Ι. Χασαπόπουλος - Δ. Τάκης: Η παρουσίαση πρωινής εκπομπής είναι μεγάλη εμπειρία | κοσμικα , gossip | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΣΜΙΚΑ / GOSSIP
13:29
5/8/2008

Ι. Χασαπόπουλος - Δ. Τάκης: "Η παρουσίαση πρωινής εκπομπής είναι μεγάλη εμπειρία"

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο
Κάθε καλοκαίρι αναλαμβάνουν την πρωινή μας ενημέρωση μέσα από τη συχνότητα του μεγάλου καναλιού και, όπως έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα (και από τα ποσοστά τηλεθέασης), τα καταφέρνουν μια χαρά!

Από τον Γιάννη Πολέμη

Κάθε καλοκαίρι αναλαμβάνουν την πρωινή μας ενημέρωση μέσα από τη συχνότητα του μεγάλου καναλιού και, όπως έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα (και από τα ποσοστά τηλεθέασης), τα καταφέρνουν μια χαρά! Ο Ιορδάνης Χασαπόπουλος και ο Δημήτρης Τάκης, οικοδεσπότες της εκπομπής «Μega Πρωινό», παραδέχονται ότι κοιτάζουν τα νούμερα τηλεθέασης, μιλάνε για τη φιλοσοφία της πρωινής εκπομπής του Mega, αλλά και για τη διαφορά του να κάνεις πολιτικό ρεπορτάζ με το να παρουσιάζεις πρωινή εκπομπή.

 

ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟΣ:«Δεν καλούμε τους συνήθεις τηλεοπτικούς μαϊντανούς για να αυξήσουμε θεαματικότητα»

Για τέταρτο συνεχόμενο καλοκαίρι αναλαμβάνετε την πρωινή ενημερωτική ζώνη του Mega. Σας ενοχλεί ο τίτλος του «αντικαταστάτη» που δίνεται από τις στήλες του τηλεοπτικού ρεπορτάζ;

«Θα μπορούσα να σας απαντήσω με την κλασική φράση τα νεκροταφεία (και πολύ περισσότερο το ταμείο ανεργίας) είναι γεμάτα από αναντικατάστατους. Όμως, θέλω να σας πω ότι η καθημερινή πρωινή ενημερωτική ζώνη που μου εμπιστεύεται ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος τους καλοκαιρινούς μήνες, όπως και οι εκπομπές του Σαββατοκύριακου που κάνω το χειμώνα, έχουν για μένα το χαρακτήρα της αποστολής, την οποία πρέπει να υλοποιήσω με τον καλύτερο τρόπο».

Η πρωινή ενημερωτική ζώνη (6.00-10.00) είναι το μοναδικό τηλεοπτικό «προϊόν» που συνεχίζει και το καλοκαίρι. Ανάγκη για ενημέρωση ή δύναμη της τηλεοπτικής συνήθειας;

«Σαφέστατα ανάγκη για ενημέρωση, αφού το καλοκαίρι η ειδησεογραφία δεν σταματά. Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο δεν υπάρχουν λιγότερο σημαντικές ειδήσεις από τους υπόλοιπους μήνες. Από όσο θυμάμαι κάθε καλοκαίρι υπάρχουν μεγάλα γεγονότα και το Mega πάντα πρωτοπορούσε στον τομέα της ενημέρωσης. Όσο για τη δύναμη της τηλεοπτικής συνήθειας, νομίζω ότι αυτό είναι και επακόλουθο όταν έχεις χτίσει ένα δυνατό ενημερωτικό προφίλ».

Σε τι διαφοροποιείται ή σε τι πρέπει να διαφοροποιείται μια καλοκαιρινή πρωινή εκπομπή από την αντίστοιχη της χειμερινής τηλεοπτικής περιόδου;

«Επί της ουσίας, για εμάς που δουλεύουμε στον τομέα της ενημέρωσης, σας λέω ότι δεν υπάρχουν μεγάλες διάφορες. Σημασία έχει πώς επιλέγεις να παρουσιάζεις τα θέματά σου. Η πρακτική έχει δείξει πως τα πρωινά του καλοκαιριού οι τηλεθεατές δεν θέλουν βαθιές πολιτικές αναλύσεις. Πάντα όμως τα καθημερινά προβλήματα, όπως η ακρίβεια, η γραφειοκρατία, η έλλειψη υποδομών, η εγκληματικότητα, ενδιαφέρουν τους τηλεθεατές και δεν μπορείς να κλείσεις τα μάτια και να ασχολείσαι μόνο με το lifestyle επειδή είναι καλοκαίρι».

Στο εξωτερικό, κυρίως στις ΗΠΑ, στην πρωινή ζώνη κυριαρχεί η λογική του infotaiment, μείξη δηλαδή ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το είδαμε φέτος και στα εγχώρια τηλεοπτικά προγράμματα, με εξαίρεση το Mega. Θα μπορούσαν στο «Μega Πρωινό» να παίζουν μετά τις 09.00 lifestyle θέματα;

«Σημασία έχει τι χαρακτήρα δίνεις στην εκπομπή. Και όλα πρέπει να γίνονται με μέτρο. Σαφώς κυριαρχεί η ενημέρωση, αλλά υπάρχει και το lifestyle. Εμείς έχουμε επιλέξει στο τετράωρο της εκπομπής να προβάλλονται όσο γίνεται περισσότερα θέματα, η διάρκεια των οποίων δεν ξεπερνάει τα 10-15 λεπτά. Μόνο έτσι νομίζω πετυχαίνεις και την ενημέρωση και την ψυχαγωγία».

Η θεματολογία της εκπομπής καθορίζεται με βάση τα νούμερα τηλεθέασης;

«Ένα θέμα της επικαιρότητας που κάνει νούμερα σκέφτεσαι πολύ για να το πετάξεις. Αλλά αυτά είναι ελάχιστα. Αυτό που έχουμε ξεκαθαρίσει, όμως, είναι πως δεν καλούμε τους γνωστούς τηλεοπτικούς μαϊντανούς μόνο και μόνο για να αυξήσουμε τη θεαματικότητα».

Παρουσιαστής εκπομπής αλλά και «μάχιμος» ρεπόρτερ και μάλιστα σε μια περίοδο που το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. Πόσο εύκολα συνδυάζονται οι δύο ιδιότητες;

«Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Στην παρουσίαση της εκπομπής βάζεις μπροστά τα ενδιαφέροντα και τις απόψεις σου, ενώ ως δημοσιογράφος στο πολιτικό ρεπορτάζ είναι αυστηρά καθορισμένα τα πλαίσια στα οποία κινείσαι. Όταν γνωρίζεις το μέτρο και τα όρια μέσα στα οποία πρέπει να κινείσαι, όλα γίνονται πιο εύκολα».

Έχει τύχει ποτέ στον «αέρα» το ρεπορτάζ που δίνει ο ρεπόρτερ να είναι τελείως αντίθετο με τη δική σας πληροφόρηση; Πώς αντιδράτε σε μια τέτοια περίπτωση;

«Προσπαθώ να δείξω ότι ο ένας συμπληρώνει τον άλλο και πως αυτό που προέχει είναι να ακούγονται όλες οι απόψεις και οι πληροφορίες που υπάρχουν για ένα θέμα. Ποτέ δεν με ενδιέφερε να δείξω πως είμαι παντογνώστης και ότι ξέρω περισσότερα από το ρεπόρτερ».

Θα σας ενδιέφερε η παρουσίαση δελτίων ειδήσεων;

«Προτιμώ την πρωινή ενημερωτική ζώνη».

Το πρωί στην παρουσίαση της εκπομπής, το βράδυ στο δελτίο και παράλληλα ρεπορτάζ. Έχετε χρόνο για την οικογένειά σας;

«Όχι όσο θα ήθελα, αλλά μετά από τόσα χρόνια έχω καταφέρει να έχω την κατανόηση των δικών μου».

Θα λείψετε τρεις εβδομάδες από την παρουσίαση της εκπομπής. Στις διακοπές κλείνει το κινητό;

«Συνήθως εκεί που είμαι δεν πιάνει το κινητό, αλλά δεν έχει και τηλεόραση».

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΑΚΗΣ: «Το προσκύνημα στην τηλεθέαση σε μετατρέπει σε σκλάβο της»

Από το κοινοβουλευτικό ρεπορτάζ για ένα ακόμη καλοκαίρι στην παρουσίαση της πρωινής ενημερωτικής εκπομπής του Mega. Η παρουσίαση μιας εκπομπής τους θερινούς μήνες μπορεί να είναι το εισιτήριο για «μονιμοποίηση» στην επίσημη τηλεοπτική περίοδο;

«Η λέξη μονιμοποίηση δεν μ αρέσει γιατί φέρνει τη βεβαιότητα και στη συνέχεια την πλήξη. Προτιμώ να μάχομαι συνεχώς για όσα θέλω, παρά να θεωρώ ότι έχω φτάσει στο τέρμα ή ότι έχω δέσει το γάιδαρό μου. Για την επίσημη τηλεοπτική περίοδο, όπως λέτε, το εισιτήριο το έχω πάρει εδώ και χρόνια και αφορά το πολιτικό ρεπορτάζ. Η παρουσίαση της πρωινής εκπομπής το καλοκαίρι είναι μια μεγάλη εμπειρία και ένα εφόδιο που το κρατάω, γιατί κανείς δεν ξέρει ποτέ τι του ξημερώνει».

Πώς είναι η σχέση σας με τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο εκτός πλατό; Υπάρχουν για παράδειγμα διαφωνίες όσον αφορά τη θεματολογία της εκπομπής;

«Με τον Ιορδάνη είμαστε χρόνια φίλοι και συνάδελφοι. Δουλεύουμε στο ίδιο γραφείο για περίπου μια δεκαετία. Οπότε τον ξέρω και με ξέρει καλά. Και αυτή η χημεία που έχουμε εκτός πλατό μας βοηθάει να είμαστε και πιο δεμένοι μπροστά στην κάμερα. Φυσικά, προκύπτουν μεταξύ μας διαφωνίες και εντάσεις, αλλά όταν υπάρχουν, είναι αυθεντικές, έχουν ουσία και δεν γίνονται απλώς για να ανεβάσουμε τους τόνους».

Είστε και οι δύο έμπειροι πολιτικοί συντάκτες. Γιατί τα πολιτικά θέματα δεν «πουλάνε» στις πρωινές εκπομπές;

«Εξαρτάται πώς θα παρουσιάσεις κάθε θέμα και με ποιους θα το αναλύσεις. Η πολιτική συνολικά βρίσκεται σε κρίση το τελευταίο διάστημα, οπότε είναι λογικό τα πολιτικά θέματα να έχουν λιγότερη απήχηση και το κοινό να κουράζεται. Αλλά το πρόβλημα της ελληνικής τηλεόρασης πιστεύω πως είναι η εμμονή σε κάθε θέμα που ξεσπάει, οπότε μετά από λίγες μέρες ο τηλεθεατής παθαίνει overdose. Και χαβιάρι να τρως, αν το τρως για ένα μήνα συνέχεια, θα πεις έλεος, φέρτε μου γαύρο».

Σας επηρεάζουν τα νούμερα τηλεθέασης;

«Αν πω όχι, θα πω ψέματα. Όλοι θέλουμε την αποδοχή και όλοι επιζητούμε την επιβράβευση του κοινού. Και καλώς ή κακώς τα νούμερα τηλεθέασης είναι ένα μέτρο αποδοχής. Το θέμα είναι να μη γίνεσαι δέσμιος των μετρήσεων, αλλά να τις χρησιμοποιείς σαν εργαλείο βελτίωσης του τελικού προϊόντος. Το προσκύνημα στην τηλεθέαση θα σε μετατρέψει αργά ή γρήγορα σε σκλάβο της».

Θα σας ενδιέφερε η παρουσίαση δελτίων ειδήσεων ή ενδεχομένως ενός βραδινού πολιτικού talk show;

«Όταν είσαι σε ένα επάγγελμα, έχεις φιλοδοξίες να κάνεις βήματα, να αναδειχθείς και να ξεχωρίσεις. Είναι θεμιτό και υγιές νομίζω. Το θέμα είναι τα βήματα να γίνονται σταθερά και η άνοδος να μη σε ζαλίζει. Να την αντέχεις».

Σε μια χρονιά με καταιγισμό πολιτικών και μη εξελίξεων το Mega ήταν ο μεγάλος κερδισμένος στον τομέα της ενημέρωσης. Συνήθεια του τηλεοπτικού κοινού ή επιτυχημένη συνταγή του διευθυντή ειδήσεων Χρήστου Παναγιωτόπουλου που δεν έχει αντιγράψει μέχρι σήμερα ο ανταγωνισμός;

«Το Mega είναι και φέτος ο μεγάλος κερδισμένος, γιατί η συνταγή που χρησιμοποιεί βασίζεται στο κύρος, στη σοβαρότητα, στην αξιοπιστία, στην ψυχραιμία και στην εναντίωση στον κιτρινισμό και στην υστερία, που είναι οι μεγάλοι εχθροί της δημοσιογραφίας. Προφανώς, τον τόνο και το ρυθμό τους δίνει ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος και είμαι περήφανος που δουλεύω σε ένα κανάλι που επιλέγει να κάνει πρώτο θέμα ειδήσεις διεθνούς ενδιαφέροντος και όχι ειδησάρια επαρχιώτικής λογικής».

Βλέπουμε στην εκπομπή πως είστε ενημερωμένος σε θέματα τέχνης, προτείνοντας μάλιστα αρκετές φορές στους τηλεθεατές συναυλίες, εκθέσεις κ.λπ. Θα θέλατε να δείτε στα ιδιωτικά κανάλια εκπομπές που να ασχολούνται με τον πολιτισμό;

«Επέμεινα από την πρώτη στιγμή να έχουμε στην εκπομπή πολιτιστική ατζέντα με καθημερινές προτάσεις για συναυλίες, εκθέσεις, βιβλία και όχι μόνο. Φυσικά, και στα ιδιωτικά κανάλια υπάρχει χώρος για τον πολιτισμό και για τους δημιουργούς του και το Mega το αποδεικνύει αυτό συχνά. Ο πολιτισμός δεν είναι θέμα δημόσιου ή ιδιωτικού καναλιού, αλλά θέμα προσωπικής κουλτούρας του καθένα που έχει δημόσιο λόγο και τηλεοπτική παρουσία».

Ποιο βιβλίο θα πάρετε μαζί σας στις φετινές ολιγοήμερες διακοπές;

«Το νέο βιβλίο του Irvin Yalom Στον κήπο του Επίκουρου, ξεπερνώντας τον τρόμο του θανάτου. Το καλοκαίρι συνήθως επιλέγω βιβλία που δίνουν το ερέθισμα για την καλύτερη γνωριμία και κατανόηση του είναι μου. Η φιλοσοφία παντρεμένη με την ψυχανάλυση σε βοηθάνε να το πετύχεις αυτό και ο Yalom είναι ένας από τους αγαπημένους μου συγγραφείς».

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ