Τι να διαλέξεις: Μαγιονέζα ή μουστάρδα; | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
9:47
29/8/2012

Τι να διαλέξεις: Μαγιονέζα ή μουστάρδα;

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Η μαγιονέζα και η μουστάρδα είναι από τα πιο δημοφιλή αρτύματα παγκοσμίως και προσδίδουν ιδιαίτερο άρωμα και γέυση.  Ποιο να προτιμήσεις όμως, όταν πρέπει οπωσδήποτε να κάνεις επιλογή, και γιατί;

Μαγιονέζα

  • Βασικά συστατικά τα φυτικά έλαια και τα αβγά.
  • Πολλές θερμίδες (εξαίρεση: αναπληρώματα).
  • Υψηλή σε λιπαρά, κυρίως όμως πολυακόρεστα.
  • Περιέχει χοληστερίνη λόγω των αβγών (εξαίρεση: φυτικά υποκατάστατα χωρίς ζωικές ύλες).

Μουστάρδα

  • Βασικά συστατικά ο σιναπόσπορος και το ξίδι.
  • Χαμηλή σε θερμίδες.
  • Πολύ χαμηλή σε λιπαρά και χωρίς καθόλου χοληστερίνη.
  • Μπορεί να περιέχει χρωστικές και συντηρητικά.

Ποιο από τα δύο; Μα, μουστάρδα!

Η μαγιονέζα και η μουστάρδα είναι από τα πιο δημοφιλή αρτύματα παγκοσμίως. Ως «αρτύματα» χαρακτηρίζονται τα προϊόντα διατροφής που τα προσθέτουμε σε άλλα τρόφιμα, με σκοπό να τους προσδώσουμε ιδιαίτερο άρωμα και να βελτιώσουμε τη γεύση τους. Εάν παραβλέψουμε τα υποκειμενικά κριτήρια του αρώματος και της γεύσης, η μουστάρδα αποτελεί την καλύτερη επιλογή: Μας παρέχει κατά πολύ λιγότερες θερμίδες: περίπου 13 ανά κουταλιά έναντι περίπου 110 της μαγιονέζας. Έχει ελάχιστα λιπαρά και καθόλου χοληστερίνη, που σημαίνει ότι δεν επηρεάζει αρνητικά τα λιπίδια του αίματος. Περιέχει, λόγω του σιναπόσπορου, αρκετά αντιοξειδωτικά και ισοθειακυανικές ενώσεις, οι οποίες εξουδετερώνουν ορισμένα από τα παθογόνα βακτηρίδια που αναπτύσσονται στα τρόφιμα. Μειώνει τη βλαπτική επίδραση του βενζοπυρένιου στον οργανισμό, ουσίας που δημιουργείται κατά το ψήσιμο των κρεάτων. Έχει αποσυμφορητική και αποχρεμπτική δράση: ανακουφίζει από το κοινό κρυολόγημα και την ιγμορίτιδα, συμβάλλει στη διάλυση της συσσωρευμένης ρινικής βλέννας. Διαθέτει χωνευτικές ιδιότητες: σε λελογισμένη κατανάλωση διευκολύνει την πέψη. Επιταχύνει τις καύσεις: 1 κουταλιά καυτερή μουστάρδα αυξάνει το ρυθμό του μεταβολισμού μέχρι και κατά 25%, βοηθώντας έτσι στην καύση περίπου 45 επιπλέον θερμίδων σε διάστημα τριών ωρών!

  • Συστατικά κλασικής μαγιονέζας: φυτικά έλαια, αβγά, νερό, ξίδι, αλάτι, ζάχαρη, χυμός λεμονιού, μπαχαρικά, άρωμα μουστάρδας, αντιοξειδωτικό.
  • Συστατικά απαλής μουστάρδας: νερό, σιναπόσπορος, ξίδι, γλυκόζη, αλάτι, καρυκεύματα, άμυλο αραβοσίτου, χρωστική, συντηρητικό.
ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ