Αφροδίτη Γραμμέλη: Ο απολογισμός της τηλεοπτικής σεζόν που τελειώνει, οι εκπλήξεις, οι αποτυχίες και το αύριο | κοσμικα , interview | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΣΜΙΚΑ / INTERVIEW
10:50
17/6

Αφροδίτη Γραμμέλη: Ο απολογισμός της τηλεοπτικής σεζόν που τελειώνει, οι εκπλήξεις, οι αποτυχίες και το αύριο

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Ποια θεωρεί ότι ήταν τα πρόσωπα της φετινής τηλεοπτικής σεζόν; Ποια είναι τα νέα πρόσωπα που έχουν μέλλον στη τηλεόραση; Που οφείλεται η πτώση του Survivor; Έχουν αλλάξει τα γούστα του τηλεοπτικού κοινού;

Σε αυτά και άλλα πολλά απαντά η δημοσιογράφος Αφροδίτη Γραμμέλη στη Nικολέτα Μακρή και το WomenOnly με αφορμή τη φετινή τηλεοπτική σεζόν που φτάνει στο τέλος της.

Ποια θα χαρακτηρίζατε ως τα πρόσωπα της τηλεοπτικής σεζόν που ολοκληρώνεται αυτόν τον καιρό;

Σίγουρα το Νίκο Μουτσινά. Πρέπει να πω επειδή δουλεύω με τη Φαίη Σκορδά ότι δυστυχώς θα την εξαιρέσω επειδή θέλω να είμαι πάντα αντικειμενική απέναντί της. Ποτέ δεν θα βάλω σε τέτοια ερώτηση έναν άνθρωπο που δουλεύω μαζί του. Θα πρέπει «να τον αδικήσω» για να είμαι σωστή. Επίσης, τη Μαρία Μπεκατώρου, την Ελεονώρα Μελέτη και τον Λεωνίδα Κουτσόπουλο. Θεωρώ ότι ο Νίκος και η Ελεονώρα ήταν οι φετινές εκπλήξεις και οι ανατροπές της σεζόν.

Ποια είναι τα νέα πρόσωπα που πιστεύετε ότι έχουν μέλλον στην τηλεόραση;

Δεν νομίζω ότι υπάρχουν τόσο πολλά πρόσωπα στην τηλεόραση. Απ΄ότι φάνηκε λίγο πολύ είναι τα παλιά πρόσωπα σε νέους ρόλους. Δηλαδή η Ελεονώρα και ο Νίκος ουσιαστικά δεν είναι νέα πρόσωπα αλλά κάνουν κάτι το διαφορετικό. Τώρα κάποιο νέο φρέσκο πρόσωπο δεν είδα που να με εντυπωσίασε. Επειδή υπάρχει η μάστιγα των ριάλιτι και τα παιδιά που βγαίνουν μέσα από αυτά διαρκούν πολύ λίγο, δεν έχω δει κάτι που πραγματικά να έχει μια προοπτική.

Υπάρχει κάτι που λείπει αυτή τη στιγμή από την ελληνική τηλεόραση;

Σε κάποιες περιπτώσεις λείπει η αισθητική. Είναι πολλά αυτά που θα μπορούσαν να υπάρχουν. Ας πούμε θα μπορούσε να υπάρχει περισσότερος πολιτισμός. Και δεν μιλάω για βαριά κουλτούρα και για βαρετές εκπομπές λόγου. Θα μπορούσε να έχει πολλά περισσότερα ντοκιμαντέρ και όταν λέω ντοκιμαντέρ, επίσης δεν εννοώ να παρακολουθήσουμε μια ανασκαφή αλλά για παράδειγμα, αυτό που έκανε ο Μαμαλάκης πριν από χρόνια ήταν μιας μορφής ντοκιμαντέρ. Νομίζω ότι η τηλεόραση πάει λίγο μονοκόμματα σε ριάλιτι και σειρές. Λείπει αυτό το ενδιάμεσο. Θα μπορούσε να εμπλουτιστεί. Λείπουν κάποια πράγματα σίγουρα αλλά φαντάζομαι ότι ο λόγος είναι γιατί δεν υπάρχουν λεφτά και χρόνος.

Από τα πρόσωπα που είναι εκτός τηλεόρασης ποια πιστεύεις ότι είναι αυτά που θα έπρεπε να είναι και δεν είναι;

Ο Γιώργος Λιάγκας είναι ένα πρόσωπο.

Γράφτηκε όμως τώρα ότι επιστρέφει στην τηλεόραση.

Ναι, αλλά για έναν χρόνο και παραπάνω δεν ήταν. Από ανθρώπους που έχουν φύγει καιρό από την τηλεόραση επειδή ακούω και διαβάζω συνεντεύξεις τους, θεωρώ ότι λίγο πολύ ήταν δική τους επιλογή να μείνουν εκτός. Αν κάποιοι άνθρωποι θεωρούν ότι έκλεισε ο κύκλος τους είτε όσον αφορά εκείνους είτε όσον αφορά στους τηλεθεατές, εντάξει, πάμε παρακάτω. Δεν χρειάζεται 30 χρόνια στην ιδιωτική τηλεόραση να είναι οι ίδιοι. Θέλει και λίγο φρεσκάρισμα. Επίσης, όταν λείπουμε από κάτι λείπουμε για κάποιο λόγο.

Πώς βλέπετε το ενδεχόμενο να έχετε τον Γιώργο Λιάγκα απέναντι σας με μια εκπομπή σε ανταγωνιστικό κανάλι;

Αυτό είναι κάτι που για να το απαντήσω θα πρέπει να μου πεις ότι είσαι σίγουρη ότι θα είμαι στον ΑΝΤ1 του χρόνου. Δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα επίσημο ακόμα για το τι θα γίνει του χρόνου οπότε είναι ένα σενάριο πολύ υποθετικό για να το απαντήσω. Τον Γιώργο στη ζωή μου τον έχω πάντα δίπλα μου και ως άνθρωπο. Και τους ανθρώπους που αγαπάς - γιατί με τον Γιώργο έχουμε μια σχέση φιλική που δεν έχει να κάνει με τις εκπομπές- ποτέ δεν τους βλέπεις ως αντιπάλους.

Είναι όμως από τα πιο αμφιλεγόμενα πρόσωπα στην τηλεόραση.

Εμένα η δική μου άποψη είναι ότι όπως και στη ζωή έτσι και στη δουλειά έχεις γωνίες, έχεις απόψεις και δεν μπορείς να αρέσεις σε όλους. Όταν προσπαθείς να αρέσεις σε όλους, έχεις πρόβλημα και σίγουρα κάτι δεν κάνεις καλά, δεν είσαι ο εαυτός σου. Ο Γιώργος είναι άνθρωπος που δεν χρειάστηκε να υποδυθεί για να αρέσει. Είναι ο εαυτός του. Είναι ένας πολύ έντονος άνθρωπος και είναι λογικό να έρθει σε κόντρα, όπως σχεδόν όλοι που εκτίθενται δημόσια, και από εκεί και πέρα τον λατρεύουν και τον μισούν. Είναι όμως πολύ υγιές όλο αυτό. Εγώ τον Γιώργο επειδή, όπως είπα, είναι πολύ έντονος δεν μπορώ να τον φανταστώ στην ελληνική τηλεόραση να παρουσιάζει μια εκπομπή και να πηγαίνουν τόσο ήρεμα. Είναι ένας άνθρωπος πολύ έξυπνος και ξέρει καλά το θέμα «τηλεόραση». Για εμένα είναι ένας παντοτινός φίλος πάνω απ όλα.

Πού νομίζετε ότι οφείλεται η πτώση του Survivor, ενός project που μόλις πριν από 2 χρόνια, σάρωνε στις ακροαματικότητες;

Στους ίδιους λόγους που οφειλόταν και η άνοδός του την πρώτη χρονιά, δηλαδή όταν εκλείπει αυτό, τότε δεν υπάρχει λόγος. Τότε υπήρχε η έκπληξη, τότε υπήρχε το φρέσκο, πολύ καλός συνδυασμός προσώπων , δεν υπήρχε ανταγωνισμός. Φέτος ήταν τεράστιο λάθος η επιλογή να γίνει Ελλάδα-Τουρκία, το έλεγαν και πριν ξεκινήσει άλλωστε, επίσης ήταν κακή η επιλογή των προσώπων, ήταν τρίτη επανάληψη, ο κόσμος βαρέθηκε, το έχει δει και το έχει ξαναδει . Για αυτό και όταν έφυγε από τη μέση το Μaster Chef, που ήταν ο σκληρός ανταγωνισμός, δεν κατάφερε να ανέβει. Νομίζω και μόνο του να έπαιζε δεν θα έκανε καλύτερα νούμερα. Δεν βλέπεται. Εγώ προσωπικά δεν αντέχω να το δω ούτε μισή ώρα. Είναι πολύ αδιάφορο. Θεωρώ ότι έχει κλείσει ο κύκλος του Survivor σε αυτή τη φάση για την ελληνική τηλεόραση.

Το νέο στοιχείο των τελευταίων χρόνων στην πρωινή τηλεόραση, είναι ότι δημιουργήθηκαν ενημερωτικές εκπομπές που είναι αρκετά ανταγωνιστικές με τα πρωινά ψυχαγωγικά προγράμματα των καναλιών. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό; Αλλάζουν, μήπως, τα ενδιαφέροντα του πρωινού κοινού;

Εγώ πιστεύω ότι ο κόσμος έχει ανάγκη απ΄όλα. Η ενημέρωση κάνει καλύτερα νούμερα στο σύνολο αλλά η ψυχαγωγία κάνει πολύ καλύτερα νούμερα στο δυναμικό κοινό. Επειδή η ενημέρωση ξεκινά από πολύ νωρίς το πρωί, ο κόσμος που θέλει να ενημερωθεί έχει ενημερωθεί. Είναι μεγαλύτερες οι ηλικίες που επιλέγουν την ενημέρωση. Η ψυχαγωγία είναι το δυνατό χαρτί της πρωινής ζώνης και είναι λογικό γιατί συντροφεύει ανθρώπους που είναι εκείνη την ώρα στο σπίτι και θέλουν αν δουν κάτι χαλαρό. Επίσης, το ότι είναι τόσο αρνητική πια η ειδησεογραφία είναι και λίγο απωθητικό για έναν άνθρωπο που είναι στο σπίτι. Έχει που έχει τα δικά του προβλήματα, δεν θέλει να τα βλέπει και σε αναπαραγωγή. Από εκεί και πέρα και με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν, η ενημέρωση μπορεί να πηγαίνει καλά στο σύνολο αλλά η ψυχαγωγία στο δυναμικό κοινό έχει διαφορές που αγγίζουν ακόμα και τις δέκα μονάδες. Αλλά καλό είναι να υπάρχουν όλα ή και σε συνδυασμό ακόμα. Η μορφή του infotainment, που λένε, είναι πολύ καλή.

Πώς επηρέασε η κρίση την ελληνική τηλεόραση;

Ακόμα την επηρεάζει. Ήταν ένα σοκ. Είδαμε να χάνεται ο προσανατολισμός, να φεύγει κόσμος, να μένει απλήρωτος για πάντα, να μειώνονται τα budget. Νομίζω ότι η κρίση τη θέρισε την ελληνική τηλεόραση. Δεν άφησε καμένη γη γιατί μπόρεσε και κρατήθηκε σε ένα βαθμό ζωντανή απλά έπεσε αρκετά. Τα τελευταία χρόνια είναι πολύ σαφές ότι η τηλεόραση κάνει προσπάθεια να κερδίσει το χαμένο έδαφος με πιο προσεκτικές κινήσεις. Γιατί εκτός από την κρίση έφταιγαν και τα μεγάλα ανοίγματα, η λεγόμενη φούσκα. Όταν κάνεις τριάντα σειρές και είσαι στην Ελλάδα, δεν σου φταίει η κρίση αλλά η λάθος στρατηγική. Για να είμαστε δίκαιοι. Όταν πληρώνεις εκατομμύρια ευρώ έναν παρουσιαστή ή μια παρουσιάστρια δεν σου φταίει η κρίση. Αυτά είναι λάθη που έγιναν από στελέχη γιατί αυτά τα λεφτά δεν γύρισαν ποτέ πίσω. Άρα από κάπου έλειψαν. Κανένας άνθρωπος στην ελληνική τηλεόραση δεν έχει φέρει τόσα εκατομμύρια.

Το πρώτο κύμα της τουρκικής «εισβολής» στην ελληνικής τηλεόρασης ήταν οι σειρές. Ακολούθησε το δεύτερο κύμα που είναι οι τουρκικές εταιρείες παραγωγής που αναλαμβάνουν μεγάλα projects για την ελληνική τηλεόραση. Εκτιμάτε ότι αυτό θα συνεχιστεί ή θα έχουμε κάποια στιγμή ανάκαμψη της ελληνικής παραγωγής;

Θεωρώ ότι είναι κύκλος που γυρίζει. Εδώ και πολλά χρόνια το Mega, πρώτο να θυμίσω, είχε βάλει τουρκική σειρά, στη συνέχεια περάσαμε από πολλά κύματα με τον Σουλειμάν, με κάτι δραματικές σειρές καθημερινές που τις βλέπω και μου σηκώνεται η τρίχα, είναι πολύ φτηνά προιόντα και βουλώνουν τρύπες στα κανάλια που δεν έχουν βιβλιοθήκη. Είναι η εύκολη λύση. Για παράδειγμα και το Star που βάζει τέτοιες σειρές, δεν έχει μυθοπλασία. Όσον αφορά τον Τούρκο παραγωγό ή θα περιοριστεί ή θα εκλείψει. Από εκεί και πέρα είναι μια μόδα η οποία κρατάει όσο βολεύει και συμφέρει αλλά δεν νομίζω ότι επηρεάζει την ελληνική παραγωγή. Περνάμε τη φάση όπου η ελληνική παραγωγή έχει ενισχυθεί πάρα πολύ.

Πάντως οι ξένες σειρές είναι τα τελευταία χρόνια το μεγάλο trend στην τηλεόραση.

Όταν προβάλεις έναν κύκλο τον οποίο τον έχει δει ο νέος, που είναι το ζητούμενό σου, πριν από έξι μήνες, τότε είσαι πίσω. Δεν μπορείς να πας κόντρα στο Netflix. Τα παιδιά κάνουν downloading, βλέπουν ξένα κανάλια. Οπότε νομίζω ότι τα ελληνικά κανάλια κάπως έτσι έχουν σκεφτεί και έχουν αποσυρθεί από τη συγκεκριμένη αγορά γιατί όσες φορές το δοκίμασαν, απέτυχαν. Στην Αμερική και γενικά στον κόσμο οι σειρές είναι παγκόσμιο trend. Οι σειρές είναι πλέον καλύτερες από τις ταινίες. Είναι ένα φαινόμενο.

Όσον αφορά πάντως στον ανταγωνισμό με τις ελληνικές σειρές, εκτιμάτε ότι έχουν γείρει πολύ την πλάστιγγα προς την πλευρά τους;

Εδώ είμαστε σε μια άλλη λογική. Καταρχάς δεν υπάρχουν τα budget. Εδώ στην Ελλάδα δεν υπάρχουν τα budget για να γυρίσεις μια απλή ταινία, οπότε είναι λίγο άδικο να τα συγκρίνουμε. Εκτιμώ ότι τα σενάρια είναι κατώτερα των προσδοκιών σε πολλές περιπτώσεις. Υπάρχουν ελληνικές σειρές που μόνο να δεις 2-3 επεισόδια, αναρωτιέσαι πώς τις βλέπει ο κόσμος; Σε τι κοινό απευθύνονται; Υπάρχουν βέβαια κάποιες κωμικές σειρές όπως η Φριτέζα, η Μουρμούρα, το Μην Ψαρώνεις, που μου άρεσαν πολύ. Θεωρώ αποτυχία τις σειρές του Open, επίσης ότι υπάρχει μια κόπωση στο Έλα στη Θέση μου και στο Σόι και σωστά τα αποσύρουν.

Βλέπετε ξένες σειρές;

Πάντα βλέπω αλλά με τη λογική ότι θα κάτσω ένα Σαββατοκύριακο να δω δύο κύκλους γιατί τις καθημερινές δεν προλαβαίνω.

Είχατε ενδοιασμούς όταν σας έγινε η πρόταση να βγείτε μπροστά από τις κάμερες;

Έχω ενδοιασμούς για οποιαδήποτε πρόταση μου γίνεται. Πάντα τα ζυγίζω γιατί δεν είναι μόνο ότι θα βγεις μπροστά αλλά έχει να κάνει με το τι θα κάνεις, με ποιους θα είσαι, πώς θα είσαι.. Και επειδή η βασική δουλειά μου είναι να αρθρογραφώ και να δημοσιογραφώ σε έντυπα μέσα, είναι πολύ διαφορετικό το να βγαίνεις μπροστά. Εγώ δεν θεωρώ ότι επειδη είμαστε δημοσιογράφοι μπορούμε να τα κάνουμε όλα, οπότε είχα κάποιους ενδοιασμούς, χρειάστηκε να κάνω και κάποιες συζητήσεις, αλλά η πρώτη όμως σκέψη ήταν θετική.

Όταν αποφασίσατε να κάνετε τηλεόραση και είδατε τα πράγματα από μέσα, όπως λέμε, αισθανθήκατε, ενδεχομένως, ότι είχατε αδικήσει κάποιους στο παρελθόν με τις κριτικές σας;

Όχι. Δεν αναθεώρησα ποτέ τις κριτικές μου επειδή έκανα τηλεόραση. Εκτίμησα πολύ περισσότερο τους ανθρώπους πίσω από τις κάμερες γιατί είναι οι αφανείς ήρωες των εκπομπών. Από εκεί και πέρα σε ότι αφορά τα πρώτα ονόματα δεν είχε να κάνει η τριβή μου με την τηλεόραση για να αναθεωρήσω. Σίγουρα όμως όταν χορεύεις στο χορό είναι αλλιώς. Βλέπεις τα πράγματα από πιο κοντά, πιο ζωντανά. Ακόμα και ότι θα δεις τον άνθρωπο όταν σβήνουν πια τα φώτα, είναι αποκαλυπτικό. Άλλωστε ποτέ δεν έκρινα χαρακτήρες αλλά συμπεριφορές τηλεοπτικές γιατί εγώ έβλεπα καθαρά την εκπομπή και το πρόσωπο στο πλαίσιο της εκπομπής. Ούτε καφέ πίναμε μαζί, ούτε διακοπές κάναμε μαζί.. Οπότε αυτό που έβλεπα στην εκπομπή ήταν ακριβώς αυτό για το οποίο έγραφα. Έχεις όμως μια πιο σφαιρική εικόνα όταν είσαι μέσα σε αυτή. Υπάρχουν άνθρωποι που όταν κλείνουν τα φώτα, από άγγελοι γίνονται τέρατα και το αντίστροφο. Αυτό βέβαια ισχύει παντού.

Νιώσατε ποτέ να σας προσεγγίζει κάποιος για να έχει την εύνοιά σας;

Ναι βέβαια. Πάντα γινόταν.

Και πώς το αντιμετωπίζατε;

Δεν καλλιεργούσα ποτέ σχέσεις όταν υπήρχε αυτή η πρόθεση. Δεν ήταν ποτέ κριτήριό μου να έχω σχέσεις με τους ανθρώπους της τηλεόρασης. Αλλά όταν γίνεται επί τούτου, πραγματικά φρικάρω με αυτά ακόμα και τώρα. Δεν μπορώ γενικώς τα καλοπιάσματα και τα δήθεν.

 

Info:

Η Αφροδίτη Γραμμέλη είναι δημοσιογράφος στην πρωινή καθημερινή ψυχαγωγική εκπομπή «Το πρωινό» του ΑΝΤ1 και εργάζεται στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ