Τα μυστικά του αβοκάντο | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
10:04
18/2/2010

Τα μυστικά του αβοκάντο

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο
Το "φρούτο της γονιμότητας" προέρχεται από το Μεξικό, αλλά στην Ελλάδα το γνωρίσαμε για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’60, όταν άρχισαν να το καλλιεργούν πειραματικά στην Κρήτη.

Το "φρούτο της γονιμότητας" προέρχεται από το Μεξικό, αλλά στην Ελλάδα το γνωρίσαμε για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’60, όταν άρχισαν να το καλλιεργούν πειραματικά στην Κρήτη. Από τότε καλλιεργείται και σε άλλα μέρη της χώρας μας. Είναι ένα φρούτο πλούσιο σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά στοχεία και μάλιστα οι Αζτέκοι το αποκαλούσαν «φρούτο της γονιμότητας», γιατί λόγω των βιταμινών που περιέχει εξισορροπεί τις γυναικείες ορμόνες. Το αβοκάντο είναι ό,τι πρέπει για σαλάτες, σάλτσες και σούπες, αλλά και σε φέτες στο σάντουιτς αντί για τυρί. Στις σαλάτες μπορεί να μπει σκέτο, ενώ για σάλτσες και σούπες καλό είναι να το πολτοποιείτε στο μπλέντερ και να του προσθέτετε χυμό λεμονιού, για να μην αλλοιωθεί το χρώμα του με το πέρασμα του χρόνου (σ.σ.: χρειάζεται μισό κουταλάκι χυμός λεμονιού για κάθε μισό πολτοποιημένο αβοκάντο).

Διατροφική αξία

  • Βιταμίνη C 
  • Βιταμίνη Α 
  • Βιταμίνη Κ
  • Βιταμίνη Ε 
  • Πρωτεΐνες 
  • Κάλιο 
  • Ασβέστιο
  • Φώσφορος 
  • Μαγνήσιο 
  • Σίδηρος
  • Ψευδάργυρος

Πού κάνει καλό
Περιέχει αρκετό λίπος, αλλά κυρίως μονοακόρεστα λιπαρά, που συνεισφέρουν στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης στο αίμα.

Επιβραδύνει τη διαδικασία της γήρανσης και προστατεύει από τις καρδιακές παθήσεις, ενώ αντικαθιστά με ευκολία πολλά πρωτεϊνικά τρόφιμα, όπως το κρέας, τα αβγά, το τυρί και τα πουλερικά.

Ερευνητές υποστηρίζουν ότι ορισμένα λιπαρά συστατικά του έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και συμβάλλουν στη μείωση του αισθήματος του πόνου σε όσους πάσχουν από οστεοαρθρίτιδα.

Επίσης, έχει εξαιρετική αντικαρκινική δράση, που αποδίδεται στα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που περιέχει, τα πολύτιμα καροτενοειδή του, αλλά και στις υψηλές συγκεντρώσεις της αντιοξειδωτικής βιταμίνης Ε.

Τι να προσέξω
Το φρέσκο αβοκάντο έχει πράσινο φλοιό και σφριγηλή σάρκα, η οποία πιέζεται ελαφρά με το χέρι. Αποφύγετε αυτά που έχουν καφέ χρώμα ή η σάρκα τους είναι πολύ μαλακή ή πολύ σκληρή.

Τα πολύ ώριμα μπορείτε να τα καθαρίσετε και να τα αποθηκεύσετε στο ψυγείο ή στον καταψύκτη για μελλοντική χρήση. Για να καθαρίσετε τα αβοκάντο, πλύντε τα πρώτα καλά και κόψτε τα κατά μήκος στη μέση. Στη συνέχεια αφαιρέστε το κουκούτσι κι έπειτα τον καρπό από τη φλούδα χρησιμοποιώντας ένα κουτάλι.

Εάν βάλετε το αβοκάντο στο ψυγείο, πρέπει να το καταναλώσετε εντός 2 ημερών, ενώ, αν το βάλετε στην κατάψυξη, διατηρείται το πολύ 2 μήνες.

Προσθέστε μερικές φέτες αβοκάντο στις σαλάτες σας. Χάρη στα λιπαρά του, συμβάλλει στην καλύτερη απορρόφηση των λιποδιαλυτών καροτενοειδών που περιέχονται τόσο στο ίδιο όσο και σε άλλα λαχανικά, όπως το καρότο και το σπανάκι.

Σημείωση: Μισό αβοκάντο στη σαλάτα σας ισοδυναμεί με 1 1/2 κουταλιά ελαιόλαδο, όσον αφορά τις θερμίδες.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ