TOP-3 & τα τρία είναι υπέροχα | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
8:59
12/5/2014

TOP-3 & τα τρία είναι υπέροχα

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

1. Βλίτα
Τέλειο συνοδευτικό ψαριών

Ενεργειακή αξία: 9 θερμίδες ανά 100g ωμά.

Διατροφικά στοιχεία: Πηγή υδατανθράκων, φυτικών ινών, βιταμινών Α, Β και C, ασβεστίου, καλίου και διαφόρων φυτοθρεπτικών.

Πιθανά οφέλη: Διαθέτουν αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις και καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό, βοηθούν σε προβλήματα δυσκοιλιότητας.

Κατανάλωση: Τρώγονται κυρίως βραστά, ως ζεστή σαλάτα με λαδολέμονο ή ως γαρνιτούρα ψαριών και κρεάτων. Μπορούν ωστόσο να μαγειρευτούν με διάφορους τρόπους, π.χ. γιαχνί, τσιγαριστά αλλά και τηγανητά ως ψευδοκεφτέδες.

Σημείο προσοχής: Αν αποφασίσετε να τα μαζέψετε μόνες σας από την ελληνική φύση, πρέπει να είστε απολύτως σίγουρες ότι πρόκειται για βρώσιμα βλίτα και όχι δηλητηριώδη συγγενή είδη χόρτων – αν όχι, μην το επιχειρείτε!

2. Μούσμουλα (μέσπιλα)
Οι γλυκόξινοι καρποί  της άνοιξης

Ενεργειακή αξία: 46 θερμίδες ανά 100g.

Διατροφικά στοιχεία: Πηγή υδατανθράκων, φυτικών ινών, όπως οι πηκτίνες, βιταμινών (Α, C, B1, B3, B6, φολικό οξύ), μετάλλων (ιδίως κάλιο), ιχνοστοιχείων και φλαβονοειδών

Πιθανά οφέλη: Συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου και στον έλεγχο της υπέρτασης, προστατεύουν δέρμα και μάτια, ενισχύουν τη φυσιολογική δομή οστών και δοντιών, εικάζεται ότι διαθέτουν αντικαρκινικές ιδιότητες.

Κατανάλωση: Τρώγονται νωπά ως φρούτα, καλύτερα ξεφλουδισμένα, και πάντοτε όταν είναι πολύ ώριμα. Σπανιότερα χρησιμοποιούνται για παρασκευή χυμού ή μαρμελάδας και σε γλυκίσματα όπως οι τάρτες.

Σημείο προσοχής: Μην καταναλώνετε τα κουκούτσια, περιέχουν τοξικές κυανογόνες ουσίες.

3. Φασολάκια χλωρά
Το παραδοσιακό λαδερό

Ενεργειακή αξία: 26 θερμίδες ανά 100g ωμά.

Διατροφικά στοιχεία: Εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ. Καλή πηγή φυτικών ινών, βιταμίνης C, φολικού οξέος, μαγγανίου, καθώς και φυτοθρεπτικών, όπως β-καροτένιο, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη.

Πιθανά οφέλη: Έχουν αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση, διευκολύνουν την εντερική λειτουργία, συνεισφέρουν στη μείωση της υψηλής χοληστερίνης, συμβάλλουν στη σωστή πήξη του αίματος και στη διατήρηση της φυσιολογικής οστικής πυκνότητας.

Κατανάλωση: Ως επί το πλείστον μαγειρεύονται γιαχνί στην κατσαρόλα. Τρώγονται επίσης βρασμένα ως σαλάτα, συνοδεύουν τα πουλερικά και τα κόκκινα κρέατα.

Σημείο προσοχής: Συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν έχετε προβλήματα στα νεφρά ή στη χοληδόχο κύστη, καθώς και εάν προσπαθείτε να αυξήσετε την πρόσληψη ασβεστίου, λαμβάνετε αντιπηκτικά ή/και πρέπει να ελέγχετε την πρόσληψη βιταμίνης Κ. Τα καλύτερα… της εποχής

Ενημερωθείτε για τα καλύτερα εποχικά ελληνικά προϊόντα που μπορείτε να βρείτε στην αγορά και προτιμήστε τα.

Της εποχής είναι...

Λαχανικά & χόρτα: αγγουράκια, αγκινάρες, αρακάδες, βλίτα, γλιστρίδες, καρότα, κολοκυθάκια, κρεμμυδάκια, λάχανα, μαρούλια, μπρόκολα, ντομάτες, παντζάρια, πιπεριές, ραδίκια, ραπανάκια, σέλινα, σπανάκια, σπαράγγια κ.ά.

Φρούτα: βερίκοκα, γκρέιπφρουτ, καρπούζια πρώιμα, κεράσια, κορόμηλα, νεκταρίνια, πεπόνια, πορτοκάλια, ροδάκινα, φράουλες κ.ά.

Ψάρια και θαλασσινά: αθερίνες, βακαλάοι, γαλέοι, γαρίδες, γαύροι, κολιοί, λυθρίνια, μαγιάτικα, μπαρμπούνια, παλαμίδες, πέρκες, σαρδέλες, σαφρίδια, σκουμπριά κ.ά.

Της εποχής είναι ακόμα: Φυτικής προέλευσης: αμπελόφυλλα, βασιλικός, δυόσμος, θυμάρι, κάρδαμα, κουκιά, λουίζα, μαϊντανός, μάραθος, μολόχες, πατάτες, τσουκνίδες κ.ά.

Ζωικής προέλευσης: αμνοερίφια γάλακτος, προϊόντα από κατσικίσιο γάλα, όπως γιαούρτια και φρέσκια τυριά κ.ά.

* Η εποχικότητα μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την ποικιλία και τις τοπικές συνθήκες.

Σταύρος Δεδούκος

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ