Ψωμί, μακαρόνια και ρύζι μπορεί να κάνουν καλό στον εγκέφαλο - Μην τα φοβάσαι! | στο σπιτι , οδηγος αγορας , τραπεζαριες , μοντέρνες | womenonly.gr | Σπίτι
10:00
14/5

Ψωμί, μακαρόνια και ρύζι μπορεί να κάνουν καλό στον εγκέφαλο - Μην τα φοβάσαι!

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Πώς oι υδατάνθρακες θα μπορούσαν να είναι το μυστικό για να ζεις περισσότερο: Η χαμηλή δίαιτα σε πρωτεΐνες και πλούσια σε ψωμί, ζυμαρικά και ρύζι μπορεί να προστατεύσει από την άνοια.

Η γενικότερη συμβουλή μας προτρέπει να μην καταναλώνουμε πολλούς υδατάνθρακες αν θέλουμε να προσέξουμε τη σιλουέτα μας. Ωστόσο, οι δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες και υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες, μπορεί να είναι το κλειδί για να ζήσουμε περισσότερο και να προστατευθούμε από την άνοια, όπως υποστηρίζει μια νέα μελέτη.

Διάβασε επίσης: Πες μου για την ηλικία των γονιών σου -και την υγεία τους- να σου πω πόσα χρόνια θα ζήσεις

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ διαπίστωσαν ότι τα ποντίκια που ακολουθούσαν αυτή τη διατροφή, εμφάνισαν τόσο γενικές βελτιώσεις όσο και ειδικότερες ως προς την υγεία του εγκεφάλου τους και ιδιαίτερα στη μάθηση και τη μνήμη.

Φυσικά οι επιστήμονες πιστεύουν ότι κάτι παρόμοιο μπορεί να συμβεί και στους ανθρώπους.

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Cell Reports, δείχνει για πρώτη φορά ότι οι ελεύθερες δίαιτες χαμηλών πρωτεϊνών και υψηλών υδατανθράκων έχουν παρόμοια προστατευτικά οφέλη για τον εγκέφαλο, όπως ο περιορισμός των θερμίδων, ο οποίος είναι γνωστός για τα οφέλη μακροζωίας του.

Η αλήθεια είναι βέβαια ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων δυσκολεύεται να περιορίσει τις θερμίδες, ειδικά στις δυτικές κοινωνίες, όπου τα τρόφιμα είναι τόσο ελεύθερα διαθέσιμα.

Θα πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι οι δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη και υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες, δεν είναι σε καμία περίπτωση μια νέα μανία.

Διάβασε κι αυτό: Περίσσεψαν μακαρόνια; 5 νόστιμες λύσεις αντί να τα πετάξεις

Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί χωρίς τίποτα ακόμα να μπορεί να επιβραδύνει ή να σταματήσει την άνοια, η πρόληψη είναι το κλειδί. Οι απλές αλλαγές όπως η υγιεινή διατροφή και η τακτική άσκηση μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο, οπότε καλύτερα άσε κάτω το κουτί με τα μπισκότα και πήγαινε να απολαύσεις έναν ωραίο περίπατο.

 

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • Κουλούρι Θεσσαλονίκης: Πόσες θερμίδες έχει το αγαπημένο σνακ;

    ΔΙΑΤΡΟΦΗ

    Κουλούρι Θεσσαλονίκης: Πόσες θερμίδες έχει το αγαπημένο σνακ;

    Είναι από τις πρώτες επιλογές όταν θέλουμε να ξεγελάσουμε την πείνα μας. Σκέτο, με γλυκό ή αλμυρό συμπλήρωμα, το κουλούρι Θεσσαλονίκης παραμένει "σταθερή αξία" στη διατροφή των Ελλήνων σε όποια ηλικία και αν βρίσκονται.

    Όσοι ασχολούνται με... αριθμούς, να γνωρίζουν ότι ένα μικρό απλό κουλούρι με λίγο σουσάμι και συνολικό βάρος 25 γρ. αποδίδει κατά μέσο όρο 115 θερμίδες, ενώ ένα μέτριου βάρους (60 γρ.) περίπου 275 θερμίδες.

    Όσοι ανησυχούν αν... παχαίνει το κουλούρι θα πρέπει να γνωρίζουν πως η απάντηση δεν μπορεί να είναι ένα απλό "Ναι" ή "Όχι".

    Όλα έχουν να κάνουν με την κάθε περίπτωση που εξετάζουμε και προσμετρούνται κάθε φορά πολλοί παράγοντες, όπως για παράδειγμα το βάρος του καθενός, η ηλικία, το φύλο, η ζωή που κάνει -καθιστική ή μη- και, φυσικά, η υπόλοιπη διατροφή του κάθε ατόμου.

    Αν όμως θέλεις να το φτιάξεις μόνη σου στο σπίτι, δες ΕΔΩ την πιο εύκολη συνταγή. Και να έχεις πάντα στο μυαλό σου έναν γενικό κανόνα που ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις -και σε αυτές της δίαιτας και της διατροφής:
    Όλα με μέτρο. Οι υπερβολές είναι αυτές που δημιουργούν το εκάστοτε πρόβλημα...

  • Ζυγίζεσαι σωστά: Τα 7 πιο σημαντικά σημεία που πρέπει να προσέξεις

    ΥΓΕΙΑ

    Ζυγίζεσαι σωστά: Τα 7 πιο σημαντικά σημεία που πρέπει να προσέξεις

    1. Ζυγίζεσαι μετά το ντους

    Το βάρος σου κυμαίνεται καθ 'όλη τη διάρκεια της ημέρας ανάλογα με το επίπεδο δραστηριότητάς σου και τι τρως. Έτσι, ενώ ίσως ήδη γνωρίζεις ότι είναι καλύτερο να ζυγίζεσαι το πρωί - προτού να φας ή να χρησιμοποιήσεις το μπάνιο - θα πρέπει επίσης να προσθέσεις μια ακόμα παράμετρο στη λίστα: πριν το ντους.
    «Το δέρμα σου είναι το μεγαλύτερο όργανο στο σώμα και απορροφά εύκολα το υγρό», λέει στο goodhousekeeping ο Δρ Keith Kantor, κορυφαίος διατροφολόγος και διευθύνων σύμβουλος του προγράμματος NAMED για τον Μετριασμό της Διατροφικής Εξάρτησης. «Μετά από μια βουτιά ή ένα ντους, το σώμα σου μπορεί να απορροφήσει 1 με 3 φλιτζάνια νερό, αυξάνοντας το πραγματικό σου βάρος κατά μερικές εκατοντάδες γραμμάρια».

    2. Δεν υπολογίζεις τον εβδομαδιαίο μέσο όρο σου

    Θα μπορούσε να βοηθήσει με το άγχος που περιβάλλει τη ζυγαριά, αλλά το ζύγισμα μόνο μία φορά το μήνα ή ακόμα και μία φορά την εβδομάδα δεν είναι ιδανικό. Αντ 'αυτού, ο Δρ. Spencer Nadolsky, ένας ιατρός παχυσαρκίας της RP Health, ενθαρρύνει τους ασθενείς να εξετάζουν τους εβδομαδιαίους μέσους όρους για να αποτρέψουν το άγχος που σχετίζεται με το βάρος.
    «Εάν για κάποιο λόγο έχεις μια πρόσκαιρη ανοδική διακύμανση του βάρους και έχεις απώλειες στα υπόλοιπα ημερήσια βάρη, αυτό θα μπορούσε να μειώσει το μέσο εβδομαδιαίο βάρος», υποστηρίζει ο Nadolsky.

    3. Χρησιμοποιείς μια ζυγαριά που δεν υπολογίζει όλα τα σχετικά στατιστικά στοιχεία

    Μπορείς στις μέρες μας να βρεις μια ζυγαριά που είναι προσαρμοσμένη στον τρόπο ζωής σου. Υπάρχουν ζυγαριές που έχουν λειτουργία γυμναστικής που σου επιτρέπει να επιλέξεις το ρυθμό της γυμναστικής σου, πράγμα που βοηθά τη ζυγαριά να συντονίζει τις αναγνώσεις της ανάλυσης του σώματός σου.
    Επιπλέον, σε ζυγαριές μπορείς να δεις πέντε διαφορετικές μετρήσεις, όπως το βάρος, το ποσοστό σωματικού λίπους, το ποσοστό του σωματικού νερού, την πυκνότητα οστικής μάζας και το ΔΜΣ.

    4. Η ζυγαριά σου βρίσκεται σε λάθος επιφάνεια

    Μπορεί να ονομάζεται ζυγαριά μπάνιου, ωστόσο, τα περισσότερα μπάνια έχουν δάπεδο που είναι κατασκευασμένο από πλακάκι, το οποίο είναι ένα πρόβλημα.
    «Αν μια ζυγαριά είναι σε χαλί, ανομοιόμορφο πλακάκι ή ξύλο μπορεί να φαίνεται ότι έχει βαθμονομηθεί με λάθος τρόπο», λέει ο Kantor. Μια επίπεδη, σκληρή επιφάνεια είναι ιδανική για σωστή ανάγνωση.

    5. Τρως μεγάλες ποσότητες νατρίου πριν ζυγιστείς

    Η κατανάλωση τροφών υπερβολικής περιεκτικότητας σε νάτριο μπορεί να σου προκαλέσει κατακράτηση περισσότερων υγρών από το φυσιολογικό, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες από τις συνήθεις μετρήσεις, αν, για παράδειγμα, έφαγες ένα αλμυρό γεύμα πριν κοιμηθείς, λέει ο Kantor.
    «Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα έτοιμα τρόφιμα, τις σούπες, τα τηγανισμένα τρόφιμα, τα επεξεργασμένα κρέατα όπως το μπέικον ή το λουκάνικο», λέει. «Τα Κινέζικα, Ιαπωνικά ή Ταϊλανδέζικα τρόφιμα θα σας προκαλέσουν επίσης φούσκωμα λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε νάτριο των σαλτσών που χρησιμοποιούνται σε αυτά τα τρόφιμα».

    6. Η οθόνη της ζυγαριάς σου είναι πολύ δύσκολη για ανάγνωση

    Οι ημέρες των αναλογικών ζυγαριών όπου δυσκολευόσουν να δεις το βάρος σου, έχουν περάσει. Στο εμπόριο κυκλοφορούν και σε πολύ χαμηλές τιμές, ψηφιακές ζυγαριές με σαφείς και συνοπτικές αναγνώσεις αριθμών.

    7. Δεν λαμβάνεις υπ όψη τον κύκλο της εμμηνόρροιας σου

    Αν είναι αυτή η εποχή του μήνα όπου βλέπεις μια ξαφνική αύξηση στη ζυγαριά, μην τρομάζεις: «Οι γυναίκες κατακρατούν περισσότερα υγρά πριν ξεκινήσει ο κύκλος της εμμήνου ρύσεως τους», λέει ο Kantor. «Υπάρχει μεγάλη κατακράτηση υγρών που μπορεί να επηρεάσει την αύξηση βάρους έως και 3,5 κιλά».

  • 15 snacks που καίνε λίπος

    ΔΙΑΤΡΟΦΗ

    15 snacks που καίνε λίπος

    Όταν προσπαθούμε να χάσουμε κάποια κιλά, το σωστό snack μπορεί να αποδειχθεί ένα πολύτιμο εργαλείο που θα διατηρήσει τα επίπεδα ενέργειας, θα καλύψει μέρος των διατροφικών αναγκών και θα αυξήσει τον μεταβολισμό μας.

    Τρώγοντας snack με τη σωστή αναλογία θρεπτικών ουσιών και θερμίδων, παίρνουμε την απαραίτητη ενέργεια και μας βοηθά να χάσουμε βάρος. Η πρωτεΐνη (μαζί με την άσκηση) ενισχύει την ανάπτυξη της άλιπης μυϊκής μάζας, η οποία αυξάνει τον ρυθμό μεταβολισμού και την καύση των θερμίδων. Οι ίνες, από την άλλη, συμβάλλουν στη βελτίωση της πέψης και αποτρέπουν τη συσσώρευση λιπών και σακχάρων. Έτσι, ενώ δεν υπάρχουν τροφές που "καίνε λίπος" κυριολεκτικά ενώ τις καταναλώνουμε, οι έξυπνες επιλογές με αυτά τα συστατικά που το itofi.gr σας προτείνει παρακάτω θα βοηθήσουν το σώμα μας να λειτουργεί με τη μέγιστη απόδοση και θα τα απολαύσουμε πραγματικά:

    Η συνέχεια στο itrofi.gr

  • Οι 5 συμβουλές υγιεινής διατροφής που δίνει μια διάσημη διατροφολόγος στους celebrities πελάτες της

    ΔΙΑΤΡΟΦΗ

    Οι 5 συμβουλές υγιεινής διατροφής που δίνει μια διάσημη διατροφολόγος στους celebrities πελάτες της

    1. Στίψε λεμόνι
    Πιες ζεστό χυμό λεμονιού με νερό το πρωί. Πάρε το χυμό μισού λεμονιού και πρόσθεσε μια πρέζα πιπέρι καγιέν για να ενισχύσει το σώμα και να το αποτοξινώσει. «Ξυπνάει το πεπτικό σύστημα, περιέχει βιταμίνη C για το δέρμα και τo ανοσοποιητικό και εξισορροπεί το pH του σώματος», λέει η Pace. «Ξεπλένει το σύστημα και το ενυδατώνει».

    2. Να έχεις στο μυαλό το πρωινό γεύμα σου
    Μην τρως εάν δεν είσαι πεινασμένη όταν σηκώνεσαι από το κρεβάτι. Απλά βεβαιώσου ότι θα φας μέσα σε τέσσερις ώρες από το ξύπνημα σου.

    Διάβασε επίσης: Η δίαιτα του Σαββατοκύριακου: Πώς θα χάσεις μέχρι κιλά, προσέχοντας τη διατροφή σου μόνο Σάββατο και Κυριακή

    3. Ξεκίνα να μετράς
    «Μέτρα τον όγκο σε σκεύη σερβιρίσματος όπως μια κουτάλα σερβιρίσματος καθώς και ποτήρια, κούπες, μπολ και πιάτα που χρησιμοποιείς συχνά με υγρά ή στερεά φαγητά για να δεις πόσο χωράνε και πόση ποσότητα βάζεις» , λέει η Pace. «Αυτός είναι ένας εύκολος και ασφαλής τρόπος για να έχεις έναν μπούσουλα και να ελέγχεις την ποσότητα της τροφής που θα καταναλώσεις».

    4. Πίνε καφέ
    Η καφεΐνη μπορεί να σε ζωντανέψει με περισσότερους από έναν τρόπους. Κατανάλωσε λίγη πριν από μια προπόνηση δεδομένου ότι είναι ένα κλινικά αποδεδειγμένο βοήθημα, το οποίο δρα στο κεντρικό νευρικό σύστημα, μειώνει την κόπωση και επιτρέπει να ασκηθείς περισσότερο καθώς ο πόνος μειώνεται. «Είναι εξαιρετική για τις επιδόσεις σου και είναι ένας εύκολος και φθηνός τρόπος για να ενισχύσεις τις αθλητικές ικανότητές σου» λέει η Pace.

    5. Βοήθησε το έντερο σου
    «Τρώγε τροφές πλούσιες σε προβιοτικά για να βελτιώσεις τα βακτήρια του εντέρου, τα οποία με τη σειρά τους θα μειώσουν το βάρος σου» λέει η Pace. «Προσπάθησε να καταναλώνεις προϊόντα που προκαλούν ζύμωση όπως τσάι κομπούχα, κεφίρ, γιαούρτι, μίσο και λαχανικά που έχουν υποστεί ζύμωση»