις μέχρι το μωρό σου να εξαντληθεί για να το βάλεις στο κρεβάτι. Ένα νεογέννητο μωρό δυσκολεύεται να αποκοιμηθεί. Προσπάθησε να το προλάβεις παρατηρώντας τα σημάδια ότι είναι κουρασμένο πριν αρχίσει να γκρινιάζει και να κλαίει.

2. Όρισε τον κύκλο ύπνου του

 

Από την αρχή, προσπάθησε να διδάξεις στο μωρό σου ότι "η νύχτα είναι για να κοιμόμαστε και η μέρα για να περνάμε καλά".

 

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, κάνε τα πράγματα πιο δυναμικά και ενεργά για το μωρό σου. Παίξε μαζί του και προσπάθησε να το κρατήσεις ξύπνιο αφού φάει, αλλά μην ανησυχείς αν χρειαστεί ένα μικρό υπνάκο.

Όταν σκοτινιάσει, τάισε το σε ένα ημι-σκοτεινό δωμάτιο, περιόρισε όσα μπορεί να το διεγείρουν και σταδιακά, θα μάθει ότι η μέρα είναι για διασκέδαση και η νύχτα όχι, οπότε θα μπορεί να κοιμάται όταν έξω είναι σκοτάδι.

3. Ξεχώρισε το φαγητό από τον ύπνο
Μετά από τον πρώτο μήνα, μην αφήσεις το μωρό σου να κοιμηθεί όταν το ταίζεις ή το κουνάς, επειδή πρέπει να μάθει πώς να κοιμάται από μόνο του.

Αν κοιμάται και συνεχίζει όταν το ταϊζεις, σταμάτα και βάλε το στο κρεβάτι. Μερικοί γονείς προσπαθούν να πιέσουν το μωρό να πιει περισσότερο γάλα ή να φάει περισσότερη τροφή για να το κάνουν να κοιμηθεί στο πρόγραμμα πρόγραμμα του ή να κοιμηθεί περισσότερο. Αυτό δεν είναι καλό για το μωρό, γιατί ακριβώς όπως και εσύ, όταν θα έχει φάει πάρα πολύ, δε θα μπορεί να ξεκουραστεί και να κοιμηθεί άνετα.

4. Μην ξυπνάς το μωρό σου για να το ταίσεις μετά τους 2 μήνες
Εάν το μωρό σου παίρνει βάρος σωστά, δεν χρειάζεται να το ξυπνήσεις τη νύχτα για να το ταίσεις μετά από 2 μήνες. Το μωρό σου πρέπει να βρει το δικό του πρόγραμμα ύπνου. Εάν τρώει περισσότερο τη διάρκεια της ημέρας, δεν χρειάζεται να ξυπνήσει και να φάει τη νύχτα.

 

Διάβασε επίσης: Το να ταΐζουμε τα ευέξαπτα και ανήσυχα βρέφη για να ηρεμήσουν, δεν είναι η καλύτερη επιλογή

 

Αυτές είναι μερικές περιπτώσεις όπου θα πρέπει να ξυπνήσεις το μωρό σου:

Είναι από 0 έως 2 μηνών:
Σε αυτήν την ηλικία, κοιμάται περισσότερο την ημέρα απ'όσο τη νύχτα και χάνει το τάισμα του κατά τη διάρκεια της μέρας. Μην το αφήσεις να μείνει νηστικό για πάνω από 4 ώρες. Μπορεί να χρειαστεί να το ξυπνήσεις για να το ταΐσεις τη νύχτα, αλλά ίσως είναι καλύτερα να προσπαθήσεις να αλλάξετε τις συνήθειες της ημέρας αντί να συνεχίζεις να το ξυπνάς κάθε 4 ώρες τη νύχτα για να το ταΐσεις.

Ο παιδίατρος του μωρού σου θα σου δώσει τις σωστές συμβουλές, και ίσως χρειαστεί να προσαρμόσεις τις τροφές του.

Θυμήσου να διατηρήσεις τις προσδοκίες σου ρεαλιστικές. Για τους πρώτους μήνες του μωρού σου, θα πρέπει να περιμένεις έναν απρόβλεπτο, σποραδικό ύπνο. Προσπάθησε να κοιμηθείς όταν θα κοιμάται και το μωρό, γιατί μπορεί να είναι η μόνη ξεκούραση που θα πάρεις για κάποιο χρονικό διάστημα!

Αν ο ρυθμός ύπνου του μωρού αλλάξει ξαφνικά, έλεγξε το για πιθανά συμπτώματα ασθένειας. Θα μπορούσε να είναι ένα προειδοποιητικό σημάδι μολύνσεως των αυτιών, ή απλώς μια νέα στροφή στην ανάπτυξή του.