Αφροδίτη Σημίτη: «Ήθελα να γίνω ηθοποιός αλλά είχα πάντα φόβο να ανέβω στη σκηνή και να παίξω» | κοσμικα , interview | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΣΜΙΚΑ / INTERVIEW
11:07
26/9

Αφροδίτη Σημίτη: «Ήθελα να γίνω ηθοποιός αλλά είχα πάντα φόβο να ανέβω στη σκηνή και να παίξω»

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο
(photo: Κική Παπαδοπούλου)
<p>(photo: Κική Παπαδοπούλου)</p>

Πώς βλέπει το ραδιόφωνο του σήμερα; Ποιο επάγγελμα ήθελε να ακολουθήσει εκτός από αυτού της ραδιοφωνικού παραγωγού; Πώς είναι στον ρόλο της μητέρας; Για ποιο λόγο μπορεί να γκρινιάξει στις κόρες της;

H Aφροδίτη Σημίτη μιλά στη Νικολέτα Μακρή και το WomenOnly για το ραδιόφωνο, την τηλεόραση αλλά και τον ρόλο της στη νέα σειρά του ΑΝΤ1 «Ποιος Παπαδόπουλος».

Αφροδίτη, η φωνή σου είναι μία από τις πιο αναγνωρίσιμες τόσο στο ραδιόφωνο όσο και στην τηλεόραση. Πόσα χρόνια μετράς στο ραδιόφωνο;

Aπό τον Σεπτέμβριο του 1989 μέχρι σήμερα. 

Τριάντα τρία χρόνια μετά, ποιες διαφορές βλέπεις σήμερα στο ραδιόφωνο σε σχέση με το ξεκίνημά σου;

Έχουν αλλάξει τα πάντα. Είναι ελάχιστες οι ομοιότητες που μπορώ να βρω. Tο ραδιόφωνο, παραμένει το μέσο αυτό που γεννάει εικόνα και συναίσθημα μέσα από τη μουσική και το λόγο. Το κοινό βέβαια έχει αλλάξει. Οι νεότεροι δεν ακούν πια ραδιόφωνο. Ο τρόπος που καταναλώνουμε μουσική έχει αλλάξει τουλάχιστον για το μουσικό ραδιόφωνο που μπορώ να σου μιλήσω εγώ, οπότε αυτό έχει συμπαρασύρει και όλο το ραδιόφωνο. Όταν ο άλλος έχει πρόσβαση σε όλη τη μουσική του πλανήτη δεν περιμένει από εσένα. Οπότε κατά βάθος οι επιχειρήσεις πρέπει να δίνουν στον κόσμο αυτό που θέλει να ακούσει που είναι κάτι εύκολο, γνωστό, οικείο. Σύμφωνα με έρευνες ο κόσμος θέλει να βλέπει κάτι οικείο π.χ. τα Φιλαράκια θα κάτσεις να τα δεις στο Netflix για 20η φορά παρόλο που ξέρεις απ’ έξω όλα τα επεισόδια. Το ίδιο ισχύει και με τη μουσική στο ραδιόφωνο.

(photo: Κική Παπαδοπούλου)

Ήσουν από τους πρωτοπόρους στο web ραδιόφωνο. Τώρα είναι πολύ στη μόδα το podcast. Πιστεύεις ότι υπάρχει ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά;

Φυσικά και υπάρχει, είναι και το podcast η εξέλιξη του πώς καταναλώνουμε τον ήχο. Όταν το πρωτοείχα ακούσει μου είχε φανεί περίεργο γιατί δεν ήταν στη δική μου λογική. Σιγά σιγά όμως με τον καιρό μπήκε και στη δική μου λογική γιατί έχεις πολύ μεγαλύτερο εύρος επιλογών και θεματολογίας και προσωπικοτήτων και ανθρώπων που δεν τους ενδιαφέρει καν το ραδιόφωνο αλλά έχουν κάτι να πουν οπότε κάνουν το podcast τους. Το μόνο που κάνεις είναι να πατήσεις το κουμπί και να το ακούσεις. Το podcast μπαίνει σιγά σιγά στο χάρτη, είναι ένα προϊόν ήχου αλλά δεν είναι ραδιόφωνο. Για εμένα το ραδιόφωνο είναι να ξέρω ότι ο άλλος είναι στην άλλη άκρη του μικροφώνου την ώρα που οδηγώ και να μου λέει «έχει κίνηση στην Κηφισίας, πήγαινε από άλλο δρόμο», αυτή η αμεσότητα είναι μοναδική για εμένα. Μου αρέσει το ζωντανό ραδιόφωνο.

Ποια θέματα σου κεντρίζουν το ενδιαφέρον για την εκπομπή σου; 

Ότι ζούμε και συζητάμε μεταξύ μας στις παρέες, με φίλους μας. Αναλόγως την επικαιρότητα, ότι βγαίνει στον αφρό. Αυτή ήταν η λογική μου πάντα στο ραδιόφωνο. Επίσης, παίζω πολύ και με τα social, κυρίως με το twitter γιατί θεωρώ ότι δείχνει την τάση των ημερών. Πολλές φορές διαβάζω tweets αυτούσια αναφέροντας την πηγή πάντα και αυτό το λέω γιατί πολλοί δεν το κάνουν, διαβάζουν κάτι και το λένε σαν δικό τους. Δεν έχω χειρότερο από αυτό!

Ο ραδιοφωνικός παραγωγός είναι κάπως σαν τον ηθοποιό απλά είναι πίσω από το μικρόφωνο του στούντιο. Θυμάσαι κάποια στιγμή που ήσουν πολύ λυπημένη αλλά έπρεπε να κάνεις εκπομπή; 

Πολλές φορές...Αλλά κατεβάζεις διακόπτη και πατάς pause στις σκέψεις που εκείνη την ώρα μπορεί να σε μαυρίζουν. Εδώ ήμουν στον αέρα όταν με πήραν τηλέφωνο και μου είπαν ότι η μητέρα μου είχε πάθει έμφραγμα. 

Πολύ σκληρό αυτό...

Πάρα πολύ και θα με πάρουν τα κλάματα αλλά για να αλλάξω κλίμα θέλω να σου πω ότι ηθοποιός ήθελα να γίνω.  Είχα δώσει εξετάσεις στην Δραματική του Εθνικού, πηγαίνοντας σχολείο ακόμα. Υπήρχε τότε ένας θεσμός «τα εξαιρετικά ταλέντα» και εγώ θεώρησα ότι αφού είμαι ακόμα μαθήτρια και δεν έχω πάρει το απολυτήριο να πάω να δώσω. Bέβαια δεν πέρασα στις εξετάσεις και το πήρα πολύ βαριά. Αργότερα πήγα σε δραματική σχολή, έκανα και σεμινάρια στο εξωτερικό, γενικώς πήγαινα προς τα εκεί αλλά είχα πάντα φόβο να ανέβω στη σκηνή και να παίξω. Τελικά με κέρδισε το ραδιόφωνο, μάλιστα όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, από μικρή ήμουν συνέχεια με τα ακουστικά στα αυτιά. Ποτέ δεν το είδα σαν δουλειά το ραδιόφωνο, μη σου πω ότι τώρα τελευταία το βλέπω περισσότερο σαν επάγγελμα.

Παρόλα αυτά είχες παίξει στην τηλεόραση..

Ναι, στο «Eίμαστε στον Αέρα» και σε μια άλλη σειρά λιγότερο πετυχημένη. Επίσης, είχα παίξει και σε μια ταινία το «E-mail» που πολύ την αγαπώ.

Τώρα θα έπαιζες αν σου γινόταν πρόταση;

Τώρα είμαι με το μισό πόδι στη νέα σειρά του ΑΝΤ1 «Ποιος Παπαδόπουλος» , εννοώ δίνω μόνο τη φωνή μου, αλλά είναι ρόλος. Κάνω την Ελληνίδα Alexa, την Ραφαέλλα. Moυ έχουν προτείνει ρόλους κατά καιρούς – μη φανταστείς εκατό προτάσεις-  αλλά δεν ήταν κάτι που να μου ταίριαζε. Είχα μπει στη διαδικασία να το σκεφτώ αλλά πάντα έλεγα «άστο καλύτερα». 

Είσαι μια από τις διάσημες φωνές στη διαφήμιση. Μετά από μια μεγάλη κρίση πιστεύεις ανακάμτει η διαφημιστική αγορά;

Όσο καταναλώνουμε, είτε υπάρχει είτε δεν υπάρχει κρίση θα έχουμε διαφήμιση. Βλέπω ότι υπάρχει μια άνοδος και ειδικά στο ραδιόφωνο και ναι μετά από μια κρίση το πρώτο που ανακάμτει είναι η διαφήμιση. Εκεί μάλιστα είναι η μεγάλη νίκη του ραδιοφώνου. Διάβαζα σε μια έρευνα ότι ο κόσμος έχει στραφεί περισσότερο στη διαφήμιση στο ραδιόφωνο μάλλον γιατί βλέπουν ότι αποδίδει περισσότερο από ένα «σφηνάκι» στην τηλέοραση ανάμεσα σε χιλιάδες άλλες διαφημίσεις. Επίσης, έχει ανέβει πολύ η διάφημιση στο web. 

(photo: Κική Παπαδοπούλου)

Πώς είσαι στον ρόλο της μητέρας; Μαγειρεύεις, σιδερώνεις ;

Με το σιδέρωμα έχω μια δυσκολία βέβαια κάθε πρωί που κάποια από  τις κόρες μου θα μου ζητήσει να της σιδερώσω μια μπλούζα, τους το έχω περάσει ότι το σιδέρωμα είναι μόνο μια ιδέα και δεν χρειάζεται. Να σου πω επίσης ότι έχω ξεκινήσει μια εκστρατεία και στο ραδιόφωνο του στυλ «Έλεος, τα έχουμε όλα, να έχουμε και το σίδερο! Ω, χου». (γέλια) Τώρα όσον αφορά στο μαγείρεμα έχω μια πολύ καλή πεθερά και είμαι πολύ καλή στο να παραγγέλνω φαγητά. Επίσης, μαγειρεύει και ο Άλκης. Γλυκά βέβαια κάνω πολύ ωραία. Είναι το καλύτερό μου. Μου αρέσει πολύ το ανακάτεμα των υλικών δηλαδή η ζάχαρη με το βούτυρο, η σοκολάτα με το γάλα. Γενικώς μου αρέσει το μαγείρεμα απλά στράβωσα λίγο όταν κατάλαβα ότι πρέπει να το κάνω κάθε μέρα. Με το «πρέπει» έχω ένα θέμα και ακόμα το δουλεύω.(γέλια)

Έχει εκφράσει καμία από τις κόρες σου την επιθυμία να ασχοληθεί με το ραδιόφωνο;

Όχι, δεν θα το έλεγα.

Σε ακούν στο ραδιόφωνο;

Δεν με ακούνε, τους φαίνεται αστείο.

Τι εννοείς;

Κάποια στιγμή η πιο μικρή μου κόρη μου είχε πει «Πώς αντέχεις να λες τόσες μπούρδες κάθε μέρα;» (γέλια). Αλλά νομίζω τους αρέσει που η μαμά τους είναι λίγο εναλλακτική.

Σε κρίνουν;

Φυσικά, είναι οι πιο αυστηροί κριτές και οι ατάκες τους πολλές φορές είναι δολοφονικές. Προχτές ήθελα να φτιάξω κάτι πάνω στην ταράτσα και βλέπουν ότι παίρνω ιδέες από το pinterest, οπότε τους λέω «κοιτάξτε τι θα φτιάξω». Και μου λένε «μαμά, κλείσε το pinterest επιτέλους!». (γέλια)

Για ποιους λόγους τσακώνεστε;

Για ότι μπορεί να τσακώνεται μια μάνα με κόρες στην εφηβεία! Είμαστε όλες λίγο σαν το τζιφάκι του Τραβόλτα γιατί τα παιδιά σήμερα που είναι 14-15 χρονών έχουν αλλάξει, κάνουν πράγματα που εμείς κάναμε στα 25 και το βλέπεις. Δηλαδή φτιάχνουν τα νύχια τους , τα μαλλιά τους και τους λέω «αυτά δεν είναι για την ηλικία σας είναι για πιο μετά», όσο πιο γλυκά μπορώ να τους το εξηγήσω και η απάντηση είναι «άσε μας ρε μαμά». Γενικά φωνή δεν υψώνεται, τώρα αν γκρινιάξω λίγο γιατί δεν βρίσκουν τίποτα στο δωμάτιό τους ή γκρινιάξουν αυτές γιατί ακριβώς δεν βρίσκουν τίποτα, αυτά είναι η καθημερινότητα σε όλες τις οικογένειες.

Αν γύρναγες τον χρόνο πίσω τι θα άλλαζες;

Υπάρχουν πράγματα που σίγουρα θα άλλαζα αλλά δεν μετανιώνω, απλά θα μπορούσα να έχω γλυτώσει πολλές κακοτοπιές που όμως έγραψαν και αυτές και έδωσαν τα μαθήματά τους.

 

Info: 
Την Αφροδίτη Σημίτη την ακούς καθημερινά μέσα από τη συχνότητα του Εn Lefko 87.7. από τις 11.00 π.μ έως τις 13.00.

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ