Top-3 & τα τρία είναι υπέροχα | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
11:20
1/10/2013

Top-3 & τα τρία είναι υπέροχα

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Ενημερωθείτε για τα καλύτερα εποχικά ελληνικά προϊόντα που μπορείτε να βρείτε στην αγορά αυτόν το μήνα και προτιμήστε τα. 

Της εποχής είναι...
Λαχανικά και χόρτα: αντίδια, βρούβες, καρότα, κουνουπίδια, κρεμμύδια, λάχανα, μανιτάρια, μαρούλια, μπρόκολα, παντζάρια, πιπεριές, πράσα, ραδίκια, ραπανάκια, ρόκες, σέσκουλα, σπανάκια κ.ά.

Φρούτα: αβοκάντο, ακτινίδια, αχλάδια, δαμάσκηνα, κυδώνια, λεμόνια, μήλα, πορτοκάλια, ρόδια, σταφύλια, σύκα κ.ά.

Φυτικήςπροέλευσης: γλυκοπατάτες, πατάτες, ελιές, καλαμπόκια, σκόρδα, αρωματικά χόρτα (π.χ. βασιλικός, δυόσμος, φασκόμηλο), καρύδια κ.ά.

Ζωικής προέλευσης: αλιεύματα: αθερίνες, γαλέοι, γαύροι, γόπες, καλαμάρια, κολιοί, λαβράκια, λυθρίνια, μπαρμπούνια, πέρκες, ροφοί, σαφρίδια, στρείδια, τόνοι κ.ά. Γιαούρτια, σαλιγκάρια, τυριά τοπικά (γραβιέρες, κασέρια, κρασοτύρια, μανούρια κ.ά.), χοιρινό κρέας.

* Η εποχικότητα μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την ποικιλία και τις συνθήκες.

1. Ακτινίδιο
Φυσική λύση για τη δυσκοιλιότητα

Ενεργειακή αξία: 61 θερμίδες ανά 100 γρ.

Διατροφικά στοιχεία: Εξαιρετικά πλούσιο σε βιταμίνη C. Καλή πηγή φυτικών ινών, βιταμίνης Ε και φολικού οξέος, ενζύμων όπως η ακτινιδίνη, λουτεΐνης, ζεαξανθίνης, καλίου κ.ά.

Οφέλη στην υγεία: Έχει αντιοξειδωτική, αντιφλεγμονώδη, διουρητική και υπακτική δράση. Ενισχύει το ανοσοποιητικό, βοηθά στην πέψη των πρωτεϊνών και στη λειτουργία του εντέρου, συμβάλλει στην προστασία των αγγείων και των οφθαλμών, θεωρείται τρόφιμο με αντικαρκινικές ιδιότητες.

Κατανάλωση: Τρώγεται μόνο του, συνδυάζεται με γιαούρτι ή ξινόγαλα, μπαίνει σε σαλάτες λαχανικών, δημητριακά πρωινού και μαρινάτες, συνοδεύει κρέατα, γίνεται μαρμελάδα κ.ά.

Σημείο προσοχής: Μπορεί να επιδεινώσει τυχόν γαστρεντερικά προβλήματα, π.χ. ευερέθιστο έντερο.

2. Κολοκύθα
Πολύτιμη για την προστασία των ματιών

Ενεργειακή αξία: 26 θερμίδες ανά 100 γρ. ωμής.

Διατροφικά στοιχεία: Πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όπως α- και β-καροτένια, ζεαξανθίνη, ινδόλια, και κάλιο.

Οφέλη στην υγεία: Διαθέτει ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό, ενισχύει την όραση και την αναπνευστική λειτουργία, προστατεύει τους βλεννογόνους από μολύνσεις, βελτιώνει την κινητικότητα του εντέρου, συμβάλλει στον καλύτερο έλεγχο υπέρτασης, χοληστερίνης και σακχάρου του αίματος.

Κατανάλωση: Μπορεί να ψηθεί ή να βραστεί και επίσης να καταναλωθεί ως χυμός ή ως γλυκό κουταλιού. Η ψίχα της χρησιμοποιείται σε γλυκές ή αλμυρές πίτες, σούπες, σαλάτες με βρασμένα λαχανικά και σάλτσες για ρύζι ή ζυμαρικά.

Σημείο προσοχής: ½ κιλό κολοκύθα αποδίδει 120-180 γρ. χυμού.

3. Μπρόκολο
Ο φυτικός θησαυρός

Ενεργειακή αξία: 33 θερμίδες ανά 100 γρ. ωμού.

Διατροφικά στοιχεία: Βιταμίνες A, Β (ιδίως φολικό οξύ), C και K, μέταλλα όπως ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φυτικές ίνες, σουλφοραφάνη, καρμπινόλη, άλατα γλυκοζινόλης κ.ά.

Οφέλη στην υγεία: Ελαττώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού, πνευμόνων, παχέος εντέρου και στομάχου. Βοηθά στην πρόληψη οστεοπόρωσης, στεφανιαίας νόσου, καταρράκτη, στον έλεγχο του σακχάρου, στην αποτοξίνωση του ήπατος και στην εκρίζωση του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού.

Κατανάλωση: Μπορεί να συνδυαστεί με όλα τα τρόφιμα, τρώγεται κυρίως ελαφρώς βρασμένο στον ατμό ή ωμό.

Σημείο προσοχής: Άτομα με προβλήματα θυρεοειδούς πρέπει να συμβουλεύονται τον ενδοκρινολόγο τους για τον τρόπο, τη συχνότητα και την ποσότητα κατανάλωσής του.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΕΔΟΥΚΟΣ 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ