TOP-3 & τα τρία είναι υπέροχα: Τα καλύτερα... της εποχής | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
12:23
19/2/2014

TOP-3 & τα τρία είναι υπέροχα: Τα καλύτερα... της εποχής

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Ενημερωθείτε για τα καλύτερα εποχικά ελληνικά προϊόντα που μπορείτε να βρείτε στην αγορά και προτιμήστε τα. 

Από τον Σταύρο Δεδούκο

Της εποχής είναι...

Λαχανικά και χόρτα: αντίδια, βρούβες, καρότα, κολοκύθες, κουνουπίδια, κρεμμύδια, λάχανα, λαχανάκια, μανιτάρια, μαραθόριζες, μαρούλια, μπρόκολα, παντζάρια, ραδίκια, ραπανάκια, σέλινα, σπανάκια κ.ά.

Φρούτα: αβοκάντο, ακτινίδια, αχλάδια, γκρέιπφρουτ, λεμόνια, μανταρίνια, νεράντζια, πορτοκάλια κ.ά.

Ψάρια και θαλασσινά: αθερίνες, βακαλάοι, γαλέοι, γαρίδες, γαύροι, γλώσσες, καλαμάρια, καραβίδες, λαβράκια, λυθρίνια, μαρίδες, μπαρμπούνια, πέρκες, σαφρίδια, σουπιές, στρείδια, χταπόδια κ.ά.

Της εποχής είναι ακόμα:

Φυτικής προέλευσης: γλυκοπατάτες και πατάτες κοινές, χαμομήλι, χόρτα αρωματικά για πίτες όπως καυκαλήθρες, λάπαθα, μυρώνια, τσουκνίδες κ.ά.

Ζωικής προέλευσης: γιαούρτια και τυριά από φρέσκο κατσικίσιο γάλα, γιαούρτια πρόβεια, ανθότυρα, κεφαλοτύρια, κατίκι Δομοκού, λαδοτύρια, μυζήθρες κ.ά. 

1. Πράσο: «Καθαρίζει» τα αγγεία

Ενεργειακή αξία: 44 θερμίδες ανά 100 γρ. ωμού.

Διατροφικά στοιχεία: Πηγή φυτικών ινών, μαγγανίου, βιταμίνης Β6, φολικού οξέος και C, θειούχων ενώσεων και πολλών φυτοθρεπτικών.

Οφέλη στην υγεία: Διαθέτει αντιφλεγμονώδεις, αντιθρομβωτικές, αντιικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Βοηθάει στη μείωση της χοληστερίνης, στον έλεγχο της υπέρτασης και του υψηλού σακχάρου, στην προστασία από τη στεφανιαία νόσο, ελαττώνει τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη.

Κατανάλωση: Τρώγεται ωμό, σε σαλάτες, βραστό, μαγειρεμένο με σέλινο ή ρύζι, σε σούπες, ομελέτες, κεφτέδες, πίτες.

Σημείο προσοχής: Αποφύγετέ το αν έχετε προβλήματα στους νεφρούς ή τη χοληδόχο κύστη, μετριάστε την κατανάλωσή του για να αυξήσετε την απορρόφηση ασβεστίου από τον οργανισμό.

2. Ραπανάκι: Ανοίγει την όρεξη, βελτιώνει την πέψη...

Ενεργειακή αξία: 16 θερμίδες ανά 100 γρ. ωμού.

Διατροφικά στοιχεία: Βιταμίνη C, κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρος, φώσφορος, λουτεΐνη.

Οφέλη στην υγεία: Διεγείρει την όρεξη, βελτιώνει την πέψη, ανακουφίζει από δυσπεψία, εντερικά αέρια και πόνους αρθρώσεων, έχει αντιβηχικές ιδιότητες, βοηθά στην αποτοξίνωση του ήπατος, συμβάλλει στην καλή υγεία νεφρών και ματιών.

Κατανάλωση: Καταναλώνεται ωμό μέσα σε διάφορες σαλάτες, τρώγεται βραστό, γίνεται χυμός μαζί με άλλα λαχανικά.

Σημείο προσοχής: Προτιμότερο να τρώγεται ωμό - το βράσιμο σε υψηλές θερμοκρασίες καταστρέφει πολλά διατροφικά στοιχεία του και μειώνει τις ευεργετικές του ιδιότητες.

3. Σελινόριζα: Η ρίζα της υγείας

Ενεργειακή αξία: 10 θερμίδες ανά 100 γρ. ωμής.

Διατροφικά στοιχεία: Πλούσια σε φυτικές ίνες, ιχνοστοιχεία, μέταλλα και φυτοθρεπτικά.

Οφέλη στην υγεία: Έχει διουρητική και αντιοιδηματική δράση, περιορίζει τις κατακρατήσεις υγρών, βελτιώνει την πέψη, συμβάλλει στην αποτοξίνωση του ήπατος, στον καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο και στη μείωση της υψηλής πίεσης, βοηθά στο αδυνάτισμα.

Κατανάλωση: Τρώγεται ωμή σε σαλάτες, γίνεται ψητή κομμένη σε κυβάκια, βραστή αλλά και πουρές, συνοδεύει εξαιρετικά τα ψάρια και το χοιρινό, ταιριάζει σε σούπες και σάλτσες, τηγανίζεται όπως οι πατάτες.

Σημείο προσοχής: Όταν την αγοράζετε πρέπει να είναι φρέσκια και να έχει συμπαγή ρίζα, χωρίς ίχνη αφυδάτωσης.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ