8 κλειδιά για να νικήσεις το ΠΜΣ | μαμα & παιδι , γονιμοτητα | womenonly.gr
15:01
10/5/2010

8 κλειδιά για να νικήσεις το ΠΜΣ

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο
Με τέτοιες συμβουλές, ξέχνα το ΠΜΣ για πάντα!
Με τέτοιες συμβουλές, ξέχνα το ΠΜΣ για πάντα!
Υπάρχουν απλοί και εύκολοι τρόποι για να ελαφρύνεις τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου που αξίζει να δοκιμάσεις.

Όλες γνωρίζουμε πολύ καλά πως είναι να περνάς εκείνες τις δύσκολες ημέρες του μήνα, ειδικά τώρα που καλοκαιριάζει και η θερμοκρασία ανεβαίνει. Και σαν να μην έφταναν τα πειράγματα από τον καλό σου και τους λοιπούς άντρες που δεν ξέρουν και μιλάνε, έχεις ν' αντιμετωπίσεις και τα προεόρτια της περιόδου. Υπάρχουν απλοί και εύκολοι τρόποι για να ελαφρύνεις τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου που αξίζει να δοκιμάσεις.

1. Η γνώση είναι το παν!

Εν αρχή ην το ΠΜΣ: λίγες ημέρες προτού σου έρθει η περίοδος θα γίνουν αισθητά και τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου. Το ΠΜΣ δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας συνδυασμός των συμπτωμάτων από τα οποία υποφέρουν όλες οι γυναίκες του πλανήτη (λιγότερο ή περισσότερο) μια εβδομάδα περίπου πριν την επίσημη έναρξη των δύσκολων ημερών. Μετά το πέρας της περιόδου, τα συμπτώματα του ΠΜΣ εξαφανίζονται ως δια μαγείας. Ταυτόχρονα και για να μην αισθανθείς τρελή, σε προειδοποιώ πως υπάρχουν κορίτσια που ούτε καταλαβαίνουν το ΠΜΣ, ενώ αντίθετα άλλα πέφτουν στο κρεβάτι και ούτε βήμα δεν μπορούν να κάνουν εξαιτίας του.

Τι στοχεύουμε ν' αντιμετωπίσουμε: Κράμπες, πρήξιμο, φούσκωμα, ευαισθησία στο στήθος, πονοκεφάλους, πόνους σε μέση και πλάτη, θαμπά μαλλιά και δέρμα, πεσμένη διάθεση.

Τις πταίει:

Α. Οι ορμόνες που αυξομειώνονται.

Β. Η έλλειψη της χημικής ουσίας σεροτονίνης στον εγκέφαλο που ρίχνει τη διάθεση στα τάρταρα.

Γ. Η έλλειψη βιταμινών και μετάλλων εξαιτίας της κακής και φτωχής διατροφής σου σε φρούτα και λαχανικά.

2. Αχ αυτή η κατακράτηση υγρών: ένα από τα βασικά συμπτώματα του ΠΜΣ είναι φυσικά το πρήξιμο που νιώθεις, το οποίο οφείλεται κατά κύριο λόγο στην κατακράτηση υγρών του οργανισμού σου. Αν νιώθεις πως πάχυνες ξαφνικά, δεν έχεις και πολύ άδικο. Έρευνες έδειξαν ότι η ζυγαριά μπορεί να σε δείχνει από ένα μέχρι και 4 κιλά βαρύτερη λίγο πριν την περίοδό σου. Για να μειώσεις το φαινόμενο, ρίξτο στο νερό και μείωσε την ποσότητα αλατιού που καταναλώνεις αρκετά, τουλάχιστον εκείνες τις ημέρες πριν την περίοδο. Για ν' αποφύγεις εντελώς το αλάτι, πες όχι στα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα έτοιμα γεύματα και στις κονσέρβες. Για να νιώθεις πιο άνετα, απόφυγε τα πολύ στενά ρούχα και διατήρησε μια καλή στάση του σώματος που θα σε βοηθήσει να φαίνεσαι ψηλότερη και πιο αδύνατη.

3. Αχ αυτό το πρήξιμο: αν αισθάνεσαι έτοιμη να εκραγείς και το πρήξιμο δεν λέει να υποχωρήσει, τροποποίησε τη διατροφή σου. Απόφυγε την καφεΐνη και το αλκοόλ και κατανάλωσε πολλά φρούτα και λαχανικά. Ιδιαίτερα χρήσιμα για τη μείωση του πρηξίματος, είναι τα κρεμμύδια, το σκόρδο και το σέλινο και ο μαϊντανός που χάρη στις διουρητικές τους ιδιότητες θα βοηθήσουν τα περιττά υγρά να βγουν από το σύστημά σου.

4. Αν έχεις ΠΜΣ ακεφιά, ολοταχώς στο γυμναστήριο: αν νομίζεις πως οι κράμπες και η ακεφιά θα περάσουν- εφόσον συνεχίζεις να κάθεσαι κουλουριασμένη στο κρεβάτι- είσαι γελασμένη. Δεν είναι τυχαίο που τα κορίτσια που έχουν εμμονή με το fitness και τη γυμναστική, δεν καταλαβαίνουν από προεμμηνορροϊκό σύνδρομο (τουλάχιστον όσο εμείς οι υπόλοιπες θνητές). Η συχνή άσκηση, όχι μόνο θα σε κρατήσει υγιή και δραστήρια αλλά θα σε βοηθήσει να χύσεις ως ιδρώτα ένα μεγάλο μέρος των περιττών υγρών, ενώ ταυτόχρονα θα παράγεις και αρκετή σεροτονίνη για να μην πέσει ξανά η διάθεσή σου.

5. Και για το ευαίσθητο στήθος; Αν αισθάνεσαι το στήθος σου πρησμένο και υπερευαίσθητο τις μέρες του ΠΜΣ, αύξησε την ποσότητα βιταμίνης Β6 που καταναλώνεις. Καλή πηγή βιταμίνης Β6 είναι τα φασόλια, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα ψάρια, η μπανάνες και το κοτόπουλο.

6. Τέτοιο στρες, ούτε στις Πανελλήνιες: πολλές γυναίκες στα πλαίσια του προεμμηνορροϊκού, παθαίνουν μίνι κατάθλιψη που σε συνδυασμό με τα νεύρα και τον εκνευρισμό εκείνων των ημερών δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ στρες και άγχους. Επειδή τα νευράκια αυτά δύσκολα θα καλμάρουν, απλά ενημέρωσε τον κόσμο γύρω σου (ιδίως τον καλό σου) για την κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι και φυσικά γιατί σου συμβαίνουν όλα αυτά. Ταυτόχρονα, η γιόγκα και το πιλάτες αποτελούν καλή λύση για να χαλαρώσεις έστω και λιγάκι.

7. Κραμπούλες; Είναι πολύ πιθανό πως οι κράμπες (επίπονοι μυικοί σπασμοί εξαιτίας των συπάσεων στη μήτρα) που νιώθεις χαμηλά κάτω από την κοιλίτσα, θα γίνουν αφόρητες κάποιες στιγμές. Για να παλέψεις τις κράμπες αυτές, κάνε ζεστά χαλαρωτικά μπάνια, τοποθέτησε ζεστή πετσέτα ή μπουκαλάκι με ζεστό νερό ή θερμικό επίθεμα στην κοιλίτσα ενώ και ένα αναλγητικό θα μετρίαζε τον πόνο.

8. Η πονεμένη πλάτη και μεσούλα: δοκίμασε προσεκτικές ασκησούλες (δεν θέλουμε να τραυματίσεις την περιοχή χειρότερα), ένα μασάζ, ένα ντους κάτω από καυτό νερό ενώ και οι βαθιές αναπνοές σε συνδυασμό με διατάσεις και ασκήσεις ενδυνάμωσης θα φρόντιζαν να μειωθεί ο πόνος σταδιακά.

Επιμέλεια: Κατερίνα Π.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ