Ρένος Χαραλαμπίδης: «Αν μου έλεγαν να δώσω τον ορισμό του βλάκα θα έλεγα ότι είναι αυτός που νομίζει ότι όλα περνάνε από το χέρι του» | κοσμικα , interview | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΣΜΙΚΑ / INTERVIEW
9:08
22/12/2019

Ρένος Χαραλαμπίδης: «Αν μου έλεγαν να δώσω τον ορισμό του βλάκα θα έλεγα ότι είναι αυτός που νομίζει ότι όλα περνάνε από το χέρι του»

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Ποια ερωτήματα θέτει ο ίδιος στον εαυτό του; Με ποιο ψέμα ξεκίνησε την καριέρα του; Υπάρχουν άνθρωποι που του χρωστάνε; Έχει σκεφτεί τον εαυτό του με οικογένεια; Ποιο ψέμα δεν θα ξεχάσει ποτέ; Τι φοβάται περισσότερο; Ποιο είναι το πιο μεγάλο του όνειρο;

Σε αυτές και πολλές ακόμα ερωτήσεις, απαντά o Ρένος Χαραλαμπίδης στη Νικολέτα Μακρή και το WomenOnly.gr, με αφορμή το θεατρικό έργο «Όλιβερ Τουίστ» όπου πρωταγωνιστεί για δεύτερη σεζόν.

Βρισκόμαστε λίγες ημέρες πριν τελειώσει το 2019. Πώς θα κλείσει για εσένα αυτή η δεκαετία;

Τελειώνω την τρίτη μου δεκαετία ως ηθοποιός με έναν σπουδαίο ρόλο του κλασικού ρεπερτορίου. Παίζω στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού τον κακό στον Όλιβερ Τουίστ, τον περιβοήτο Φάγκιν, o oποίος έχει ερμηνευτεί παγκοσμίως από μεγάλους ηθοποιούς και το θεωρώ ένα προσωπικό μου καλλιτεχνικό μου στοίχημα. Αυτός ο ρόλος έρχεται σε συνέχεια με τον Ιούλιο Καίσαρα του Σαίξπηρ που έπαιξα στο Θέατρο Τέχνης το 2018 και η παράσταση περιόδευσε στην Ιταλία αποσπώντας πολύ καλές κριτικές. Ενδιάμεσα μέσα στο 2019 έκανα δύο εμφανίσεις στο Μέγαρο Μουσικής. Η πρώτη μου εμφάνιση ήταν ένας μονόλογος μου σε ένα έργο σχετικά με τη ζωή του Νίκου Σκαλκώτα που λεγόταν Cadenza και η δεύτερη ήταν μια παράσταση που λεγόταν «Μπαλάντα στους άδοξους ποιητές των αιώνων». Έτσι λοιπόν κλείνει για εμένα η τρίτη δεκαετία ως ηθοποιός.

Από ποια ηλικία τα παιδιά μπορούν να παρακολουθήσουν την παράσταση «Όλιβερ Τουίστ»;

Από το δημοτικό και μετά. Είναι παιδική η παράσταση αλλά τα παιδιά σήμερα δεν είναι τα παιδιά που ήταν. Τα παιδιά σήμερα έχουν τόσες προσλαμβάνουσες που απαιτείται μια παράσταση για παιδιά, να έχει όλες τις προδιαγραφές μιας παράστασης για μεγάλους. Και μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά συνοδεύονται πάντα, δεν έρχονται μόνα τους.

Ένα παιδί που θα έρθει να δει την παράσταση τι θα αποκομίσει από αυτή;

Αυτό που εμείς ξεκάθαρα περνάμε στα παιδιά είναι ότι στο τέλος θα κερδίσει το καλό. Το κακό έχει κοντά ποδάρια και ίσως κερδίζει λίγο στην αρχή αλλά στο τέλος αυτό που έχει σημασία είναι ότι κερδίζει το καλό. Το καλό τέλος είναι ο τρόπος που εμείς βλέπουμε τα πράγματα. Σημασία δεν έχει τι συνέβη αλλά πώς εμείς ερμηνεύσαμε αυτό που συνέβη.

Δεν σε έχουμε δει πολλές φορές σε παιδικές παραστάσεις.

Αυτή είναι η τρίτη φορά. Η πρώτη φορά ήταν πριν αρκετά χρόνια που είχα παίξει στο Μέγαρο Μουσικής στον «Μαγικό Αυλό» κρατώντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο και κατόπιν στο θέατρο Ακροπόλ όπου πρωταγωνίστησα στην «Ψαρόσουπα» μια πολύ μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία του 2013. Θεωρώ ότι το παιδικό θέατρο μου πάει πολύ.

Υπάρχουν στιγμές στη ζωή σου που μέσα σου αισθάνεσαι ακόμα παιδί;

Μέσα μου έχω όλους τους εαυτούς μου που έχω υπάρξει. Είμαι και παιδί, είμαι και έφηβος, είμαι και νεαρός είμαι και ώριμος. Και επειδή κοντεύω πια τα 50, θεωρώ ότι ωριμότητα είναι όλοι αυτοί οι εαυτοί να συνυπάρχουν μέσα μου δημιουργικά. Και νιώθω ότι το παιδί που κάποτε υπήρξα, είναι μέσα μου ολοζώντανο αλλά δεν του δίνω τα ηνία. Εγώ ως ενήλικας κατευθύνω το παιδί που κάποτε υπήρξα και το έχω μέσα μου.

Νιώθεις ότι είσαι ο απόλυτος ρυθμιστής της ζωής σου;

Όχι βέβαια, δεν είμαι ανόητος. Αυτά μόνο οι βλάκες τα πιστεύουν. Αν μου έλεγαν να δώσω τον ορισμό του βλάκα θα έλεγα ότι είναι αυτός που νομίζει ότι όλα περνάνε από το χέρι του. Γιατί υπάρχει και η τύχη, υπάρχουν και οι άλλοι άνθρωποι που βλέπουν διαφορετικά τον κόσμο και πολλές φορές μπορώ να συγκρουστώ μαζί τους. Όχι δεν είμαι, λοιπόν, ο απόλυτος ρυθμιστής της ζωής μου αλλά κατά ένα μεγάλο ποσοστό είμαι γιατί ξέρω πια τι δεν θέλω. Το τι θέλω είναι κάτι το οποίο μεταβάλεται συνέχεια. Το τι δεν θέλω όμως παραμένει σταθερό.

Τι κρατάς από παιδικά σου χρόνια;

Κρατάω από την παιδική μου ηλικία την έκπληξη. Τότε που όλα μου φαίνονταν καινούργια. Τότε που κοίταξα τον κόσμο για πρώτη φορά. Προσπαθώ να έχω το βλέμα του ανθρώπου, του παιδιού που κοιτάει τον κόσμο σαν να είναι η πρώτη φορά.

Τι μπορεί να σε προσγειώσει;

Η επανάληψη των ίδιων των εμπειριών. Εγώ δεν είμαι από τους ανθρώπους που λένε ότι αν ξαναζούσα από την αρχή θα έκανα τα ίδια λάθη. Υπάρχουν πάρα πολλά λάθη να κάνεις στη ζωή, γιατί να κάνεις τα ίδια;

Τι σημαίνει για εσένα οικογένεια; Έχεις σκεφτεί τον εαυτό σου παντρεμένο με παιδί;

Οικογένεια για εμένα είναι ο πυρήνας. Αν είχα σκεφτεί τον εαυτό μου με οικογένεια και παιδί, τότε θα είχα κάνει οικογένεια και παιδί. Όμως απολαμβάνω πολύ την οικογένεια των γονιών μου. Έχω δύο ηλικιωμένους γονείς που τους χαίρομαι. Είμαι άνθρωπος που πιστεύει στους οικογενειακούς θεσμούς, όμως ο δρόμος της ζωής μου μέχρι τώρα δεν με οδήγησε εκεί.

Τι έγινε εκεί; Δεν ήθελες ή δεν έτυχε;

Είναι ο συνδυασμός τις περισσότερες φορές που τυχαίνει. Στη δικιά μου περίπτωση και δεν ήθελα και δεν έτυχε. Γενικώς, τώρα είμαι έτοιμος να θέσω στον εαυτό μου ερωτήματα όπως το γιατί δεν παντρεύτηκα και τα σχετικά.

Όταν είμαστε ερωτευμένοι πιστεύεις ότι γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι;

Όχι βέβαια. Ίσα ίσα ο έρωτας μας κάνει χειρότερους. Όταν ερωτεύεσαι διακινδυνεύει η ζωή σου, η υπαρξή σου, η δομή σου, απαιτείς από τον άλλο να ανταποκριθεί ολικά στο αίσθημά σου. Ο έρωτας είναι μια κατάσταση πολέμου και με τον εαυτό σου και με τον άλλον.

Πριν από λίγο είπες ότι πλησιάζεις τα 50. Περνάτε και εσείς οι άνδρες κρίση ηλικίας ή τελικά αυτό είναι πιο πολύ θέμα των γυναικών;

Εγώ περνάω κρίση κάθε τρία χρόνια (γέλια) απλά η γυναίκα έχει πιο πολύ θέμα με το χρόνο γιατί είναι και η βιολογία της τέτοια. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην σκέφτεται τον χρόνο. Είμαστε όλοι μας θνητοί. Δύο πράγματα απασχολούν τον άνθρωπο: ο χρόνος και το χρήμα.

Φοβίες έχεις;

Και βέβαια έχω φοβίες. Όχι πολύ μεγάλες, δεν μπορώ να πω ότι είμαι φοβικός αλλά από την άλλη πλευρά ας πούμε με τα φίδια παγώνω.

Με τους ανθρώπους-φίδια;

Οι άνθρωποι-φίδια δεν με πλησιάζουν. Μάλλον τους είμαι εξαιρετικά απωθητικός, έχουν ένστικτο και φεύγουν από κοντά μου.

Μετά την ενασχόλησή σου με την πολιτική αισθάνεσαι ότι υπάρχουν άνθρωποι που σε έχουν στη μπούκα για ότι και αν κάνεις;

Τώρα πια όχι. Υπήρξαν όμως πάρα πολλοί. Το καλό όταν αναμειγνύεσαι με την πολιτική είναι ότι μένουν οι συνεντεύξεις. Δηλαδή ότι είπα το 2012 βγήκε κατά γράμμα. Δεν παίρνω πίσω ούτε μια λέξη. Όλοι αυτοί που με απείλησαν οι οποίοι θα με κρεμάγανε και δεν ξέρω τι άλλο θα έκαναν, εξαφανίστηκαν, δεν υπάρχουν πουθενά. Και τι να πουν πια για την αριστερά! Τότε μας λέγανε μνημονιακούς. Τώρα ποιος Συριζαίος μπορεί να με πει μνημονιακό; Δηλαδή κατέρρευσε η αντιπαράθεση και τράπηκαν σε ολική φυγή. Τότε βέβαια αντιμετώπισα απειλές για τη ζωή μου, ευθείες επιθέσεις, να σου πω μόνο ότι 10 Ιανουαρίου του 2016 που έπαιζα στο θέατρο Αθηνά, μπήκαν μέσα 50 κουκουλοφόροι σε ένα θέατρο που ήταν γεμάτο από κόσμο, πρώτα ρώτησαν αν ήμουν επί σκηνής και μου είπαν «έλα να σε κρεμάσουμε φασίστα».

Φοβήθηκες εκείνη τη στιγμή για τη ζωή σου;

Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ να πω ότι δεν φοβήθηκα, απλά δεν μπορώ να πω ότι πάγωσα και από τον φόβο μου. Μπορούσαν να με λιντσάρουν αλλά το θέατρο είχε μέσα 300 άτομα.

Υπάρχουν άνθρωποι που σου χρωστάνε και σου έχουν φερθεί αχάριστα;

Όχι, δεν το έχω επιτρέψει εγώ. Εγώ είμαι από αυτούς που θυμίζω στους άλλους ότι μου χρωστάνε κάτι. Και επίσης, απαιτώ όταν ξεχνιέμαι να μου το θυμίζουν και οι άλλοι αν χρωστάω κάτι.

Ποιο ψέμα που έχεις πει δεν θα ξεχάσεις ποτέ;

Όταν ήμουν 19 χρονών έδινα στις δραματικές σχολές και με έκοβαν. Κάποια στιγμή άνοιξε η ιδιωτική τηλεόραση και αποφάσισα να πάω σε μια ακρόαση όπου τελικά την πήρα τη δουλειά - τους άρεσα. Στο τέλος λοιπόν με ρωτάνε: «ποια σχολή έχεις τελειώσει»; Και τους απαντάω «τώρα γύρισα από την Αμερική γιατί σπούδαζα στο Actors Studio». Ήταν ψέμα όπως αντιλαμβάνεσαι. Βέβαια εκείνη την εποχή δεν μπορούσε κάποιος να διασταυρώσει την αλήθεια. Έτσι λοιπόν, ξεκίνησα την καριέρα μου με αυτό το χαριτωμένο ψέμα.

Σημασία έχει ότι ξεχώρισες μέσα στο χώρο και έκανες μεγάλες επιτυχίες τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Μάλιστα τα «Φτηνά Τσιγάρα» που παίζονται μέχρι και σήμερα κυρίως στα θερινά σινεμά, είναι πάντα sold out.

Ο κινηματογράφος είναι το κατεξοχήν επάγγελμά μου και χαίρομαι που το λες αυτό. Τα «Φτηνά Τσιγάρα» είναι η μόνη ταινία του ελληνικού κινηματογράφου της δεκαετίας του ’90, που συνεχίζει να παίζεται στους καλοκαιρινούς κινηματογράφους 20 χρόνια μετά. Για εμένα μόνο ο χρόνος είναι ο κριτής της τέχνης.

Πότε να περιμένουμε κάποια νέα σου ταινία;

Αυτή την περίοδο και κυρίως αυτή τη δεκαετία, την πέρασα γράφοντας. Έχω δηλαδή ήδη ένα αρχείο σεναρίων που πια θα είναι αυτό που θα γυρίσω από τη δεκαετία που θα τρέξει τώρα. Η ταινία που ήδη ετοιμάζω, θα λέγεται «Νυχτερινός εκφωνητής», έχει εγκριθεί η συγγραφή του σεναρίου από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και αν όλα πάνε καλά θέλω να πιστεύω ότι το 2020 με 2021 θα γυριστεί. Θα αφιερώσω τη δεκαετία που έρχεται στο σινεμά με μικρές εξαιρέσεις στο θέατρο, γιατί ο Ιούλιος Καίσαρας με το Θέατρο Τέχνης θα περιοδεύεσει στην Ιταλία.

Ποιο είναι το πιο μεγάλο σου όνειρο;

Το πιο μεγάλο μου όνειρο είναι να μη χάσω το χρόνο μου σε ασήμαντα πράγματα.

Τι εύχεσαι για το 2020;

Εύχομαι για το 2020 να είναι το έτος μιας νέας εποχής για την Ελλάδα.

Ιnfo:

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης πρωταγωνιστεί για δεύτερη χρονιά στην επιτυχημένη παράσταση, «Όλιβερ Τουίστ» του Καρόλου Ντίκενς σε απόδοση, θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη με έναν 20μελή θίασο εξαιρετικών ηθοποιών στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος, Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, Πειραιώς 254, Ταύρος (τηλ. 212 2540300).

Eπίσης, στο www.juliuscaesar.gr μπορείτε να ενημερωθείτε για τις παραστάσεις του Ιουλίου Καίσαρα που θα ακολουθήσουν μέσα στο 2020

 

 

 

 

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ