Π. Κιάμος: «Δεν υπήρξα ποτέ μέρος του star system» | κοσμικα , gossip | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΣΜΙΚΑ / GOSSIP
9:50
31/5/2011

Π. Κιάμος: «Δεν υπήρξα ποτέ μέρος του star system»

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Από τις πλέον αξιοπρόσεκτες περιπτώσεις της showbiz, χωρίς προκλητικές δηλώσεις, διάσημες συντρόφους, φέτες κοιλιακούς ή περιβόητες κόντρες, κατάφερε να γεμίσει ασφυκτικά τα μαγαζιά με το ελάχιστο μάρκετινγκ και μόνο όπλο το μικρόφωνο. Ο άνθρωπος που ανάγκασε τα media να ασχοληθούν μαζί του με το ζόρι (αφού πρώτα έκανε επιτυχία) ανοίγει τα χαρτιά του.

Από τις πλέον αξιοπρόσεκτες περιπτώσεις της showbiz, χωρίς προκλητικές δηλώσεις, διάσημες συντρόφους, φέτες κοιλιακούς ή περιβόητες κόντρες, κατάφερε να γεμίσει ασφυκτικά τα μαγαζιά με το ελάχιστο μάρκετινγκ και μόνο όπλο το μικρόφωνο. Ο άνθρωπος που ανάγκασε τα media να ασχοληθούν μαζί του με το ζόρι (αφού πρώτα έκανε επιτυχία) ανοίγει τα χαρτιά του.

 

Ησουν πολύ καλός μαθητής στο σχολείο. Και από παρ’ ολίγον φοιτητής Ιατρικής, στις πίστες! Δεν είναι πολύ σύνηθες αυτό.

Το να γίνω γιατρός ήταν όνειρο των γονιών μου. Είχα γράψει πολύ καλά στις Πανελλήνιες και είχε μείνει μόνο ένα μάθημα να ξαναδώσω, αλλά δεν έγινε ποτέ. Πρέπει να αγαπάς πολύ αυτήν τη δουλειά για να την κάνεις κι εγώ φοβάμαι έως και το αίμα! Και είπα να κάνω αυτό που πραγματικά αγαπώ. Το τραγούδι.

Πότε κατάλαβες ότι ήθελες να γίνεις τραγουδιστής;

Από μικρός. Από 4 χρονών έπαιρνα τον αναπτήρα, τον έκανα μικρόφωνο και τραγουδούσα οτιδήποτε άκουγα. Ακουγα όμως και πολλή μουσική. Ακόμα και όταν διάβαζα για το σχολείο όπου σημειωτέον ήμουν πολύ καλός μαθητής φορούσα πάντα γουόκμαν. Από την άλλη λόγω δουλειάς του πατέρα μου, που δούλευε σε λιθογραφείο όπου έβγαιναν οι αφίσες των τραγουδιστών, γνώρισα και τη νύχτα. Κάθε εβδομάδα έπρεπε να πηγαίνει στα μαγαζιά για να πάρει τα χρήματα από τους μαγαζάτορες και με έπαιρνε μαζί του. Υπήρχαν και φορές που περνούσαμε και από οκτώ μαγαζιά για να εισπράξει. Περίμενα πώς και πώς την ώρα που θα μου έλεγε: «Πάνο, έρχεσαι μαζί μου;».

Ταλαιπωρήθηκες για να βρεις δουλειά;

Η αλήθεια είναι πως όχι. Και αυτό που λένε για «συστήματα» δεν το βίωσα ποτέ. Στην πρώτη οντισιόν, στο τότε Τούνελ, με δοκίμασαν και σε μία εβδομάδα με πήραν στη δουλειά. Εκεί ήταν και το πρώτο μου μεροκάματο, 15.000 δρχ. τότε, και άνοιγα το πρόγραμμα. Θυμάμαι που έλεγα στους φίλους μου να έρθουν να με δουν στο μαγαζί και με έβριζαν μετά, γιατί δεν με προλάβαιναν! Εβγαινα στις 11.15, έλεγα ένα τραγούδι και όλο το υπόλοιπο βράδυ έκανα φωνητικά.

Πώς έγινε όμως και ένα άγνωστο παιδί έγινε πρώτο όνομα;

Αυτό ήταν σχέδιο του πατέρα μου, ο οποίος με στήριξε και με στηρίζει πάρα πολύ σε αυτήν τη δουλειά. Μου είπε ότι πρέπει να πάω σε ένα μαγαζί που να μην έχει τραγουδιστές φίρμες αλλά να μπορώ να τραγουδάω περισσότερο. Ετσι ξεκίνησα στο «Ωπα - Ωπα» στο Σύνταγμα, όπου τραγουδούσα μιάμιση ώρα και ο κόσμος επειδή δεν με ήξερε δεν είχε και απαιτήσεις. Μετά πήγαινα στα άλλα μαγαζιά, έβλεπα τι κάνουν οι καταξιωμένοι τραγουδιστές, πώς βάζουν το ένα κομμάτι πίσω από το άλλο. Ηθελα να γίνω ένας live dj ανάλογα με το τι θέλει ο κόσμος να ακούσει! Μετά ήρθε η πρόταση από τη Θεσσαλονίκη από το μαγαζί Γοργόνες και Μάγκες.

Θυμάσαι την πρώτη φορά που τραγούδησες στη Θεσσαλονίκη;

Ηταν το 2000. Ετρεμα. Δεν ήξερα την πόλη, είχα ακούσει πόσο δύσκολο ήταν το κοινό της και από την πρώτη μέρα ήθελα να φύγω. Ξεκινήσαμε στα γενέθλιά μου στις 4 Οκτωβρίου κι έβαλα τα κλάματα μέσα στο καμαρίνι. Ηθελα να γυρίσω την προκαταβολή που μου είχαν δώσει και να εξαφανιστώ. Ο πατέρας μου με ηρέμησε. Μου είπε «Τραγούδησε ένα τριήμερο και αν δεν σου αρέσει, γυρνάμε τα λεφτά πίσω και επιστρέφουμε Αθήνα». Πήγα τότε στον Αγιο Δημήτριο, άναψα ένα κεράκι και είπα «Παναγιά μου, βοήθα με». Πραγματικά, ο Θεός μού χάρισε μια απίστευτη σεζόν. Δούλεψα 14 μήνες με μία μέρα ρεπό την εβδομάδα!

Από τότε όμως που ξεκίνησες να ηγείσαι σχημάτων ήσουν πάντα μόνος σου. Γιατί δεν έκανες συνεργασίες;

Στην αρχή ήμουν μόνος μου γιατί κανένας δεν με δεχόταν για πρώτο. Εφόσον, λοιπόν, δεν με δέχονταν, αντί να είμαι κλητήρας στην Αθήνα επέλεξα να είμαι δήμαρχος στο χωριό. Το χωριό έγινε κωμόπολη, η κωμόπολη έγινε νομός και μετά κατέβηκα στην Αθήνα... ως βουλευτής.

Είχες ανασφάλειες μήπως δεν τα καταφέρεις; Πολλές φορές. Ειδικά την πρώτη μου δισκογραφική δουλειά έκανα 4 μήνες να την ακούσω στο ραδιόφωνο. Πίστευα ότι δεν τα είχα καταφέρει. Ακουγα μανιωδώς ραδιόφωνο και ανά δύο λεπτά άλλαζα σταθμό μήπως κάποιος παίξει το «Χωρίς νερό», το πρώτο μου single και δεν το άκουγα. Αλλά δεν πέρασε ποτέ από το μυαλό μου να τα παρατήσω. Ακόμα και όταν έκλαιγα, έλεγα ότι θα βρω άλλα τραγούδια, καλύτερα. Δεν με είχα φανταστεί ποτέ να κάνω άλλη δουλειά.

Αισθάνθηκες ποτέ αδικημένος;

Οτι σε αντιμετώπισαν λίγο «ρατσιστικά» έναντι των άλλων τραγουδιστών; Ναι. Εβλεπα ανθρώπους που δεν με πίστευαν, που δεν έπαιζαν τα τραγούδια μου με διάφορες δικαιολογίες, στα μαγαζιά μου έλεγαν ότι παραείμαι λαϊκός, ότι δεν φροντίζω την εικόνα μου, ότι είμαι λίγο «βήτα». Και αυτό το άκουγα μέχρι πρόσφατα. Αλλά τουλάχιστον δεν με ενοχλούσε γιατί κοιμόμουν ήσυχος τα βράδια, γιατί έτσι είμαι. Ενιωθα την αδικία αλλά από την άλλη ήξερα ότι δεν μπορούσα να πρεσβεύσω και κάτι άλλο. Αυτό που λέμε star system δεν το έχω. Δεν μπορώ να βγω glamorous. Δεν το κατακρίνω στους άλλους, αλλά δεν το έχω εγώ ως χαρακτήρας. Ελεγα μέσα μου «θα δουλέψω περισσότερο και θα προσπαθήσω να κερδίσω κι αυτούς που δεν με πιστεύουν».

Δεν σε πείραζε το γεγονός ότι δεν σε έπαιζαν για πολύ καιρό τα media;

Με πείραζε, με προβλημάτιζε και με ενοχλούσε. Ελεγα, δηλαδή, γιατί δεν είχα την αντίστοιχη επιτυχία στα ΜΜΕ με αυτήν που έχω το βράδυ στα μαγαζιά; Δεν έπαιξα όμως παιχνίδια για να είμαι μέρος τους. Μου είχαν κάνει προτάσεις για εξώφυλλο με στημένα παπαράτσι και είχα πει όχι. Δεν έχω δώσει καμία είδηση, παρότι μου είπαν «πες κάτι, κάνε ένα εφέ, να γίνει μια κόντρα να σε παίξουμε». Νομίζω ότι έχω πολύ υγιή σχέση με τα ΜΜΕ. Δεν με εκμεταλλευτήκανε ποτέ γιατί κι εγώ δεν υπήρξα μέρος του σταρ σίστεμ.

Σου είχαν πει ποτέ ότι πρέπει να αλλάξεις την εμφάνισή σου;

Ναι. Να αλλάξω τα μαλλιά μου, να χάσω κιλά. Εκεί είχα αρχίσει και έχανα την μπάλα και έλεγα μήπως πρέπει να το κάνω; Ευτυχώς ήταν δίπλα ο πατέρας μου και μου είπε πως «όλα αυτά είναι μπούρδες. Aν θες να κερδίσεις το παιχνίδι θα παλέψουμε. Και πως θα το κάνουμε αυτό; Με το μικρόφωνο». Ξέρεις, συνήθως έναν καλλιτέχνη τον επιβάλλουν τα media. Σε εμένα συνέβη το αντίθετο. Η επιτυχία του μαγαζιού επέβαλε στα Μέσα να ασχοληθούν με εμένα.

Τελικά κέρδισες και αυτούς που δεν είχαν αποδεχτεί;

Ακόμα δεν τους έχω κερδίσει όλους και το προσπαθώ. Και δεν θέλω να το πετύχω από τώρα. Δεν νιώθω ότι τα κατάφερα ακόμα. Αν το πεις αυτό σημαίνει ότι κάτι τελειώνει. Μου λένε για παράδειγμα, «τώρα θα πήγαινες σε ένα reality;». Στα 18 μου ναι, είχα την αγωνία να με μάθει ο κόσμος, να με παίζουν τα ραδιόφωνα, να έχω ένα καλό αμάξι. Τώρα δεν θα το έκανα γιατί η διαδικασία μέχρι να με μάθει ο κόσμος με έμαθε όσα ξέρω.

Εχεις ήδη δύο παιδιά και περιμένεις το τρίτο. Σε φανταζόσουν, αλήθεια, με τρία παιδιά;

Ναι, ήταν το όνειρό μου. Πιστεύω ότι είναι η μεγαλύτερη αποστολή που έχουμε σε αυτή τη ζωή, να αφήσουμε κάτι πίσω μας? Οταν ήρθε το πρώτο μου, η Λιάνα, κατάλαβα πόσο σημαντική είναι η οικογένεια. Εγινα πιο ώριμος. Μου έλεγε ένας επιχειρηματίας πως τα παιδιά είναι ευλογία. «Να δεις», έλεγε, «πως τα πράγματα θα πάνε ακόμα πιο καλά όταν έχεις παιδιά». Και ενώ στην αρχή δεν το πίστευα, είδα ότι έχει δίκιο.

Σκέφτηκες ποτέ ότι μπορεί να σου τσαλακώσει το προφίλ του καλού διαθέσιμου αγοριού στην πίστα;

Δεν σου κρύβω ότι στην αρχή είχα τις αγωνίες μου, μήπως ακουστεί περίεργα ένας γάμος για τον κόσμο που έρχεται και με βλέπει. Ακόμα και φίλους μπορείς να χάσεις όταν φτιάχνεις οικογένεια, αφού όλο αυτό σε περιορίζει. Ομως όλα άλλαξαν προς το καλύτερο. Και εγώ ποτέ δεν πέρασα ως ο ωραίος, ούτε θεωρώ ότι είχα ιδιαίτερη επιτυχία στις γυναίκες ελάχιστες φορές είχα εκδηλώσει ενδιαφέρον. Ομως πέρασα ένα προφίλ του καλού παιδιού που βγήκε από τη διπλανή πολυκατοικία και ποτέ δεν ήμουν απόμακρος. Γι’ αυτό και είναι γεμάτο το μαγαζί. Γιατί πάει ο κόσμος σε δικό του άνθρωπο.

Η γυναίκα σου ζηλεύει με τη δουλειά σου;

Ζηλεύει στα όρια του επιτρεπτού. Δεν σου λέω ότι δεν περνάνε διάφορα από το μυαλό της, αλλά θεωρώ ότι μου έχει εμπιστοσύνη. Αν δεν μου είχε θα υπήρχε πρόβλημα. Αλλά έτσι όπως είναι η δουλειά μου, εκείνη είναι πιο ελεύθερη από εμένα!

Ποιος είναι ο πιο καταπιεστικός στη σχέση;

Εγώ! Η Ζαχαρούλα μπορεί να βγει μια φορά τον χρόνο κι εγώ να την πάρω τρεις φορές τηλέφωνο! Αλλά εκείνη είναι πιο αυστηρή με τα παιδιά και κατ’ επέκταση και με εμένα, γιατί μου λέει ότι δεν πρέπει να τα κακομαθαίνω, να τους λέω και κανένα όχι. Αλλά επειδή έχω τύψεις, ότι δεν τα βλέπω πολύ συχνά, δεν μπορώ να τους χαλάσω χατίρι.

Φοβάσαι τη φθορά στη δουλειά;

Είναι η φυσική συνέπεια. Είμαι έτοιμος να το αποδεχτώ μόλις ο κόσμος μου δώσει τα πρώτα σημάδια και εύχομαι να έχω το θάρρος να το καταλάβω. Αλλά ξέρεις ποιο είναι το αστείο; Οτι δεν έχω αρχείο. Θα μεγαλώσουν τα παιδιά μου, θα βγαίνουν να ακούσουν τον τάδε τραγουδιστή της εποχής και θα τους λέω πως «και ο μπαμπάς σας κάποτε γέμιζε αυτό το μαγαζί» και δεν θα το πιστεύουν. Θα μου λένε «άσε μας ρε πατέρα που ήσουν και πετυχημένος. Ούτε ένα βίντεο δεν έχουμε δει»!

  • Data BankΜεγάλωσε στον Ταύρο και τον Βύρωνα.
    Αν δεν ήταν τραγουδιστής θα ήθελε να είναι παραγωγός ραδιοφώνου.
    Από το 2008 είναι παντρεμένος με τη Ζαχαρούλα. Εχουν δύο παιδιά, τη Λιάνα και τον Μπίλυ. τώρα περιμένουν το τρίτο τους παιδί, στο οποίο έχει αφιερώσει το νέο CD «Ολοκαίνουργιος».
    Το προηγούμενο CD «Θα ζήσω για μένα» έγινε 4 φορές πλατινένιο. Τραγούδια από αυτόν το δίσκο αγόρασαν πάνω από 100, 000 άνθρωποι ηλεκτρονικά μέσω του iΤunes. (55, 000 από αυτά τα downloads ήταν για το Σφύριξα κι Εληξες).
    Το Σφύριξα κι Εληξες ξεπέρασε τα 2 εκατομμύρια views στο youtube.
    Είναι ο μόνος πια που γεμίζει ασφυκτικά ένα μεγάλο μαγαζί όπως το Posidonio 4 φορές τη βδομάδα και τραγουδάει όλο τον χρόνο με πολύ μικρά διαλείμματα.

Top Hit
Πέρυσι στα Mad Awards αποθεώθηκε όσο κανείς από το νεανικό κοινό, που σύσσωμο τραγούδησε το Σφύριξα κι Εληξες όταν ανέβηκε να παραλάβει το βραβείο καλύτερης ατάκας. Ηταν ο μόνος λαϊκός τραγουδιστής σε μια pop βραδιά. Φέτος είναι υποψήφιος με το «Από Δευτέρα».

Βένια Καραγιάννη
 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ