Τα μυστικά της τέλειας σαλάτας | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
16:00
5/10/2016

Τα μυστικά της τέλειας σαλάτας

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Συμβουλές για να δημιουργήσεις την ιδανική σαλάτα και μυστικά για να απογειώσεις τη γεύση της.

Μερικές ιδέες που σίγουρα αξίζουν!

Λαχανικά πάντα φρέσκα: 

Όλα τα λαχανικά έχουν καλύτερη γεύση όταν είναι ποιοτικά, φρέσκα και καταναλώνονται άμεσα ή όσο το δυνατόν πιο σύντομα μετά την αγορά τους.

Διάλεξε πολλά και διαφορετικά:

Μπορείς να αναμείξεις λαχανικά διαφόρων χρωμάτων, διαφορετικής υφής, π.χ. μαλακά και πιο τραγανά, αλλά και διαφορετικής γεύσης, π.χ. γλυκά με πιο πικρά.

Δώσε προσοχή στο στέγνωμα:

Αφού πλύνεις σχολαστικά τα λαχανικά, κατόπιν πρέπει να τα στεγνώσεις καλά. Όσο πιο στεγνά είναι τόσο καλύτερα «κρατάνε» το dressing και δεν πανιάζουν.

Πώς θα τα κόψεις:

Κόψε τις πρασινάδες με το χέρι και τα σκληρότερα λαχανικά με το μαχαίρι ή τον τρίφτη.

Ο κατάλληλος χρόνος:

Εκτός λιγοστών εξαιρέσεων, σαλάτα που έχει προετοιμαστεί πολύ νωρίτερα από το χρόνο που θα σερβιριστεί, μαυρίζει και χάνει σε γεύση. Αν πρέπει να κόψεις όλα τα υλικά νωρίτερα, ανάμειξέ τα την τελευταία στιγμή και πρόσθεσε το dressing ακριβώς πριν από το σερβίρισμα.

Το σωστό μαρινάρισμα:

Όταν επιθυμείς μια σαλάτα με πιο έντονη γεύση, μπορείς να μαρινάρεις για μερικά λεπτά τα λαχανικά μέσα σε λεμόνι ή ελαιόλαδο. Μπορείς επίσης να αφήσεις κάποια λαχανικά, π.χ. κρεμμυδάκι φρέσκο, για λίγη ώρα σε παγωμένο νερό, ώστε να γίνουν τραγανά. Εναλλακτικά, ετοίμασε πλήρως τη σαλάτα και άφησε τη για 10 λεπτά στο ψυγείο πριν τη σερβίρεις.

Προσοχή στο στράγγισμα:

Για να στραγγίσεις καλά μια σαλάτα από τα περιττά υγρά, τη βάζεις μέσα σε τούλι ή λεπτή πετσέτα, ενώνεις τις άκρες του σαν «πουγκί» και το τινάζεις μερικές φορές μέσα στο νεροχύτη.

Και η θερμοκρασία παίζει ρόλο:

Η γεύση των λαχανικών αναδεικνύεται όταν αυτά έχουν θερμοκρασία δωματίου. Λαχανικά ή ήδη φτιαγμένες σαλάτες που συντηρούνται στο ψυγείο καλό είναι πριν σερβιριστούν να αφήνονται για λίγη ώρα έξω από την ψύξη.

Γευστική ενίσχυση:

Καλύτερα να αποφεύγεις έτοιμα dressings, πολύ αλάτι και γενικά οτιδήποτε «σκεπάζει» τη γεύση των λαχανικών. Ανάδειξε τα επιμέρους υλικά με εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, χυμό λεμονιού ή ξίδι. Μπορείς επίσης να φτιάξεις dressing με βάση το γιαούρτι ή χυμούς φρούτων. Αν προτιμάς πιο gourmet γεύσεις, χρησιμοποίησε βαλσάμικο (γλυκίζει ελαφρά) αντί για κοινό ξίδι, δοκίμασε ελαιόλαδο αρωματισμένο με μυρωδικά ή αυτοσχεδίασε με άλλα είδη ελαίων, π.χ. από αβοκάντο, καρύδια, φουντούκια ή αγουρέλαιο.

Βάλε μυρωδικά:

Προσδίδουν άρωμα και γεύση στη σαλάτα χωρίς επιπλέον θερμίδες. Δοκίμασε φρεσκοκομμένα μυρωδικά, όπως βασιλικός, δεντρολίβανο, δυόσμος, θυμάρι, φασκόμηλο ή μείγματα αυτών, καθώς και μπαχαρικά, π.χ. πιπέρι φρεσκοτριμμένο, πάπρικα, κάρι.

Ώρα για σερβίρισμα:

Μην κόβεις όπως όπως τα υλικά και μην τα «πετάς» απλώς σε ένα μπολ. Φρόντισε τα λαχανικά να είναι κομμένα σωστά και ευπαρουσίαστα, όλα τα υλικά τακτοποιημένα όμορφα και το σύνολο της σαλάτας εμφανίσιμο και ελκυστικό.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΔΕΔΟΥΚΟ

Πρώτη δημοσίευση: Περιοδικό Αρμονία, τεύχος 161

Update: Οκτώβριος 2016. 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ